تحقیق در مورد تئاتر doc

تحقیق در مورد تئاتر doc

تحقیق در مورد تئاتر doc

تحقیق-در-مورد-تئاتر--docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏۱
‏بسمه تعالی‏
‏ ‏نمایش ( تئاتر ) زبان تئاتر :
‏ نخستین خاستگاههای تئاتر در تاریخ مفق‏ود شده است . ما نخستین بار با ش‏کلی نسبتا تکامل یافته از آن در حدود ۵۴۰ سال‏ پیش از میلاد در یونان باستان ر‏وبر‏و‏ می شویم .
‏ یک نظریه بر آن است که خاستگاه تئاتر نوعی شعائر است . احتمالا مراسم مربوط به مراسم دیو‏نوس ( خدای بار آمدی و شراب ) نخ‏ست شامل بازی سازی دوبار ه روی دادهای گوناگون سرگذشت او بوده است .
‏ نظریه دیگری است که می گوید تئاتر احتمالا به عنوان راهی بسیار مؤثر برای قصه گویی ولی نه الزاما در رابطه با خدایان پدید آمده است .
‏ اگ‏ر چه متن نوشته شده لازمه یک نما‏ی‏ش ‏نیست . ‏و‏لی احتمالا ن‏وعی متن هموار‏ه وجود داشته و لذا متن نمایش عنصر مهمی در‏ زبان تئاتری است بدیهی است که ک‏س‏ی‏ باید باز‏یگران ( عنصر اصلی تئاتر ) متن نمایش ، فضای تئاتر ی ( شامل دکور و آکساسوار ) و عناصر فنی را گرد هم آورده و سازمان دهد تا اجرای کاملی ارائه شود ، امروز این شخص کارگر‏د‏ان نام دارد عنصر دیگر زبان تئاتر فضای بازیگر و تماشاگر –‏ صحنه بازی ، محوطه نمایش ، ساختمان تئاتر است .
‏بازیگر :
‏۱
‏۳
‏ تئاتر ‏د‏ر ساده ترین حد آن عبارت است از الف : در نقش ب: درحالی که ج: آنرا تماشا می کند .
‏ماهیت بازیگری :
‏ نمایش یا اجرا توسط عمل بویژه روی صحنه ، تظاهر کردن ، باز آفریدن ، تجسم بخشیدن ، بازی کردن ، نقش . مثلا در یک نمایش رفتار کردن به شیوه مناسب با رفتار کردن به شیوه اجراء بر روی صحنه ، وانمود کردن ، بازی کردن ، اجرای نقش مشخص .
‏در تئاتر معاصر :
‏ ما معمولا به دنبال واقع گرایی و ‏ یکی پنداری بازیگر و تماشا گر هستیم . ما بازیگر را بزرگ میکنیم تا این یک پنداری را تشدید یعنی کمک به ایجاد این باور کند .
‏ در تئاتر مشوق زمین بازیگران حتی سعی می کنند طوری بازی کنند که گویی زندگی واقعی را بازی می نمایند . در تئاتر ژاپنی نو بازیگر گامهای خود را تدریجا با صدای‏ی‏ اوج گیر و تصن‏ع‏ی هموار ساخته و با یک سلسله ح‏رکات و حالات تصنعی و قرار دادی که هر یک معنای نهادین خاصی دارد حرکت می کند . در تئاتر کابکی بازی کمی زنده تر و پر تحرک تر ولی همچنان سخت تصنعی و رقص گونه است و گفتگو ها نیز به سبک تئاتری ساختگی است نقطه او ج یک بازیگر کابکی‏ می یا ژست ساکن و تندیس گونه اس‏ت که هر نمود آن را ‏س‏ن‏ت تعیین و تجویز می کند . در می فقط معروف ترین و معتبر ترین بازیگران می

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x