تحقیق خانواده درمانی

دانلود تحقیق خانواده درمانی

تحقیق خانواده درمانی

تحقیق-خانواده-درمانی

دانلود تحقیق با موضوع خانواده درمانی،
در قالب word و در ۱۲ صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
خانواده درمانی بعد از جنگ جهانی دوم یعنی اواخر دهه‌ ۱۹۴۰ و اوائل دهه‌ ۱۹۵۰ توسعه یافت . خانواده درمانی تحت تأثیر خانواده های اسکیزوفرنیک و مشکلات رفتاری و بزهکاری کودکان به سرعت پیشرفت نمود. فروید و بسیاری از روان پزشکان بیمار را از خانواده جدا می کردند تا از اثرات زیان آوراحتمالی در خانواده جلوگیری شود .
فروید با مطالعه‌ گذشته‌ کودک مبتنی بر این عقیده که مشکلات نوروتیکی بیماران به رفتارهای متقابل و تعاملات ناسالم دوران کودکی آنها با پدرو مادرشان بر می گردد ، به مداوای بیمار می پرداخت .ناتان آکرمن از بنیانگذاران خانواده درمانی است و کتاب او تحت عنوان ‹‹ پویائی های روانی زندگی خانوادگی ، ۱۹۵۸ ›› درهای جدیدی به روی خانواده درمانی بازکرد . او از روانکاوی
به خانواده درمانی رسید . در سال ۱۹۳۷ متوجه گردید که مصاحبه فردی با کودک و اعضای خانواده به نتیجه‌ مطلوب که تغییر رفتار کودک است نمی رسد ، لذا کلیه‌ افراد خانواده را با هم مورد مصاحبه قرارداد.
بنابراین کارهای آکرومن و سایر همکارانش در رابطه با کودکان بزهکار و خانواده های اسکیزوفرنیک شروع واقعی نهضت خانواده درمانی بوده است .آکرومن معتقد بود با کسب مهارت در کار با تمامی گروه خانواده به بعد جدیدی در درمان بیماری های روانی و مشکلات خانوادگی میرسیم .
در پایان دهه‌ ۱۹۵۰ خانواده درمانی با این نگرش که با درمان های دیگر متفاوت است ، شناخته شد . در این درمان ، پذیرفته شد که هدف ، تغییر ساختار خانواده است نه تغییر رفتارهای فردی و اعضای خانواده ، به عبارت دیگر خانواده درمانی یک روش درمانی نیست بلکه نوعی درمان با ویژگی ها  هدف های خاص می باشد …..
دانلود فایل

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x