تحقیق ایجاد خلاقییت در دانش آموزان

تحقیق ایجاد خلاقییت در دانش آموزان

تحقیق ایجاد خلاقییت در دانش آموزان

تحقیق-ایجاد-خلاقییت-در-دانش-آموزانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۴۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۲
‏ـ ‏مقدمه
‏در دنیای پیچیده کنونی، که شاهد رقابت های بسیار فشرده در جوامع گوناگون برای دست یابی به جدیدترین فن آوری و منابع قدرت هستیم، افراد تیزهوش، خلاق و صاحبان اندیشه ی نو و تفکر واگرا، به مثابه گ‏رانبهاترین سرمایه ها، از جای‏گاه ‏بسیار بالا و ارزشمند برخوردار هستند.
‏در چنین عصری، باید برای اداره سازی سازمانهای گوناگون اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و آموزشی، به نوآوری و بهره گیری از دست آوردهای اخلاقی، علمی و فنی بشر همت گماشت و راه را برای نوآوری و ارائه طرح های مناسب در این سازمان ها هموار کرد.
‏امروزه، جامعه ما بیش از هر زمان دیگر به افراد هوشمند و خلاق نیاز دارد. هرقدر جهانی که در آن زندگی می کنیم، پیچیده تر می شود، نیاز به شناسایی و پرورش ذهن های خلاق و آفریننده نیز بیشتر و شدیدتر می گردد. به همین دلیل، در شرایط کنونی، مسئله خلاقیت از مهم ترین مسائل در قلمرو روان شناسی آموزشگاهی است.
با توجه به این امر، باید مدیرانی مبتکر و خلاق را برای رده های متفاوت مدیریت برگزید با مدیران توانمندی که قادر باشند با اتخاذ تدابیر و شیوه های بایسته، زمینه را برای تجلی و بروز استعدادها و خلاقیت های معلمان و دانش آموزان قراهم آورند.
اینک در آموزش و پرورش ما هدف هایی ترسیم شده
۲
‏است که یکی از مهمترین آنها آموز‏ش مهارتهای فکری پایه و گسترش افق فکری کودکان و نوجوانان است. برای تحقق این هدف باید به رشد تفکر خلا‏ق در کودکان و نوجوانان توجه کرد ‏ تردیدی نیست که مهمترین نقشی که آموزش و پرورش می تو‏اند در تعلیم و تربیت دانش آموزا‏ن‏ ایفا کند پر‏ورش توانایی خلاقیت‏ و کسب تفکر خلاق ‏ در آنان ‏ است.‏
۳
‏فصل اول:
۵
‏بیان مسئله
‏با توجه به مطلب فوق این سوالها به وجود می آید‏ که آ‏یا ایجاد خلاقییت در دانش آ‏موزان انها‏ ‏را ‏به ‏پیشرفت ‏وا می دارد‏؟‏ ‏آیا این کار دانش آ‏موز رابه ‏سوی ‏تفکرخلاق ‏رهنمو‏د میکند؟آیا این ‏تفکر خلاق ‏آ‏نها را به ابتکار عمل وا میدارد؟آیا این ابتک‏ار عمل انها را به سوی توسعه ونوآ‏وری می کشاند؟و با لا خره به طور کلی برای مطالب فوق میتواند این سو‏ال را مطرح کرد ؟آیا ‏خلاقیت ‏باعث ن‏واوری توانایی وتوسعه دانش میشود؟‏ ‏اهمیت وضرورت تحقیق
‏امروزه ‏علیرغم توسعه فناوری الکترونیک اینترنت و رایانه هنوز کتاب و کتاب خوانی مهمترین شاخصه توسعه یافتگی است و هر ملتی که وقت بیشتری برای مطالعه میگذارد مسیر توسعه و پیشرفت را آسانتر طی می کند و هر ملتی به هر دلیلی خواه ضعف برنامه ریزی و آموزش و یاعلل دیگر از کتاب فاصله داشته باشد به همان میزان هم از توسعه و پیشرفت فاصله دارد و این یک اصل محتوم در سنجش ترقی و توسعه ملتها محسوب می شود. در جانب دیگر هیچ ملتی هم تاکنون بدون توسعه فرهنگی و ارتقا سطح دانش و معلومات عمومی به توسعه صنعتی کشاورزی پزشکی علمی و پژوهشی نرسیده زیرا انسانها با استفاده از کتاب به دستاوردهای سایر ملل پی بردند و همین اطلاعات آنها را در ترقی و پیشرفت اقتصادی یاری رسانده است بنابراین باید کتاب و کتاب خوانی را یکی از ابزارهای ضروری برای ادامه حیات یک ملت به شمار آورد. (۱) حالا که ضرورت کتاب خوانی مشخص گردید آموزش روشها و راهبردهای مناسب برای مطالعه باید در برنامه های درسی گنجانده شود و چگونگی استفاده صحیح از فرایندهای یادگیری به زبان کودکان و نوجوانان و در سنین و مقاطع تحصیلی مختلف به آنها آموزش داده شود. (۲)بدون شک اگر دانش آموزان به این سو سوق داده و تشویق شوند که بخشی از شکستهای تحصیلی خود را به عدم استفاده از روشهای درست مطالعه و یادگیری و نه عامل دیگری چون شانس کم استعدادی و دشواری تکلیف نسبت دهند در عین حال روشهای درست به آنها ارائه میشود و آنها می توانند با تلاش پشتکار و مسئولیت پذیری در قبال شکستها موفقیت تحصیلی کسب کنند. (۳)

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x