تحقیق تاریخچه زبان و ادب فارسی

دانلود تحقیق تاریخچه زبان و ادب فارسی

تحقیق تاریخچه زبان و ادب فارسی

تحقیق-تاریخچه-زبان-و-ادب-فارسی

دانلود تحقیق با موضوع تاریخچه زبان و ادب فارسی،
در قالب word و در ۹ صفحه، قابل ویرایش، شمل:

مقدمه
فرهنگستان زبان و ادب فارسی
سه فرهنگستان دیگر عبارت اند از
اهداف
منبع


بخشی از متن تحقیق:
زبان فارسی، زبان بین المللی عرفان است. چه بسیار عارفانی که از ترک و عرب و هندی کتاب های عرفانی خود را به فارسی نوشته اند. مکتب‌ تصوف‌ هندوایرانی‌ که از طریق‌ ایران‌ به‌ آسیای‌ غربی‌ و حتی‌ شمال‌ آفریقا نشر یافت‌، بیشتر کتاب ها و متون خود را به‌ نثر یا شعر فارسی‌ نوشته‌ شده‌ و زبان‌ تصوف‌ در شبه‌ قاره‌ی هند و حتی در میان ترکان همواره‌ فارسی‌ بوده‌ است‌. 

زبان فارسی به گنجینه‌ای کهن و پربها و پر از در و گهر تشبیه شده است و هم چون معدنی سرشار از گران‌بهاترین گنجینه‌های زمین در دل زمان است. زبان و ادبیات فارسی و میراث این زبان توانمند با گنجینه‌ای بی‌نظیر و معنای عمیق پرچمدار عرفان، فرهنگ، اخلاق و زیباشناسی به پهنای جهان بوده و در طول تاریخ پیدایش خود، اندیشمندان و انسان‌های بی‌شماری را از اقوام گوناگون از شرق و غرب جهان شیفته خود کرده است. 

در طول تاریخ سترگ این تمدن کهن زنده، زبان و ادب فارسی مورد توجه بسیاری از عالمان ، محققان، نویسندگان، شرق شناسان و ایرانشناسان بزرگ جهان قرار گرفته، به طوری که در تمدن و ادبیات عرفانیش مسحورو هضم شدند و آثار بزرگی را از خود به یادگار گذاشته اند. شخصیت های چون: ر. گیرشمن، تاریخ ادبی ایران/ تالیف ادوارد براون، نور و ظلمت در تاریخ ادبیات ایران/ میخائیل. ای. زند، ایران و بابر/ ویلیام ارسکین، ادبیات کلاسیک فارسی/ آرتورجان آربری و تاریخ ادبیات فارسی/ تالیف هرمان اته نمونه های کوچکی از این رهاورد شیفتگی است …
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x