تحقیق جامعه شناسی صنعتی ۱۱ ص ( ورد)

تحقیق جامعه شناسی صنعتی ۱۱ ص ( ورد)

تحقیق جامعه شناسی صنعتی ۱۱ ص ( ورد)

تحقیق-جامعه-شناسی-صنعتی-11-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

۱
‏بنام خدا
‏جامعه شناسی صنعتی
‏۱-اگر در آینده صاحب یک کمپانی صنعتی شویدچه اقداماتی را انجام میدهید و چه برنامه هایی را به اجرا در میآورید؟
‏ اهداف و استراتژیهای اتخاذ شده یک کمپانی،مهمترین عامل برای موفقیت در مدیریت و پیش برد برنامه های آن به شمار میرود.
‏از یک سو موفقیت یا شکست یک استراتژی بستگی زیادی به حرکات و فعالیتهای رقبا دارد بر این اساس ‏شرکتها پس از تدوین و اتخاذ استراتژی خود باید همواره به محیط بیرونی‏،فرهنگ های مختلف‏ و فعالیتهای رقبا توجه نموده و آنها را زیر نظر داشته باشند و اقدامات لازم را متناسب با فعالیتهای رقبا اتخاذ ‏نمایند.‏همچنین ‏ فرهنگ های مختلف و بازارهای چند ملیتی را شنسایی و با استفاده از دانش خود نبض هر یک از این بازارها را در اختیار خود گرفته است‏.‏ انرژی خفته در افراد را بیدار نماید.به افرادی که واقعاً کارها را انجام می دهند، گوش فرا دهد. نزد کارمندان خود برود و به تمام سوالاتشان پاسخ دهد. مهمترین وظیفه ای که یک مدیر به دوش دارد این است که به دنبال صدا و ارزش و اعتبار کارمندان خود باشد، برای آنها ارزش قائل شود و به رشد و پرورش آنها بپردازد.بسط پیدا کند، هرچقدر می تواند اهداف خود را بیشتر نماید. افرادی که بدون حدومرز به کارهایشان سرعت می بخشند و رؤیاهای خود را بسط و گسترش می دهند، از قدرت نامحدودی برای تقویت امـــــــور و بهبود کارها،
۲
‏برخوردار می باشند.کیفیت را به عنوان اولویـــت اول خود قرار دهید.کیفیت را بـه عنوان وظیفه شغلی همه کارمندان در بیاورید.‏.‏امور تجاری را به صورتی درآورد که ازطریق اینترنت قابل دسترسی باشند.از تجارت الکترونیک برای زدن ضربه نهایی به پیکره بوروکراسی استفاده نماید.‏و….
‏ ‏همچنین‏ ‏با مطالعه و بررسی عملکرد شرکت ها و کمپانی های موفق و مطرح و تلفیق و یا تفکیک استراتژی های آنها به تنیجه مطلوب خواهیم رسید.اغلب این ‏شرکت ‏ها‏در طول حیات خود در هر مقطعی از زمان متناسب با شرایط خاص آن دوره از یک ‏یا چند استراتژی استفاده کرده اند‏. اگر چه توضیح اینکه اقدامات ‏و فعالیتها شان ‏مبتنی بر کدام استراتژی بوده است بسیار دشوا‏ر است (چرا که برخی از آنها ‏با چندین استراتژی مرتبط است و تفکیک و جداسازی آن بسیار مشکل است )
‏را‏ بیان نمود :
‏۱-‏استراتژی تمایز :
‏بر اساس این استراتژی شرکت یا سازمان باید بتواند محصولاتی تولید و عرضه کند که اولا برای مشتری ارزش ویژه ای داشته باشد و ثانیا رقبا نتوانند براحتی محصول مشابه آن را تولید کنند.
‏ ‏(‏با نگاهی به ویژگیها و مشخصه های محصولات سونی می توان گفت این شرکت توانسته است بخوبی از استراتژی تمایز برای عرضه محصولات خود استفاده کند:
‏- ‏ ‏محصولاتی با کیفیت بسیار بالا و تقریبا بی نظیر
‏-‏ ‏ محصولاتی با تکنولوژی بالا و مطابق با جدیدترین فناوریهای روز
‏-  محصولاتی در اندازه های بسیار کوچک و قابل حمل‏)‏
‏۷-‏استراتژی تنوع گرایی غیر همگون :
‏هنگامی که شرکتها و سازمانها توان مدیریتی و مالی بیش از فعالیتهای محوری و اصلی خود داشته باشند تلاش می کنند با بهره گیری از استراتژی تنوع گرایی ناهمگون از ظرفیتها و تواناییهای اضافه خود در بخشهای دیگری استفاده کنند.
‏ ‏۳-‏  استراتژی تنوع گرایی همگون :
‏ بر اساس این استراتژی شرکت برای حفظ سهم بازار و فروش محصولات خود محصولات جدید ی را مرتبط با محصولات قبلی به بازار عرضه می کند. ‏(‏عرضه پلی استیشن ۲در سال ۲۰۰۰ و برنامه ریزی برای عرضه پلی استیشن ۳ در سالهای آینده نمونه ای از اقدامات شرکت سونی برای بکار گیری این استراتژی است. ‏)
‏۴-‏    استراتژی توسعه محصول :
‏این استراتژی به شرکتها و موسسات امکان می دهد با بهینه سازی محصولات یا خدمات فعلی و یا ارائه محصولات و خدمات جدید‏, فروش محصولات و سهم بازار خود را افزایش دهند . عرضه مدلهای جدید گوشی تلفن همراه با امکانات و گزینه های جدید‏(به عنوان مثال تماشاگران مسابقات تنیس می توانند با استفاده از گوشیهای موبایل سونی پیامهای کوتاه را برای بازیگران مورد علاقه شان بر روی اسنوبرد ورزشگاه ارسال کنند.)
‏۵-‏  استراتژی رسوخ در بازار :
۳
‏امروزه کمتر شرکت یا موسسه ای است که بدون بهره گیری از این استراتژی بتواند در بازار رقابت باقی بماند . پایه و اساس این استراتژی مبتنی بر افزایش سهم بازار و فروش محصولات با بکار گیری تلاشهای بیشتر بازاریابی است
v‏    استراتژی مشارکت :
‏این استراتژی امروزه بسیار مورد توجه و اقبال سازمانها و موسسات قرار گرفته است و شرکتهای بسیاری در جهان با بهره گیری از این استراتژی در صددند با تولید محصولات جدیدتر با کیفیت بالاتر و هزینه کمتر سهم بازار خود را حفظ و رضایت مشتریانشان را افزایش دهند.‏(مثلا:‏تاسیس شرکت S-LCD‏ برای تولید پانلهای LCD‏ با سرمایه گذاری مشترک سونی و سامسونگ , ادغام بخشهای موسیقی شرکت سونی و شرکت آلمانی برتلزمن و تشکیل شرکت جدیدی تحت عنوان ” یونیور سال موزیک” ، مشارکت با شرکت اریکسون برای عرضه گوشیهای تلفن همراه نمونه ای از فعالیتهای سونی در این زمینه است. ‏)‏
‏ v‏    استراتژی کاهش :
‏معمولا شرکتها در زمان رکود تلاش می کنند با انجام اقداماتی نظیر تجدید ساختار سازمانی و حذف بخشهای غیر ضروری ‏, فروش بخشی از دارائیهای شرکت و …. کاهش فروش را جبران نموده و ضمن حفظ توان رقابتی خود ‏ از زیان دهی شرکت جلوگیری کنند.(در همین زمینه ‏شرکت سونی اعلام کرده است تلاش می کند با اقداماتی نظیر کاهش لایه های سازمانی، حرکت به سوی ساختار سازمانی مسطح و منعطف با بهره گیری از IT‏, ارزیابی مجدد دارائیها و نقش آنها در کسب و کار شرکت و… جایگاه رهبری و پیشتازی خود را دربازار بدست آورد‏.)
v‏    استراتژی تمرکز :
‏بر اساس مفاهیم این استراتژی‏،‏ شرکت تمام منابع خود را بر روی بازار‏های خاص‏ یا همان  market‏ niche‏ ‏متمرکز خواهد کرد البته به همان میزان که شرکت بر روی بازارهای خاص متمرکز می شود شانس استفاده از فرصتهای دیگر را برای خود کاهش می دهد
‏۲-یک طراح صنعتی باید از چه ویژگی هایی برخوردار باشد و در زمینه فعالیتش به صورت پیوسته چه اصولی را مد نظر قرار دهد؟
‏طراحی صنعتی به عنوان یک رشته و شغل، آمیخته‌ای است از علم و هنر. هر یک از دو رکن علم و هنر آنچنان جایگاه محکم و استواری در پیکره طراحی صنعتی دارند که با حذف هر کدام، روند طراحی صنعتی به سرانجام نرسیده و نهایتاً نتیجه کار یا به سمت صنعت ‏صرف‏ منحرف شده و یا به سوی هنر صرف.
‏با توجه به گرایش‌های طراحی صنعتی، ابداع، ابتکار، خلاقیت و ایده‌پردازی از پایه‌های اساسی کار هر طراح صنعتی می‌باشد. پس نمی‌توان به صرف وجود محصولات و روش‌های فعلی از نوآوری و ابتکار دوری جست. مسلما انسان تنوع‌طلب است و با توجه به همین اصل است که نوآوری در فرم ظاهری
۴
‏کالا و تولیدات ضروری. به همین ترتیب پاسخ به تنوع‌طلبی استفاده‌کننده یکی ازعوامل مهم کار طراح در جهت رسیدن به طرح مطلوب است.
‏طراح صنعتی باید تلاش کند که سختی و خشونت صنعت را از محصول گرفته تا محصول صنعتی برای مشتری لطیف گردد و در این کار هم منافع کارفرما و هم استفاده کننده را در نظرگیرد.
‏در مورد نحوه کار،یک طراح صنعتی باید در ابتدا یکی از مشکلات جامعه را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهد و نیازهای تولید کننده و مصرف کننده را در زمینه مورد نظر جمع آوری کند،سپس بر اساس اطلاعات به دست آمده صورت مسأله خود را تهیه کند و در نهایت با توجه به فرهنگ بومی، اقتصاد، روانشناسی، دیدگاه های هنری، روشهای تولید، تکنولوژی تولیذ، نوع مواد مورد استفاده و مسائل زیست محیطی، طرح محصولی جدید را ارائه دهد و یا یکی از معایب محصولات قدیمی را بر طرف سازد‏(redesign‏).
‏یک متخصص طراحی صنعتی باید اطلاعات عمومی بسیار گسترده ای داشته باشد تا بتواند به یاری این اطلاعات طرح جدیدی ارائه بدهد.
‏یک ویژگی مهم و ضروری برای طراح، احساس مسؤولیت و تعهد می باشد چرا که یک طراح صنعتی به صورت اشیاء در اختیار انسان نوعی رابطه جسمی و روحی با او برقرار می کند. به گونه ای که اگر کلیه نکات و مقتضیات لازم در تولیدات رعایت نشود. ممکن است خسارات جبران ناپذیری بر روح و جسم ‏ انسانها وارد کند‏.
‏یک طراح‏ صنعتی باید مردم شناس، روانشناس و جامعه شناس خوبی باشد تا وسایلی که طراحی می کند، منطبق با نیازها و علایق مردم باشد.‏
طراح با توجه به علم و هنر طراحی، محصول، محیط و یا روشی را برای مخاطب خلق میکند که خواسته‌های تعریف شده او را در جهت حصول به هدف معینی (مثلاً کسب امنیت، آرامش، سهولت استفاده، قیمت ارزان، آرامش و یا حتی لذت) مهیا سازد. طراحان صنعتی آشتی ‌دهندگان صنعت، ‌هنر و اقتصاد هستند و در تمام کارخانجات و خطوط تولید دنیا در راس هرم مدیریت ت‏ولید کالا و محصولات قرار دارند.‏
ایجاد هویت واحد برای یک کالا یا یک گروه کالایی و یا حتی تمامی کالاهای تولیدی یک شرکت از دیگر وظایف طراح صنعتی است.
‏ ‏۳-اکنون که در حال گذراندن تحصیلات دانشگاهیتان هستید برای آینده تحصیلی و شغلی خود چه برنامه هایی را در نظر دارید؟
‏آز آنجا که دانشگاه و دروران ۴ ساله تحصیل‏ را زمینه مناسبی برای ‏ارتقا سطح علمی و عملی خود میدانم‏،به کسب تجربه و یاد گیری نرم افزار ‏های مرتبط با رشته ،افزایش دامنه اطلاعاتم و…‏پرداختم.ضمن اینکه به همراه جمعی از دانش آموختگان این رشته و …به عضویت انجمن ملی جوانان در آمدیم.NGO‏شدیم و در حال راه اندازی شرکت کوچکی هستیم تا تجربه کنیم و یاد بگیریم‏ ‏برای دوران فارغ التحصیلی‏ و‏.‏…………
‏۴-به نظر شما واژه های زیر دارای چه مفاهیم و ویژگی هایی هستند؟

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x