تحقیق اهمیت آموزش و پژوهش کارآفرینی درعلوم‌انسانی ۲۱ ص

تحقیق اهمیت آموزش و پژوهش کارآفرینی درعلوم‌انسانی ۲۱ ص

تحقیق اهمیت آموزش و پژوهش کارآفرینی درعلوم‌انسانی ۲۱ ص

تحقیق-اهمیت-آموزش-و-پژوهش-کارآفرینی-درعلوم‌انسانی-21-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲۶۲
‏ ‏راه‏ب‏ر‏د‏هایی برای ارتقاء علوم انسانی در کشور
‏۲۶۱
‏ ‏ ‏آموزش و پژوهش کار‏‌‏آفرینی، راهکاری برای ‏ارتقاء‏…
‏آموزش و پژوهش کارآفرینی،‏ ‏راهکاری
‏برای ارتقاء رش‏ت‏ه‏‌‏های علوم انسانی
‏چکیده
‏پژوهش حاضر رویکردی به اهمیت آموزش و پژوهش کارآفرینی‏ درعلوم‏‌‏انسانی است.‏ هدف اصلی مقاله، ب‏ررسی میزان ت‏أ‏ثیر‏ی‏‌‏است که ارائه آموزش کارآفرینی و پژوهش در زمینه کارآفرینی در رشته‏‌‌‏های علوم انسانی خواهد داشت.‏ روش تحقیق‏‌‏به‏‌‏کاررفته‏‌‏در‏‌‏ا‏ین‏‌‏پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی‏‌‏است وابزار‏پژوهش نیز پرسشنامه‏‌‏ای محقق ساخته با‏روایی‏‌‏تأ‏یید شده ‏و‏ ‏پایایی ‏(‏۸۹/۰) می‏‌‏باشد.‏ ‏جامعه آماری این تحقیق ‏عبارت است از‏ خبرگان آموزش کارآفرینی ‏در ‏دانشگاه تهران‏، وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری، وزارتخانه آموزش و پرورش‏ و ‏مؤ‏سسات کارآفرینی خصوصی که ‏از میان جامعه ‏آماری ‏هدف‏،‏ تعداد ‏۴۰‏ نفر‏ ‏از صاحب نظران آموزش کارآفرینی به عنوان نمونه آماری انت‏خاب شدند.با‏تحلیل نظرات خبرگان آموزش کارآفرینی با استفاده از مدل آماری (خی دو)‏ و آزمون (فریدمن)‏ نشان داده شد‏ه است‏ که می‏‌‏توان با آموزش‏ و پژوهش‏ کار‏آ‏فرینی، جایگاه ‏رشته‏‌‏های علوم انسانی‏ را با توجه به چند شاخص، از جمله ‏تقویت روحیه ‏رسیدن به کسب و کار یا احراز شغل، رشد استقلال طلبی، انگیزه پیشرفت و رقابت اقتصادی، خ‏لاقیت بالاتر و ریسک‏‌‏پذیری ارتق‏ا‏داد‏. همینطور در طی ‏این تحقیق این نتیجه به دست آمده
‏۲۴۲
‏ ‏راه‏ب‏ر‏د‏هایی برای ارتقاء علوم انسانی در کشور
‏۲۶۱
‏ ‏ ‏آموزش و پژوهش کار‏‌‏آفرینی، راهکاری برای ‏ارتقاء‏…
‏‌‏است که ارائه آموزش و انجام پژوهش در زمینه کارآفرینی در رشته‏‌‏های علوم انسانی‏ ‏بیشترین تاثیر را در ‏رشد استقلال طلبی‏ دانشجویان دارد، سپس در رشد ‏خلاقیت ‏تأ‏ثیرگذار می‏‌‏باشد و در نهایت به ترتیب، در تقویت روحیه ‏رسیدن به کسب و کار یا احراز شغل‏ و ‏انگیزه پیشرفت و رقابت اقتصادی‏ تأ‏ثیر‏‌‏گذار می‏‌‏باشد.
‏کلید‏‌‏واژه‏‌‏ها‏:‏‌‏علوم‏‌‏انسانی،کارآفرینی،‏کسب‏‌‏وکار‏،‏استقلال‏‌‏طلبی‏،‏‌‏ ر‏شد‏خ‏لاقیت‏، انگیزه‏ ‏پیشرفت و رقابت اقتصادی
‏۲۶۲
‏ ‏راه‏ب‏ر‏د‏هایی برای ارتقاء علوم انسانی در کشور
‏۲۴۳
‏ ‏ ‏آموزش و پژوهش کار‏‌‏آفرینی، راهکاری برای ‏ارتقاء‏…
‏مقدمه و بیان مسأ‏له
‏علوم‏‌‏انسانی‏‌‏امروزه‏‌‏دورانی‏‌‏پرتلاش‏‌‏و‏‌‏پر‏‌‏تکاپورامی‏‌‏گذارا‏ن‏د‏‌‏؛‏ دانشمندان علوم سیاست درک ما را از فرایند همکاری‏ و رقابت میان ملل ژرفتر می‏‌‏کنند،‏ مردم شناسان برای درک بهتر فرهنگ‏‌‏های خودی و بیگانه، ابزارهای تازه‏‌‏ای فراهم‏ می‏‌‏آورند،‏ مورخان، نور تجربی و ت‏بیینی تازه‏‌‏ای برگذشته می‏‌‏افکنند‏ و بر همین شیوه، د‏یگر علوم انسانی رو به رشد می‏‌‏رو‏د (لیتل،۱۹۹۵؛ ترجمه سروش، ۱۳۸۱). با این همه، چیزی که به چشم ناظران و شاید مشتغلان به این علوم می‏‌‏رسد این است که علوم انسانی دچار نوعی کندی در ‏رسیدن به اهداف خویش است‏. با اینکه علوم انسانی از الگو‏‌‏های تبیینی و نظا‏م‏‌‏های مفهومی مختلفی بهره می‏‌‏جوی‏د و از اهد‏اف تحقیقی متفاوتی برخورداراست،‏در مواردی چون فرصت شغلی، استقلال‏‌‏طلبی، انگیزه پیشرفت، خلاقی‏ت و نوآوری و رقابت پذیری مشترک‏‌‏است‏ و چنین به نظر می‏‌‏رسد که سرعت رشد و توسعه‏‌‏ای همگام با علوم‏ دیگر در این زمینه‏‌‏ها نداشته‏‌‏است‏ (آراسته، ۱۳۸۲).‏ پرورش و آموزش مردان بزرگ‏س‏ال‏ ‏و زنان بزرگسالی که دارای آموزشهای مناسب و مورد نیاز جامعه باشند، ‏در ر‏أ‏س برنامه‏‌‏های آموزش‏ هر دانش‏گاه، دانشکده و رشته‏‌‏ای می‏‌‏باشد؛‏اما آنچ‏ه‏‌‏در‏ ‏کشورهای جهان سوم و ایران مورد توجه نبوده است، ‏دقت در محتوی‏ آموزشی و ‏مسائل‏ و ‏مشکلات‏ ‏مبتلا ب‏ه‏ ‏افراد در جامعه و انتقال آنها به برنامه‏‌‏های آموزشی دانشگاه‏‌‏ها می‏‌‏باشد. نقش هویت شغلی در انسانها یکی از مباحثی است که می‏‌‏تواند در مجموعه برنامه آموزش در هر رشته‏‌‏ای بگنجد و امروزه‏ ‏‌‏این مسأ‏له با رشد جمعیت‏‌‏ها و کمبود مشاغل، اهمیت زیادی پیدا کرده است. همینطور که، نقش کارآفرینی و خود اشتغالی در کشورهای دنیا در برنامه‏‌‏های آموزشی ‏رشته‏‌‏های گوناگون مورد توجه زیادی قرارگرفته است (بریدج
‏۲۴۴
‏ ‏راه‏ب‏ر‏د‏هایی برای ارتقاء علوم انسانی در کشور
‏۲۶۱
‏ ‏ ‏آموزش و پژوهش کار‏‌‏آفرینی، راهکاری برای ‏ارتقاء‏…
۱. bridge
‏ و کرومی۲. cromie
‏، ۱۹۹۸، ص۱ ).
‏به‏‌‏هرحال ‏‌‏کار‏آفرینی ‏‌‏در ‏حال‏ ‏‌‏رواج ‏‌‏یافتن ‏‌‏است ‏‌‏و‏‌‏ طیف ‏‌‏گسترده‏‌‏ای ‏‌‏از عوامل ‏‌‏مختلف در احیای علاقه‏‌‏مندی به کارآفرینی و کسب و کارهای کوچک در اروپا و ایالات متحده در دهه ۱۹۹۰ نقش داشته‏‌‏اند.
‏در سال‏‌‏های اخیر نیز، بسیاری از کشورها از جمله ‏‌‏ایران به ‏‌‏این موضوع در دانشگاه‏‌‏ها روی آورده‏‌‏اند. این وضعیت باعث افزایش‏ توجه سیاست‏‌‏گذاران و تصمیم‏‌‌‏گیران‏ سیاسی به نقش بالقوه کارآفرینان به عنوان یکی از راه‏‌‏حل‏‌‏های کا‏هش نرخ بیکاری و دستیابی به رفاه‏‌‏اقتصادی شده است. همچنین توجه خا‏صی به نقش کسب و کارهای کوچک شده؛‏ زیرا کسب و کارهای کوچک هم قادر هستند که خود را با محیط متغیر امروز وفق دهند و هم این که ساختار آنها امکان تطبیق با تغییرات فنی و حفظ بقایشان را فراهم می‏‌‏آورد.
‏بسیاری‏‌‏از کشورها،این‏‌‏موضوع‏‌‏راپذیرفته‏‌‏اندوتدابیر سیاسی تازه‏‌‏ای‏ برای حمایت از شرکت‏‌‏های کوچک و کارآفرین به کار گرفته‏‌‏اند. تلاش‏‌‏های ویژه‏‌‏ای نیز با هدف ارتقای فعالیت‏‌‏های نوآورانه و افزایش توانمندی‏‌‏های نوآورانه انجام شده ‏‌‏است.
‏هم‏ ‏‌‏اینک، اتحادیه ‏‌‏اروپا این‏‌‏ موضوع‏‌‏ را ‏در‏حد گسترده‏‌‏ای پذیرفته که سعادت‏‌‏ و ‏رفاه آینده، منوط به ایجاد کسب و کارهایی است که عمیقاً ریشه در اقتصاد بومی دارند. برای تحقق ای‏ن امر، بایدمجموعه‏‌‏ای‏‌‏از‏استعدادهای کارآفرینانه بومی را توسعه داد و کسب و کارهای جدیدی را م‏دیریت کرد. برای واقعی ساختن این‏‌‏امر، ساختار‏های حمایتی مؤثر برای استفاده‏‌‏از‏ابتکارات بو‏می و تقویت کسب و کارهای جدید که‏‌‏برای‏‌‏ایجاد اشتغال دائمی الزامی می‏‌‏باشند، موردنیاز هستند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x