تحقیق تولید شیرهای مخصوص آب‌گرمکن ( ورد)

تحقیق تولید شیرهای مخصوص آب‌گرمکن ( ورد)

تحقیق تولید شیرهای مخصوص آب‌گرمکن ( ورد)

تحقیق-تولید-شیرهای-مخصوص-آب‌گرمکن-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲۶
‏مقدمه:
‏اصطلاحات (شیر) به شکل یکسان برای لوازم مورد نیاز کنترل جریان مای‏عات در طول یا انتهای لوله به کارمی روند ‏ .‏ ‏شیر فلکه ها معمولأ برای کنترل جریان در طول خط‏ ‏ لوله مورد استفاده قرار می گیرد در حالی‏ ‏شیرها معمولأ در انتهای خط لوله به منظور تخلیه به کار می روند .شیرهای گازی یا سماوری از یک بدنه‏ ‏حاوی ‏توپی مخروطی یا کروی تشکیل می شود,‏در میانه توپی ‏یک سوراخ ریخته گی‏ یا‏ مته کاری شده وجود‏ ‏داردکه امکان جریان یافتن مایع یا گاز را فراهم می سازد با چرخاندن ۴۵ درجه یا ۴/۱ دور توپی می تواند‏ ‏شیر را به طور کامل باز یا بسته کرد .این شیر را م‏ی توان بسیار سریع بست و این خود‏موجب ایجاد ضربه های ابی می شود و به همین جهت‏ استفاده از این شیر در سیستم‏های ابرسانی معمولا مجاز نیست . اما از انها به طور وسیعی در تاسیسات‏ ‏گاز استفاده می شود . ‏نوع دیگر شیر گا ز,‏شیر گاز ‏توپی می باشد که مورد تأیید استاندارد شرکت ملی گازتحت عنوان شیر های توپی خانگی ۱۳۶۷ می باشد . ما نیز جهت تولید این ‏نو‏ع شیرها در نظر گرفته‏‌‏ایم‏ ‏که مورد استفاده در لوله کشی گاز طبیعی و گاز مایع (منظور از گاز مایع در اینجا عبارت است از گازبوتان خالص و گاز پروپان خالص یا مخلوطی از این دو که به صورت گاز در لوله کشی برای سوخت به‏ ‏کار می‏‌‏رود )که در واحدهای ‏م‏سکو‏نی و تجاری مورد استفاده قرار می‏‌‏گیرد.حداکثر فشار کار آنها ۲۰۰میلی بار یا ۳ پوند بر اینچ مربع و دمای کار آنها ۲۱- الی ۶۰+ درجه سانتی گراد می باشد.
‏نام این طرح ,‏ تولید شیرهای مخصوص آبگرمکن (رگلاتور) می‏ باشد. شیرهای رگلاتوری گاز مخصوص ‏آبگرمکن گازی مخزن دار می باشد. حال در بررسی های آتی سعی شده است تا با استفاده از مراحل‏ ‏ارزیابی این طرح, ‏مقرون به صرفه بودن آن را از نظر اقتصادی مشخص کنیم.
‏۲۶
‏شناسنامه طرح:
‏موضوع طرح: تولید شیرهای مخصوص آبگرمکن (رگلاتور)
‏محل طرح: استان سیستان و بلوچستان ‏–‏ شهرستان زاهدان
‏صاحبان طرح: سازمان صنایع و معادن استان
‏اهداف طرح:
‏انعکاس صحیح و درست منابع علمی
‏رشد و توسعه صنایع
‏رفع بیکاری و افزایش اشتغال
‏ایجاد زمینه برای فعالیت های اقتصادی
‏ترویج و افزایش فرهنگ تولید و مصرف
‏خدمات ارائه شده توسط این طرح به جامعه:
‏کنترل جریان گاز
‏جلوگیری از خسارات جبران ناپذیر
‏ممانعت از هدر رفتن ثروت ملی و ذخایر انرژی
‏تاریخ ارزیابی ط‏ر‏ح: مهر ماه سال ۱۳۸۵
‏۲۶
‏سرمایه طرح:
‏کل سرمایه گذاری برای این طرح ۲/۱۸۰۲ ( به قیمت روز ۶۱۸/۱۱۱۵۵ ) و همچنین سرمایه گذاری ثابت برای این طرح به میزان۷/۶۶۰ (به قیمت روز ۷۳۳/۴۰۸۹) و سرمایه گذاری در گردش به میزان /۱۱۴۱(به قیمت روز ۸۸۵/۷۰۶۵) می باشد.
‏محل و چگونگی تأمین سرمایه طرح:
‏بیشتر سرمایه مورد نیاز این طرح به صورت خصوصی و توسط صاحبان اصلی طرح تأمین می شود . البته در صورت تمایل صاحبان این طرح می توان از کمک های دولت نیز در این زمینه بهره مند شد .
‏ا‏همیت و ضرورت تولید شیر های گازی مخصوص آبگرمکن :
‏با در نظر گرفتن اینکه عمل شیرها کلأ جهت کنترل جریان گازها و مایع بوده و اگر این عمل که از وظایف اصلی شیرها می باشد خوب عمل ننمایند و در مواقع لزوم ؛ به طور کامل جلو جریان گاز را نگیرند باعث خسارت جبران ناپذیری خواهند شد که اگر در ساختمانها مورد استفاده قرار گیرند باعث انفجار و تخریب ساختمانها و هدر رفتن ثروت ملی خواهد شد و از طرفی دیگر اگر شیرها در محیط صنعتی و پالایشگاه ها و کارخانجات پتروشیمی که عمده مصرف کننده انواع شیر الات می باشند مورد استفاده قرار گیرند و در آنجا نیز اگر خوب عمل ننمایند یعنی نشت داشته باشند باعث امتزاع مواد بهم و یا ایجاد مسا ئل زیست محیطی وباعث از بین رفتن ذخایر انرژی و مواد مورد جریان در لوله ها خواهد شد از این رو؛ این عمل به فن آوری پیشرفته و به تخصص در سطح عالی وابسته است و فقط با بهره گیری از آخرین یافته های علمی و هماهنگ کردن دانش فنی ؛ تخصص و تجربه می توان به توان تولیدی و اقتصادی بالایی دست یافت.متأسفانه به دلیل نبود منابع علمی و عدم پاسخگویی نهادها ؛ و به علت فقدان دانش کاربردی و عدم برگزاری دورههای آموزشی و همچنین بی توجهی برخی مسئولان در ساماندهی و هدفدار کردن آموزش تولید این نوع شیرها باعث عدم ایجاد واحدهای تولیدی شده است . بنابراین با اتخاذ سیاستهای صحیح از طرف مدیران و برنامه ریزان اداره صنایع می توانیم در هر چه شکوفا شدن اقتصاد کشورمان گام های بلندی برداریم.
‏۲۶

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x