تحقیق جرایم و قوانین و مجازاتهای اطلاعاتی و رایانه‌ای ۴۴ ص ( ورد)

تحقیق جرایم و قوانین و مجازاتهای اطلاعاتی و رایانه‌ای ۴۴ ص ( ورد)

تحقیق جرایم و قوانین و مجازاتهای اطلاعاتی و رایانه‌ای ۴۴ ص ( ورد)

تحقیق-جرایم-و-قوانین-و-مجازاتهای-اطلاعاتی-و-رایانه‌ای-44-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶۶ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ایجاد تغییر و تخریب در برنامه‎های کامپیوتری
‏این نوع فعالیت عبارت است از دستیابی به سیستم‎ها و برنامهغهای کامپیوتری با استفاده از ویروس، کرم، یا بمب‎های منطقی.ایجاد خسارت از طریق پاک کردن، صدمه زدن، مخدوش نمودن یا موقوف‎سازی داده‎ها یا برنامه‎های کامپیوتری انجام می‎شود.
‏تخریب داده‎ها گاه نتیجه حمله فیزیکی به تأسیسات کامپیوتری است. این‎گونه اعمال معمولاً از طریق روشهای کامپیوتری و تکنیکی صورت می‎گیرد (مثلاً به وسیله‌ ویروس‎های کامپیوتری یا بمب‎های منطقی زمانی) برنامه‎های ویرویسی به تکثیر و برنامه‎های فایل می‎پردازد و تخریب زیادی را به همراه دارد.‏ – Computer related crimes: united kingdom report – pc-cy-cdpc-ce 1991.
‏ در ادامه به توضیح مختصری راجع به ویروس‎ها، کرمها و بمبهای منطقی می‎پردازیم:
‏ویروس
‏ویروس نوعی کد برنامه است که خود را به برنامه‎‎های مجاز چسبانده به دیگر برنامه‎های کامپیوتر منتقل می‎شوند. ویروس می‎تواند از طریق یک قطعه مجاز نرم‎افزاری که به ویروس آلوده شده به سیستم کامپیوتر وارد می‎شود.
‏کرم
‏کرم نیز به طریق ویروس ایجاد می‎شوند تا با نفوذ در برنامه‎های داده‎پردازی مجاز، داده‎ها را تغییر داده یا نابود سازد اما تفاوت کرم با ویروس این است که کرم تکثیر نمی‎شود. به عنوان مثال در پزشکی، کرم را می‎تو.ان به غده خوش خیم و ویروس را به غده بدخیم تشبیه کرد. با استفاده از برنامه تخریبی کرم می‎توان به کامپیوتر یک بانک دستور داد که وجوه موجود در بانک را به طور دائم به یک حساب غیرمجاز منتقل کند.
‏بمب منطقی
‏ بمب منطقی را بمب ساعتی نیز می‎گویند، یکی از روشهایی که به کمک آن می‎توان دست به سابوتاژ کامپیوتری زد، بمب منطقی است. برخلاف ویروس و کرم، کشف بمب منطقی پیش از انفجار آن کار بسیار سختی است و بمب منطقی از سیار ترفندهای کامپیوتری خسارت بیشتری را به همراه دارد.
‏سابوتاژ کامپیوتری و اخاذی کامپیوتری
‏کلیه عملیات کامپیوتری که به منظور تختل ساختن عملکرد عادی سیستم، به حساب می‎آید سابوتاژ کامپیوتری می‎گویند.‏ – سازمان ملل «نشریه سیاست جنائی» ، (ش ۴۴=-۴۳-۱۹۹۴) ترجمه دبیرخانه ‌شورای عالی انفورماتیک –‏ سازمان برنامه و بودجه کشور، جلد اول، مرداد ۱۳۷۶، ص ۳۲.
‏ سابوتاژ کامپیوتری وسیله‎ای است برای تحصیل مزایای اقتصادی بیشستر نسبت به رقیبان. سابوتاژ برای پیش‎برد فعالیتهای غیرقانونی تروریست‎ها و یا برای سرقت داده‎ها و برنامه‎ها به منظور اخاذی نیز به کار گرفته می‎شود.
‏در جرم سابوتاژ کامپیوتری، اختلال و جلوگیری از عملکرد سیستم کامپیوتری ملاک است. عناصر متشکله جرم سابوتاژ کامپیوتری عبارت است از:
‏۱- ابزار و راهها
‏۲- هدف
‏کمیته تخصصی شورای اروپا در تعریف سابوتاژ کامپیوتری می‎گوید: سابوتاژ عبارت است از «وارد کردن، تغییر، محو یا موقوف‎سازی داده‎ها یا برنامه‎های کامپیوتری یا مداخله در سیستم‎های کامپیوتری با قصد اخلال و جلوگیری از عملکرد کامپیوتر».
‏نفوذ کامپیوتری (اخلال‎گران)‏ – Hacking
‏این دسترسی‎های غیرمجاز به کامپیوتر و سیستمهای کامپیوتری دارای انگیزه‎های گوناگونی است که اهم آنها کنجکاوی، تفریح و تفنن است و برای بهره‎برداری مالی انجام نمی‎گیرد.
‏از نظر گروه سنی بیشتر اخلال‎گران ‎(Hackers)‏ جوان و در رده سنی ۱۵ تا ۲۴ سال هستند.
‏با فن‎آوری‎های جدید همچون اینترنت این افراد دارای زمین بازی مجازی به وسعت دنیا شده‎اندو فقط از طریق اتصال به اینترنت می‎توانند با سایر اخلالگران در آن سوی دنیا ارتباط برقار کنند .
‏امروه عمل نفوذیابی ‎(Hacking)‏ جرم تلقی می‎شود ولی با این حال اخلالگران در حال افزایش بوده و دارای بولتن، انتشارات و برنامه‎های آماده اجرا هستند و از طریق اینترنت به معرفی آثار و برنامه‎های خود می‎پردازند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x