تحقیق روابط زناشویی

دانلود تحقیق روابط زناشویی

تحقیق روابط زناشویی

تحقیق-روابط-زناشویی

دانلود تحقیق در مورد روابط زناشویی،
در قالب word و در ۶۵ صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
چگونه می توانیم برای استحکام خانواده خود شرایط و فضای مناسبی به وجود آوریم؟

۱- نقش های شوهر نسبت به زن: 
۱: محبت ابتدایی نسبت به همسر- محبت بین زن و مرد در صورتی مطلوب و کامل است که ابتدا توسط شوهر اظهار شود. در مقابل این اظهار محبت، معمولاً عکس العمل زن، یک ارتباط متقابل توأم با محبت فراوان و گسترده است. اگر شوهری انتظار داشته باشد که همسرش نسبت به او ابراز محبت و علاقه بکند، بدون آنکه خود او در این کار پیشقدم شود، در ایجاد یک زندگی مطلوب و توأم با صمیمیت عاطفی موفق نخواهد بود. 

۲: احترام به همسر-  مرد بایستی به همسر خود، بخصوص در حضور دیگران احترام بگذارد. این احترام باید توأم با صمیمیت و مهربانی باشد. زن نیازمند دریافت محبت و احترام از شوهر است ، به ویژه هنگامی که در حضور دوستان و آشنایان قرار داشته باشد. این امر باعث می شود که زن از داشتن شوهر احساس افتخار و سربلندی کند و این احساس، شوق او را به زندگی زناشویی ، و آمادگی وی را برای گذشت و بردباری در برابر محرومیت ها و سختی های احتمالی بیشتر می کند. 

۳: خوشرویی و خوش خلقی- مرد چون از قدرت جسمی و فیزیکی بیشتری نسبت به زن برخوردار است باید مراقبت کند در مواقع ناراحتی و خشم، تندی ها و سخت گیری های بیجا نداشته باشد. بر عکس، او باید در ایجاد یک فضای آرام، صمیمی و اطمینان بخش در محیط خانواده خود بکوشد. بدخلقی شوهر در خانواده باعث دلزدگی همسر و دیگر اعضای خانواده خواهد شد. این امر کاهش نفوذ گفته ها و دستورهای مرد بر روی آنان را به همراه دارد و در روند شکل گیری خصوصیات روانی و تربیتی که از نقش های بسیار مهم خانواده است ، ایجاد اختلال و مشکل می کند …
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x