تحقیق بتن سبک

دانلود تحقیق بتن سبک

تحقیق بتن سبک

تحقیق-بتن-سبک

دانلود تحقیق در مورد بتن سبک،
در قالب word و در ۹ صفحه، قابل ویرایش، شامل:
 
 
خلاصه تحقیق:
بتن سبک طبق تعریف مؤسسه بتن آمریکا (۸۷-R 116ACI) عبارت است از ‘بتنی که وزن مخصوص آن به طور محسوسی کمتر از مخصوص بتنی است که با سنگدانه های طبیعی یا شکسته ساخته می شود.’ بتن دانه سبک، در سه نوع طبقه بندی می شود که عبارتند از: بتن سبک ناسازه ای،  بتن سبک سازه ای و بتن سبک متوسط.
ـ بتن سبک ناسازه ای که معمولاً به عنوان جداسازهای سبک مورد استفاده قرار می گیرد، دارای جرم مخصوصی کمتر از ۸۰۰ می باشد. با وجود جرم مخصوص کم، مقاومت فشاری آن حدود ۳۵/۰ تا ۷ نیوتن بر میلی متر مربع است. دو نوع از معمول ترین سنگدانه های مورد مصرف در این نوع، شامل پرلیت (نوعی سنگ آذرین) و ورمیکولیت ( ماده ای با ساختار ورقه ای شبیه سیکا ) هستند .
ـ بتن های سبک سازه ای دارای مقاومت و وزن مخصوص کافی می باشند، به گونه ای که کاربرد آن ها را در اعضای سازه ای مجاز می سازد. این بتن ها عموماً دارای جرم مخصوص بین ۱۴۰۰ الی ۱۹۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب بوده و حداقل مقاومت فشاری تعریف شده برای آن ها معادل ۱۷ نیوتن بر میلی متر مربع است. در بعضی حالات امکان افزایش مقاومت تا ۶۰ نیوتن  بر میلی متر مربع نیز وجود دارد. در مناطق زلزله‌خیز، آیین نامه ها، حداقل مقاومت فشاری بتن سبک را به ۲۸ نیوتن بر میلی متر مربع محدود می کنند. بتن سبک اغلب به عنوان جایگزینی مناسب و مکمل برای بتن معمولی و به منظور کاهش وزن سازه به کار می رود. هرچند مقاومت فشاری نهایی آن در مقایسه با بتن های معمولی مقدار کمتری است، معمولاً افزایش هزینه ناشی از اعمال تجهیزات ویژه در ساخت بتن سبک به ازای هر متر مکعب، با کاهش بار مرده و افزایش مقاومت بتن در مقابل آتش سوزی جبران می شود. کاهش بار مرده در سازه موجب کاهش ابعادی ساختمان، کاهش ابعاد پی های منفرد و کاهش عرض پی های زیر دیواره ابعاد ستون ها، تیره ها و هم چنین کاهش ضخامت سقف می گردد. این کاهش در جرم بتن مصرفی (کاهش در وزن مخصوص و جرم یکسان است)، موجب صرفه جویی در هزینه ساخت اعضای فوق الذکر و جبران اضافه هزینه ناشی از  ساخت بتن سبک خواهد شد. علاوه بر این، عایق سازی صوتی و حرارتی آن به گونه ای است که در اکثر موارد استفاده از لایه های اضافی جهت عایق بندی جزیی و مالکی را منتفی می سازد که خود از لحاظ اقتصادی به صرفه خواهد بود.
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x