تحقیق توضیحی مختصر درباره API 15 ص ( ورد)

تحقیق توضیحی مختصر درباره API 15 ص ( ورد)

تحقیق توضیحی مختصر درباره API 15 ص ( ورد)

تحقیق-توضیحی-مختصر-درباره-api-15-ص-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۶ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏توابع ………………………………………………………………API1
‏توضیحی مختصر درباره API
‏قلب ویندوز یعنی چیزی که اساس سیستم عامل ویندوز است‏،‏ چیزی نیست بجز توابع API ‏.
API ‏ ‏مخفف ‏کلمه Aplication programming interface ‏میباشد که به معنای رابط برنامه سازی ‏کاربردی ‏است.
‏که از آن به نام های Aplication programming Interface ‏و Application Programmers Interface ‏ نیز‏ ‏یاد شده است.
‏نام API ‏به توابعی اطلاق میشود ‏که در فایل های مختلف ویندوز مانند advapi32.DLL ‏و userDLL32.DLL ‏و ole32.DLL ‏و … ‏وجود دارند.
‏هر کاری که در ویندوز روی می‏ ‏دهد و هر اتفاقی که می افتد با استفاده از این توابع صورت می گیرد.
‏در ‏حقیقت نوشتن برنامه برای ویندوز از صدا کردن توابع API ‏تشکیل می شود.
API ‏ ‏بخشی ‏از خود ویندوز است. لذا تمام برنامهای کاربردی ویندوز به همان توابعی دسترسی دارند ‏که برنامه های دیگر دارند.
‏در محیط چند وظیفه ای ویندوز ضروری است که تمام ‏برنامه ها در روش تعریف شده دقیق عمل کنند . با استفاده از توابع API ‏که در تمامی ‏برنامه های کاربردی استفاده می شود این سازگاری بوجود می آید.
‏شاید شما ندانسته ‏تا حالا بارها با API ‏کار کرده باشید. وقتی شما در محیط یک زبان برنامه نویسی مثل Delphi ‏یا Visual Basic ‏یا هر محیط دیگری پروژه جدیدی را آغاز می کنید و فرم اولیه ‏را روی صفحه آورده و آماده طراحی می شوید در واقع استفاده از توابع API ‏را آغاز ‏کرده اید . در حقیقت در همان لحظه تابع Create Window ‏فراخوانده شده است و فرم مزبور ‏در مقابل شما قرار می گیرد که خود این تابع یکی از توابع API ‏است.
‏از نظر ‏برنامه نویس API ‏شامل یک سری زیر برنامه ی آماده و کاملا سالم می باشد که در اختیار ‏برنامه نویسان محیط ویندوز قرار می گیرد‏.
‏مش‏خ‏صات توابع API
‏اگر ‏بخواهیم توابع API ‏را تقسیم بندی کنیم به دو دسته ۱۶ بیتی و ۳۲ بیتی تبدیل میشوند ‏که دسته ۱۶ بیتی ‏دارای ۷۳۰ تابع و دسته ۳۲ بیتی دارای ۶۵۰۰ تابع میباشد.‏این روالها درون فایلهایی وجود دارند که در پوشه های Windows‏ و WindowsSystem‏ ذخیره شده اند‏.
‏در ‏توابع API ‏مانند هر زبان برنامه نویسی متغیر های ورودی و خروجی وجود دارد. این ‏متغیر ها میتوانند از نوع long , integer , string , byte ‏و … باشند.
‏توابع ………………………………………………………………API2
‏برخی‏ ‏از این توابع میتوانند فقط مقدار ثابت تعریف شده ای را بگیرند.
‏در تعدادی از ‏توابع متغیر های ورودی و خروجی یه یک ساختار TYPE ‏اشاره دارند که فیلدهای این ‏ساختار اطلاعات ‏ورودی یا برگشتی تابع را در خود نگهداری میکنند.
‏توابع API ‏در کجا قرار می گیرند؟
‏حتما این سوال برای شما پیش آمده که این توابع قدرتمند در کجا قرار دارند؟ ‏یا اینکه این توابع کجا هستند که می توانند به طور اشتراکی در چند برنامه و حتی خود ‏ویندوز مورد استفاده قرار گیرند؟ ابتدا باید مطالبی در مورد فایل های DLL ‏بیاموزید.
DLL ‏چیست؟
‏در حقیقت DLL ‏ها هم مانند API ‏ابزاری هستند که شما از ‏آنها استفاده کرده اید ولی شاید نمی دانستید. اگر نگاهی به دایرکتوری system ‏یا windows ‏یا System32 ‏بیندازید تعداد زیادی از این فایل های DLL ‏می بینید!
Dynamic Linked Library (DLL)‏:‏ ب‏ه‏ معنای کتابخانه پیوندی پویا می باشد که ‏می تواند شامل انواع داده یا کد باشد. درون DLL ‏میتوان انواع داده ها همانند کد – ‏تصویر – صوت و غیره را قرار داد.
‏فایلهای DLL‏ در دسترس برنامه هایی که به زبان ویژوال بیسیک و زبانهای دیگری(که از DLL‏ پشتیبانی می کنند) نوشته شده اند می باشد.
‏نکته جالب فایل های DLL ‏خاصیت مستقل از زبان ‏برنامه نویسی این فایل ها می باشد. یعنی اگر DLL ‏ ‏با استفاده از Delphi ‏ایجاد شده ‏باشد می تواند Visual Basic ‏یا Visual C++ ‏از آن استفاده کرد.
‏نکته دیگر DLL ‏ها ‏صرفه جویی در مصرف حاف‏ظ‏ه می باشد که به همین دلیل نام Dynamic ‏را به همراه خود ‏دارند. در واقع هر قسمت از DLL ‏که فراخوانی می شود همان قسمت به حافظه بار‏ ‏ می شود و ‏در صورت عدم نیاز هم از حافظه خارج می شود.
‏در واقع دلایل استفاده از DLL ‏را موارد زیر را می توان نام برد:
‏توانایی اشتراکی کردن کد بین چند برنامه و ‏حتی خود ویندوز
‏استفاده مجدد از کد های نوشته شده.
‏استفاده بهینه از ‏منابع ویندوز و منابع سیستم.
‏جدا کردن کد های مختلف از هم.
‏توابع ………………………………………………………………API4
‏لازم به ‏ذکر است که DLL ‏ها را می توان به زبان هایی مانند Delphi ‏و Visual C++ ‏تولید ک‏ر‏د.
‏حالا می توانیم به سوال قبلی پاسخ دهی‏م . API‏ ‏ درون‏ فایلهایی وجود دارند که در پوشه های Windows‏ و WindowsSystem‏ ذخیره شده اند. هنگام نصب ویندوز فایلهای DLL‏ نیز ذخیره می شوند ، پس به طور اتوماتیک به این کتابخانه ها دسترسی دارید.
‏مهمترین DLL ‏ها که بیشترین API ‏ها را در خود جا داده اند عبارتند از Kernel32.DLL ‏و User32.DLL ‏و Shell32.DLL ‏و … البته DLL ‏های دیگری هم وجود دارند!
‏اکثر فایلهای DLL‏ پسوند .DLL‏ یا .EXE‏ دارند.هربرنامه ای که می نویسید به این فایلها دسترسی دارد‏.این فایلهای DLL‏ در ویرایش های قدیمی تر ویندوز (قبل از ۹۵) هم وجود داشتند ‏،‏ منتها این فایلها شماره ۳۲ را‏ ‏(که نشان‏ ‏دهنده سازگار ۳۲ بیتی است)‏در نام خود نداشتند.ویرایشهای قبل از ویندوز ۹۵ سیستمهای ۱۶ بیتی بودند ، بدین معنی که انتقال اطلاعات با نرخ ۱۶ بیت یا دو بایت انجام می شد.‏برنامه نویسی در محیط های ۳۲ بیتی ، انعطاف بیشتر ، سرعت زیادتر و کارایی بالاتر را در مقایسه با یک محیط ۱۶ بیتی قدیمی دارد.
‏سه فایل که عمدتا استفاده می شوند عبارتند از:
Usre32.DLL‏:‏ شامل توابعی است که محیط ویندوز و واسط کاربر مثل مکان نماها ، منوها و پنجره ها را کنترل می کند‏ .
Gdi32.DLL‏: شامل‏ توابعی است که خروجی برنامه به صف‏ح‏ه تصویر و ابزارهای دیگر را کنترل می کنند.
Kernel32.DLL‏:‏ شامل توابعی است که سخت افزار و واسط نرم افزار داخلی ویندوز را کنترل می کنند‏.اکثر روالهای مربوط به حافظه ، فایل و دایرکتوری درون Kernel32.DLL ‏قرار‏ دارند.
‏توجه‏: ویندوز یک سیستم عامل است که از چند لایه تشکیل شده است.شروع این لایه ها با واسط گرافیکی‏ کاربر یا GUI(Grapical User Interface)‏ است که کاربر می بیند و ختم ‏آ‏نها با نزدیک ترین لایه به سخت افزار است که جریان داده ها بین برنامه و سخت افزار را کنترل می کند. این ‏پایین ترین سطح سیستم عامل‏ را‏ هسته اصلی (Kernel)‏ ‏می گوی‏ند‏. بناب‏ر‏این نام Kernel32.DLL‏ مربوط به کتابخانه ای است ‏که تعدادی روال بر مبنای هسته اصلی را دارد.
‏این سه فایل بیشتر روالها یا توابع API‏ را نگ‏ه می دارند.با یک نگاه کوتاه به پوشه های Windows‏ و Windows system
‏توابع ………………………………………………………………API4
‏ ‏چند کتابخانه پیوند دینامیکی دیگر را نیز می بینید‏ ‏مثل COMDLG.DLL,MAPI32.DLL,NETAPI32.DLL‏وWINMM.DLL‏ .‏ ‏همچنانکه ‏ ‏مایکروسافت‏ قابلیتهایی را به سیستم عامل اضافه می کند، فایلهای جدید DLL‏ هم ظاهر‏ ‏می شوند.
‏فایلهای DLL‏ فقط قسمتی از ویندوز نمی باشند‏ . وقتی یک برنامه جدید را به سیستم خودتان اضافه می‏ ‏کنید.این برنامهDLL‏ خاص خودش را ‏فراهم می کند.بنابراین در طول زمان تعداد زیادی فایل DLL‏ روی سیستم خودتان خواهید داشت.
‏ماهیت فایلهای DLL‏:
‏اصطلاح پیوند دینامیکی معانی خاصی برای برنامه نویسان دارد.وقتی گفته میشود که یک روال با یک برنامه پیوند دینامیکی دارد بدین معناست که این روال(سابروتین یا تابع) تا قبل از ترجمه برنامه به آن متصل نمی شود .این تابع فقط در زمان اجرا در دستر‏س‏ برنامه می باشد‏.توابعی که درون پنجره کد می نویسید دارای ‏پیوند استاتیکی میباشند،یعنی هر وقت برنامه را ترجمه می کنید این توابع با بقیه کد اصلی ترکیب می شوند.اما فایلهای DLL‏ ‏برنامه ترکیب نمی شوند.‏ ‏برنامه شما به این روالها در زمان اجرا دسترسی دارداما فایل EXE‏ برنامه شامل روالهای واقعی DLL‏ نمی باشد.
‏این توابع زمانی با ارزش است که می خواهید ‏توابع را به عنوان کتابخانه های پیوند دینامیکی استفاده کنید، زیرا کتابخانه یا تو‏ابعی که برنامه شما احضار می کند هیچوقت قسمتی از ‏برنامه شما نیستند.توابع API‏ اندازه فایلهای برنامه شما را زیاد نمی کنند‏.حین اجرای برنامه این رو‏الها در مواقع ضروری بار می شوند ، در ادامه چنانچه دیگر نیازی به آنها نباشد سیستم عامل ویندوز ‏می تواند منابع را آزاد کندتا حافظه و وقت CPU‏ صرف روالهای جدید شود.
‏اما مزیت عمده پیوند دینامیکی این نیست که موجب افزایش راندمان منابع می گردند.چنانچه ویندوز تغییر کند این فایلهای DLL‏ با ویرایشهای جدید DLL‏ باید جایگزین شوند.بنابراین برنامه شما قادر است ‏تا از قابلیتهای جدید ویندوز استفاده کند‏ بدون آنکه مجبور باشید همه برنامه هایی را که از API‏ ویندوز استفاده میکنند مجددا ترجمه کنید.به عنوان مثال در ویندوز ۹۵ ظاهر پنجره ها تغییر کرد.شمایلهای موجود در گوشه بالا و سمت راست یک پنجره نسبت به ویندوز ۱۱.‏۳ تفاوت دارند.اما هر برنامه ویژوال بیسیک که برای نمایش پنجره یک تابع API‏ ‏ویندوز را ‏احضار می کند در همه محیطهای ویندوز اینگونه عمل می کند. یعنی این برنامه وقتی در محیط ویندوز۱۱.‏۳ اجرا میشود‏ ‏شمایلهای قدیمی را نشان میدهد با وجودی که برنامه را تغییر نداده اید. در نتیجه در اکثر مواقع وقتی از ویرایشهای مختلف ویندوز استفاده میکنید، برنامه های شما که به

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x