تحقیق سوء رفتار با کودک

دانلود تحقیق سوء رفتار با کودک

تحقیق سوء رفتار با کودک

تحقیق-سوء-رفتار-با-کودک

دانلود تحقیق با موضوع سوء رفتار با کودک،
در قالب word و در ۲۲۶ صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
سوء رفتار یا رفتار مسامحه گرانه و نادرست با کودک، یک مشکل جدی و رایج در کودکان زیر ۱۸ سال است. به عبارتی سوء رفتار عبارت است از انجام یا مسامحه در هر عملی که منجر به صدمه رساندن به کودک و ایجاد مشکلات بهداشتی گردد یا آسایش، سعادت و سلامت کودک را تهدید نماید. بنابراین این هر نوع سوء استفاده، سهل انگاری، بهره برداری، پرخاشگری، عمل خارج از نزاکت، بی احترامی یا هر عملی که منجر به جراحت صدمه یا فساد گردد، سوء رفتار اطلاق می شود.

در سال های اخیر، معنا و مفهوم سوء رفتار آن چنان گسترش یافته که غفلت و مسامحه را نیز شامل می گردد. اگر چه اثبات سوء رفتار با استفاده از سند و  مدرک در دادگاه امر دشواری است، اما در برخی کشورها قوانینی درباره آن تدوین شده است. این قوانین بدرفتاری با کودک را چنین تعریف می کنند. «ایجاد آسیب جسمی یا روانی ، سوء استفاده جنسی، رفتار احمال گرانه یا خشونت آمیز با کودک زیر ۱۸ سال، توسط مراقبین و به مخاطره انداختن سلامت کودک».

بدرفتاری با کودک شامل موارد زیر می باشد:
وقفه در رشد کودک بدون هیچ گونه علل پزشکی یا بیولوژیکی
سندرم فقدان والدین
غفلت مداوم والدین که منجر به وارد آمدن آسیب های جدی و شدید به کودک می شود.
عدم انجام مراقبت های متعهدانه در کودک (عدم مراجعه عمدی کودک به مراکز بهداشتی درمانی جهت دریافت مراقبت های رایج بهداشتی …)

سوء رفتار ممکن است عمدی یا غیر عمدی باشد. سوء رفتار عمدی شامل تحمیل آگاهانه و تعمدی صدمه یا جراحت ضرب و جرح یا سوء رفتار کلامی است. سوء رفتار غیر عمدی زمانی رخ می دهد که عملی سهوی انجام گیرد که منجر به آسیب کودک می گردد. وجود سوء رفتار با کودکان در سال ۱۹۴۰ هنگامیک ه دکتر جان کافی ارتباط نزدیکی بین هماتوم های زیر سخت شامه و شکستگی های متعدد استخوان های بلند را مشاهده نمود، مورد توجه قرار گرفت. سپس دکتر سی، هنری کمپ در سال ۱۹۶۲ اصطلاح «سندرم کودک مضروب» را ابداع نمود. از آن تاریخ به بعد، عموم مردم از وجود پدیده ای به نام سوء رفتار با کودکان به عنوان یکی از علل مهم مرگ و میر و معلولیت دایمی در کودکان آگاه شدند. بررسی و کنترل این معضل بغرنج و پیچیده مستلزم آگاهی از سایکودینامیک سوء رفتار با کودک و نیز توسعه ارتباط درمانی و غیر تهدید کننده با خانواده تامین گردد و تمرکز اصلی بر پیوستن مجدد کودک به خانواده پس از شروع دوره بازپروری می باشد …
دانلود فایل

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x