تحقیق بازارهای الکترونیکی (تأثیر و تبعات)

تحقیق بازارهای الکترونیکی (تأثیر و تبعات)

تحقیق بازارهای الکترونیکی (تأثیر و تبعات)

تحقیق-بازارهای-الکترونیکی-(تأثیر-و-تبعات)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏۱
‏بازارهای الکترونیکی: تأثیر و تبعات
‏تأثیر اقتصادی بازارهای الکترونیکی (بازارهای- e‏) را بررسی می‌کنیم.
‏نمونه‌های بازارهای e‏ تأثیر بازارهای- e‏ بر ریو ساختار صنایع، فرق‌های هزینه خریدار و فروشنده برای بازارهای سنتی و الکترونیکی، تبعات منبع درآمد برای فروشنده‌ها و واسطه‌گرهای داد و ستد و تعیین کننده‌های موفقیت بازار- e‏ را شناسائی و تحلیل می‌کنیم.
‏مسأله کلی بیان شده این است که آیا انگیزه‌های اقتصادی برای بازارهای الکترونیکی وجود دارند، یا آنها فقط سرگرمی موقتی می‌باشند؟
‏(بازارهای الکترونیکی: اقتصاد هزینه داد و ستد؛ اقتصاد اطلاعات؛ ساختار صنعت؛ رفتار مصرف کننده؛ استراتژی (خط‌مشی) تجارت)
‏۱- مقدمه
‏داد و ستدهای بازرگانی برای قرنها صورت پذیرفته‌اند، اما انقلابی در حال وقوع است که بازار را متحول می‌سازد.
‏این تحول حادث می‌گردد زیرا رابطه بین سازمانها و مصرف‌کننده‌ها بطور فزاینده از طریق فن‌آوری اطلاعات الکترونیکی (IT)‏ تسهیل می‌شوند.
‏عموماً به این امر به عنوان بازرگانی الکترونیکی (بازرگانی-e‏) اشاره می‌گردد که جزء عمده بازرگانی- e‏ بازارهای در حال ظهور به حد کافی درک نمی‌شود.
‏۱
‏۲
‏در ۱۹۹۶ تعداد متضرهای (ضرر دیده‌ها) از تعداد سود برنده‌ها به نسبت ۲ به ۱ از بابت فعالیت‌های بازرگانی اینترنتی پیشی گرفتند (Rebello et al‏، ۱۹۹۶)
‏سؤالی که از رشد جاری بازارهای الکترونیکی پدیدار می‌گردد اینست که آیا انگیزه‌های اقتصادی برای خریداران و فروشنده‌ها جهت مشارکت در آنها وجود دارند، یا آیا آنها سرگرمی موقتی هستند.
‏هدف این مقاله بیان نمودن این مسئله می‌باشد.
‏کار گذشته بر روی رابطه نظری که عموماً براساس تحلیل اقتصادی هزینه داد و ستد (Williamson‏، ۱۹۸۵)، بین IT‏ و طرز انجام داد و ستد است (بازارهای در مقابل سلسله مراتب) متمرکز گشته است.
‏(Bakos‏، ۱۹۹۱، بنیامین و Wigand‏، ۱۹۹۵، Whang, Eurbaxani‏، ۱۹۹۱؛ Malone et al‏، ۱۹۸۷؛ Malone et al‏، ۱۹۸۹؛ Rokart‏، ۱۹۹۱).
‏مطالعه ما شامل تحلیل اقتصادی بر مبنای هزینه، مشابه با کار قبلی است، اما بازارهای سنتی را با بازارهای الکترونیکی به جای بازارهای دارای سلسله مراتب مقایسه می‌کنیم.
Williamson‏ بیان می‌دارد که مؤسسات اقتصادی سرمایه‌داری (یعنی بازارها و سلسله مراتب) هدف اصلی و تأثیر اقتصادی‌سازی بر روی هزینه‌های داد و ستد دارند (Williamson‏، ۱۹۸۵)
‏تز ما این است که در اکثر موارد، بازارهای الکترونیکی از مزیت‌های هزینه داد و ستد بر روی بازارهای سنتی بهره‌ می‌گیرند.
‏۱
‏۳
‏به خاطر این مزیت‌های هزینه داد و ستد می‌توانیم رشد مداوم را در بازارهای بر روی خط شبکه در اکثر صنایع انتظار داشته باشیم.
‏بخش‌های بعدی یافته‌های مطالعه ما را شرح می‌دهند.
‏در بخش ۲ چند نمونه بازارهای الکترونیکی را برای فراهم نمودن زمینه برای بخش‌های باقی ارائه می‌کنیم.
‏بخشهای باقی تأثیر بازارهای- e‏ را از سه منظر: خریداران، فروشنده‌ها و سایر سازمانهای همراه با داد و ستدهای بازرگانی شرح می‌دهند.
‏در بخش ۳ تأثیراتی را که بازارهای- e‏ بر روی ساختارهای صنعت دارند شناسائی می‌کنیم.
‏ساختار صنعت خرده‌فروشی، ساختار صنعت برای بازارهای- e‏ محصول غیردیجیتالی و ساختار صنعت برای بازارهای- e‏ همراه با محصولات دیجیتالی را مورد بحث قرار می‌دهیم.
‏در بخش ۴ خصوصیات بازارهای سنتی و الکترونیکی را از منظر خریدار ارزیابی می‌کنیم.
‏تعدادی تبعات درآمدی برای فرشنده‌ها و سایر سازمانها از این تحلیل و نیز تحلیل از بخش قبلی استنتاج می‌کنیم.
‏در بخش ۵ فرق‌های بر مبنای هزینه، بین بازارهای سنتی و الکترونیکی را از منظر فروشنده مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.
‏۱
‏۴
‏در بخش ۶ تأثیری را که بازارهای- e‏ بر روی منابع درآمدی برای فراهم‌کنندگان محصول/خدمات، واسطه‌گرهای داد و ستد، فراهم‌کنندگان خدمات اینترنتی (ISP‏ها) و دولت ایالتی و فدرالی دارند مورد بحث قرار می‌دهیم.
‏نهایتاً در بخش ۷ چند عامل تأثیرگذار بر روی موفقیت بازارهای-e‏ را شناسائی می‌کنیم و در بخش ۸ نتیجه‌گیری‌های کلی خودمان را مورد بحث قرار می‌دهیم.
‏۲- بازارهای الکترونیکی: شرح و نمونه‌ها
‏انتقال به سوی بازرگانی الکترونیکی انقلابی است زیر آن مرتبط‌سازی مصرف‌کنندگان به بازارهای الکترونیکی را دربر می‌گیرد و نه تنها به طور الکترونیکی داد و ستدهای سلسله مراتبی را در داخل و بین سازمانها پشتیبانی می‌نماید (عموماً به عنوان مسأله یکپارچه‌سازی داد و ستد اشاره می‌گردد) شمول مصرف‌کنندگان، علاوه بر فراهم‌کنندگان محصول/خدمات، بطور برجسته، بزرگی بالقوه تغییر را افزایش می‌دهد.
‏قسمت قابل ملاحظه GDP‏ هزینه‌های شخصی هستند (Stat-USA‏، ۱۹۹۸)
‏رشد گذشته در سیستم‌های یکپارچه‌سازی داد و ستد این داد و ستدها را از دست داد.
‏ماهیت انقلابی بازرگانی الکترونیکی انگیزه کافی را برای مطالعه بازارهای الکترونیکی جهت افزایش در فهم از تأثیر آنها بر روی مشارکت‌کنندگان بازاری، صنایع سنتی و جدیداً ایجاد شده و نیز به طور کلی اقتصاد فراهم می‌سازد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x