تحقیق بررسی انعطاف پذیری دانشجویان رشته تربیت بدنی

تحقیق بررسی انعطاف پذیری دانشجویان رشته تربیت بدنی

تحقیق بررسی انعطاف پذیری دانشجویان رشته تربیت بدنی

تحقیق-بررسی-انعطاف-پذیری-دانشجویان-رشته-تربیت-بدنی

توضیحات:
تحقیق بررسی انعطاف پذیری دانشجویان رشته تربیت بدنی، در قالب فایل word و در حجم ۱۱ صفحه، شامل داده های آماری، نمودار های میله ای، چندبر، دایره ای، جداول توزیع فراوانی، محاسبه های شاخص های پراکندگی، و …

مقدمه:
برخورداری ازمیزان بهینه‌ای از آمادگی جسمانی، به بهبود کیفیت زندگی منجر می‌شود که این موضوع، نقش بسیار مهمی در سلامت جسم و روان ایفا میکند. به‌ همین‌ دلیل، بالا بردن آمادگی جسمانی بدن در هر سنی و برای هر جنسیتی و با هر میزان، توصیه می‌شود. از عوامل مهم آمادگی جسمانی انعطاف‌پذیری است. انعطاف‌پذیری سازوکار بسیار مهمی در بدن است که برای اجرای مهارت‌ها و حرکات در دامنۀ وسیع، شرط لازم است. انعطاف‌پذیری زیاد، نه‌تنها عاملی در پیشگری از آسیب‌دیدگی است، بلکه سبب می‌شود تا یک حرکت سریع، به‌آسانی ، بدون فشار و درد اجرا شود.
انعطاف‌پذیری، توانایی حرکت مفاصل در سراسر دامنۀ حرکتی است و سازو‌کار بسیار مهم در بدن انسان است که برای اجرای مهارت‌ها و حرکات ورزشی لازم است.کم‌بودن دامنۀ انعطاف‌پذیری عضلات و مفاصل بدن یا فقدان آن ممکن است به نارسایی‌ها و اختلالات گوناگونی که در زیر اشاره‌شده، منجر شود:
اختلال در یادگیری و تکمیل حرکات مختلف و متنوع، آسیب‌پذیرشدن افراد نسبت‌به صدمات و آسیب‌های ورزشی، متناسب‌نبودن افزایش قدرت و سرعت و هماهنگی در ارتباط با یکدیگر، محدودیت در مقدار و کیفیت اجرای حرکات.
به دلیل اهمیت بسیار زیاد این فاکتور آمادگی جسمانی بر ان شدم تا تحقیق آماری روی میزان انعطاف پذیری دانشجویان رشته تربیت بدنی انجام دهم.

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x