تحقیق بودجه و پروژه های عمرانی

دانلود تحقیق بودجه و پروژه های عمرانی

تحقیق بودجه و پروژه های عمرانی

تحقیق-بودجه-و-پروژه-های-عمرانی

دانلود تحقیق با موضوع بودجه و پروژه های عمرانی،
در قالب word و در ۴۹ صفحه، قابل ویرایش.



بخشی از متن تحقیق:
اهمیت بودجه:
بودجه بندی، اهداف و کاربردهای مختلفی در تنظیم، تصویب، اجرا و کنترل سیاست های دولت و سازمان ها دارد. در مرحله اول، بودجه چارچوبی را برای تنظیم سیاست های دولت و سازمان ها فراهم می کند و فعالیت های مختلف برای رسیدن به اهداف توسعه و تقسیم این فعالیت ها بین مجریان فعالیت ها تعیین می شود. در مرحله تصویب، بودجه وسیله کنترل قانونی است. در مرحله اجرا، بودجه بندی راهنمای مدیران در اجرای سیاستهای تدوین شده است و در نهایت بودجه بندی مهم ترین ابزار کنترل و نظارت بر عملکرد دولت و سازمانها محسوب می شود. بنابراین اهداف و مقاصد بودجه بندی را در سطح کلان (دولت) که قابل تصمیم به سطوح سازمانی نیز می باشد را می توان به شرح ذیل بیان کرد:

الف- بودجه وسیله ای برای تدوین و تنظیم برنامه های دولت و سازمانها است.
ب- بودجه وسیله تحصیل مجوز قانونی برای فعالیتهای دولتها و سازمانها است. 
ج- بودجه راهنمای اجرای سیاستهای دولتی و سازمانها است.
د- بودجه قوی ترین وسیله کنترل قوه مجریه توسط قوه مقننه و وسیله آگاهی و اطمینان مردم از مصرف صحیح و قانونی منابع و وجوه عمومی است.(علوی طبری،۱۳۸۱)

 
تاریخچه بودجه ریزی در ایران:
بودجه یا جمع و خرج کل مملکت (تا پیش از مشروعیت) به تعداد ایالات و ولایات و مرکز تحت ریاست وزیر مالیه یا وزیر دفتر تقسیم می شد و به وسیله مستوفیان به کمک مامورینی به نام سررشته دار و محرر بر اساس دستورالعمل های صادره از مرکز تهیه می گردید. البته اجباری نبود که بودجه هر ایالت یا ولایت را یک مستوفی تهیه کند، گاهی یک نفر، بودجه چند محل را تهیه می کرد، تصدی امور دفتری هر یک از حکومت های جزء ایالات و ولایات هم به مستوفیان ساکن مرکز ایالت محول می شد، با این اختلاف که مستوفیان مرکز در برابر وزیر مالیه مسئول بودند و مستوفیان محلی، مسئول شخصی بودند که به مسائل مالیاتی آگاهی داشته و از طرف والی یا حاکم محل به نام پیشکار مالیه تعیین می شد و در مقابل حکام، مسئول اجرای کتابچه یا دستورالعمل ولایت بود. مهم ترین تحولی که در سبک بودجه نویسی دیده می شود…
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x