تحقیق تعیین و انتصاب رهبر ( ورد)

تحقیق تعیین و انتصاب رهبر ( ورد)

تحقیق تعیین و انتصاب رهبر ( ورد)

تحقیق-تعیین-و-انتصاب-رهبر-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏«‏ ‏عطار‏ ‏»‏
‏آغاز زندگی عطار
‏ بی‏‌‏شک یکی از بزرگترین عرفا و شاعران قرن ششم و ‏آغاز قرن هفتم ایران زمین فریدال‏دین ابوحامد‏ ‏محمدبن‏‌‏ابوبکر ابراهیم‏‌‏بن‏‌‏اسحاق عطار‏‌‏کد‏کنی نیشاپور است وی یکی از شاعران و عارفان نامدار و معروف ایران است که تاکنون آن چنان که باید شناخته نشده است ولادت شیخ در حدود سال پانصد و چهل اتفاق افتاده و محل تولد وی ک‏د‏کن از توابع شهر نیشابور بوده است پدر و مادر عطار تا پایان جوانی وی حیات داشته‏‌‏اند و‏ آن گونه که پیداست هر دو اهل زهد‏ و تقوا نیز بوده‏‌‏اند نام پدر عطار ابراهیم بوده که به شغل عطاری یعنی داروفروشی مشغول بوده است از همان دوران جوان فریدالدین به جای پدر می‏‌‏نشیند ‏سال‏‌‏ها‏ به کار عطاری داروفروشی می‏‌‏پردازد ب‏نابراین کلمه‏‌‏ی عطار درباره‏‌‏ی شیخ ‏‌‏فریدالدین نیشابور‏ی‏ اسمی یا مسمی بوده زیرا شغل رسمی او طبابت و داروسازی بود عطار درباره‏‌‏ی شغل خود و رونق آن می‏‌‏گوید به داروخانه پ‏انصد شخص بودند که در هر روز ـ‏ــــــ می‏‌‏نمودند؟
‏ مهدی سهیلی فرزند غلامرضا، از جد چهارم پدری سرزمین سمنان منسوب است و از نیای مادر به اصفهان مربوط می‏‌‏گردد ‏. ‏
‏۳
‏ وی در هفتم تیر ماه یک‏‌‏هزار‏ ‏و‏ ‏سیصد‏ ‏و‏ ‏سه هجری‏‌‏خورشیدی در بازار‏ ‏چه سعادت محله‏‌‏ی مولوی تهران متولد شد. از نوجوانی به مطالعه علاقه‏‌‏ی بسیاری داشت و عاقبت دست توانمند الهی سرنوشت او را به عالم قلم پیوند زد که ثمره‏‌‏ی آن آثاری است که برخی در فهرست پایانی کتاب آمده است. از دیگر فعالیت‏‌‏های او برنامه‏‌‏های رادیویی بود که ‏به ‏مدت ‏تقریبی بیست سال، انشا و ایراد می‏‌‏گردید. برنامه‏‌‏ی ‏«‏مشاعره‏»‏را به سال ۱۳۳۹ در رادیو بنیان گذاشت. نمایشنامه نویسی، تهیه و اجرای برنام‏ه‏‌‏های ‏«‏کاروانی از شعر‏»‏، ‏«‏دریچه‏‌‏ی‏ی به جهان روشنایی‏»‏ و سرپرستی برنامه‏‌‏ی ‏«‏بزم‏ شاعران‏»‏ نیز از ‏این جمله‏‌‌‏اند.‏ مهدی سهیلی در هیجدهم مرداد ماه یک‏‌‏هزار‏ ‏و‏ ‏سیصد‏ ‏و‏ ‏شصت‏ ‏‌‏و‏ ‏شش در سن شصت‏ ‏‌‏و‏ ‏سه سالگی در تهران در گذشت.
‏صائب تبریزی، شهسوار میدان خیال
‏ ‏زمانی که میرزامحمدعلی‏‌‏صائب به سال ۱۰۱۶ در اصفهان دیده به جهان می‏‌‏گشود ده سالی می‏‌‏شد که این شهر را شاه عباس کبیر به پایتختی خود برگزیده بود. در این سال‏‌‏ها هم شاه عباس کبیر در اوج اعتبار و قدرت بود و هم شهر اصفهان به مرکز سیساسی و اقتصادی و فرهنگی بس درخشانی تبدیل شده بود. پدر صائب، میرزاعبدالرحیم تبریزی از بازرگانان شهر تبریز بود که در نخستین سال‏‌‏های رونق اصفهان به سودای تجارت رخت اقامت به آن شهر کشیده بود و در محله
‏۳
‏‌‏ی عباس‏‌‏آباد از کدخدایان معتبر و موجه و معتمد به حساب می‏‌‏آمد صائب در همان سال‏‌‏های پررونق در این شهر افسانه‏‌‏ای به تحمیل کمالات، به ویژه خط و شهر ادب، مشغول بود. در همین روزگار جوانی بود که به مکه و مشهد عزم سفر کرد‏.‏ ‏میرزا محمدعلی که بعدها به عنوان ‏شاعری ‏«‏صائب‏»‏ و ‏«‏صائب‏»‏ شهرت یافت‏.
‏ ‏ عبدالرحمن که بعدها به نورالدین هم ملقب گردید و تخلص جامی را برای خود برگزید به سال ۸۱۷ در ناحیه‏‌‏ی خرجرد جام دیده به جهان گشود. در کودکی به همراه پدر به هرات رفت و چندی در مدرسه‏‌‏ی نظامیه‏‌‏ی آنجا اقامت گزید.
‏ هرات در آن سال‏‌‏ها پایتخت هنر و ذوق و ادب ایران و یکی از شهرهای فرهنگی آبادان و پررفت و آمد آن سامان بود. سلطان حسین بایقرا و وزیر دانشمندش امیرعلیشیر نوایی در آن شهر مشوق و حامی هنرمندان‏ و صاحبان ذوق بودند.
‏ ‏ ‏جامی فنون ادب و دانش‏‌‏های شرعی و دینی را در آن شهر فراگرفت و پس از آن به حکومت روی آورد. او در شصت سالگی به قصد زیارت خانه‏‌‏ی خدا از خراسان بیرون آمد. مدتی در بغداد ماند و از آنجا به کربلا و نجف رفت و چندی نیز در حلب و دمشق ماند او در این سفر پیشنهادهای زیادی از جانب شاهان برای اق‏ا‏مت و ملا
‏۴
‏ز‏مت درگاه روبه‏‌‏رو شد اما هیچ یک از آن‏‌‏ها را نپذیرفت و سرانجام به هرات بازگشت. در این سال‏‌‏ها جامی دیگر به چنان شکوه و مرتبه‏‌‏ای معنوی دست نیافت. ‏که سلطان حسین و امیر علیشیر به دوستی با او افتخار می‏‌‏کردند نورالدین عبدالرحم‏ا‏ن جامی سرانجام در محرم سال ۸۹۸ در هرات در گذشت.
‏ ‏«‏محمد اقبال‏‌‏لاهوری‏ (۱۲۵۰-۱۳۱۶ ﻫ‏ . ‏ش) شاعر و متفکر پاکستانی است. او تحصیلات‏ خود را در فلسفه و حقوق در انگلستان و آلمان‏ تکمیل‏ کرد و با سرمایه‏‌‏ی فرهنگی اسلامی و ایمان خاص از پیشروان‏ ‏اصلاح در شبه قاره‏‌‌‏ی هند شد اقبال در استقلال پاکستان نقش مهمی داشت وی به زبان‏‌‏فارسی مسلط بود و به زبان‏‌‏فارسی وارد و شعر سرود.‏»
‏ ‏«‏ناصرخسرو‏ ‏‌‏قبادیانی (۳۹۴-‏ ‏۴۸۱ ﻫ . ‏ق‏) حکیم، شاعر و جهانگرد مشهور ایرانی است که در حدود چهل سالگی همان گونه که خود گفته است. از خواب غفلت بیدار شد و سفری هفت ساله را آغاز کرده سفرنامه‏‌‏ی ناصرخسرو شرح مسافرت‏‌‏های او به سرزمین‏‌‏های اسلامی و شامل مشاهدات و ملاقات‏‌‏های وی حوادثی است که در طول این سفرها رخ داده است نثر سفرنامه ساده و توضیحات آن دقیق است و اطلاعات بسیار ارزنده از روزگار نویسنده به دست می‏‌‏دهد‏»

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x