تحقیق انواع کمک فنرها ۱۰ ص

تحقیق انواع کمک فنرها ۱۰ ص

تحقیق انواع کمک فنرها ۱۰ ص

تحقیق-انواع-کمک-فنرها-10-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ا‏نواع کمک فنرها
‏دو تیوپه‏
‏تک‏ ‏تیوپه‏
‏با مخزن بیرونی
‏دو تیوپه :
‏در این مدل از کمک فنر ، که همان نوع بررسی شده در بالاست ، یک تیوپ‏ ‏اصلی وجود دارد که پیستون در آن حرکت می نماید و تیوپ دوم که تیوپ ذخیره نام دارد ، در گرداگرد تیوپ اصلی قرار گرفته تا‏ ‏سیال مازاد را در خود جای دهد .
‏کمک های دو تیوپه انواع متنوعی دارند ، که برخی از لحاظ تکنولوژی منحصر به یک یا چند کارخانه بوده و دارای قیمتهای بالا و کارآییهای خاصی نیز می باشند ، اما انواع متداول آن به شرح زیر می باشند :
‏دو تیوپه‏ ‏گازی :
‏گسترش کمک فنرهای گازی باعث ایجاد برتری عمده ای در رانندگی با خودروهای مجهز به این نوع کمک فنر گردیده . این نوع از کمک فنر به مشکلات موجود‏ ‏در کنترل و هدایت خودروهایی که مجهز به شاسی و بدنه یکپارچه هستند یا فاصله چرخهایشان کم است یا نیاز به فشار‏ ‏بالای باد تایرها دارند ، خاتمه بخشیده . این
‏ ‏کار تنها با افزودن مقداری گاز نیتروژن با فشار کم در تیوپ ذخیره انجام می گیرد . این در حالی است که تصور عامه بر این است که در کمک های گازی تنها از نوعی گاز استفاده می شود و از روغن خبری نیست . اما چنین نیست‏ ‏، در این نوع کمک فنر ، گاز ( نیتروژن ) تنها حجم بسیار کمی از حجم مواد موجود در کمک را شامل می شود . فشار نیتروژن درون تیوپ ذخیره نیز‏ ‏ما بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ psi‏ می باشد .
‏یکی دیگر از محاسن نیتروژن جلوگیری از ایجاد کف در کمک فنر است ، این کف ( Foam‏ ) که حاصل ترکیب شدن روغن‏ ‏با هوا ( در کمک فنرهای دو تیوپه هیدرولیکی بجای نیتروژن ، هوا وجود دارد ) است ، قابل فشرده شدن می باشد ، از اینرو باعث اخلال در کار کمک شده و نرمی و راحتی رانندگی را از بین می برد‏ ‏همچنین واکنشهای کمک فنر‏ ‏را با‏ ‏تاخیر مواجه می‏ ‏کند . اما در انواع گازی ، نیتروژن تحت فشار‏ ‏قابلیت ترکیب شدن با روغن را‏ ‏دارا نیست‏ ‏. در صورتی هم که مقادیر کمی هوا در پروسه تولید یا در حین کارکرد کمک وارد آن شده باشد‏ ‏، بدلیل وجود فشار نیتروژن تنها به صورت حباب در روغن پخش‏ ‏می شود .‏ 
‏دیگر مزیت کمک فنرهای گازی ،‏ ‏بازگشت‏ ‏جزئی آنها پس از فشرده شدن است ، این امر که بدلیل بیشتر بودن سطح مقطع زیر پیستون نسبت به سطح بالای پیستون ( بدلیل وجود میله )‌ و وجود فشار
‏ ‏بالای نیتروژن‏ ‏وارد بر سطح بزرگتر ( زیر پیستون ) اتفاق می افتد ، باعث‏ ‏بالا رفتن ضریب فنر شده‏ ‏، و تا حدی از پایین رفتن سر خودرو هنگام ترمز گیری ،‏ ‏پایین رفتن عقب خودرو در هنگام شتاب گیری و چپ شدن و انحراف خودرو جلوگیری می نماید.
‏                                              
‏دو تیوپه‏ ‏هیدرولیکی‏ ‏:
‏عینا مشابه نوع گازی می باشند ، با این تفاوت که در آنها بجای نیتروژن تحت فشار کم ، از هوا در فشار معولی استفاده می شود ، که مشکلاتی نظیر ایجاد کف‏ ‏در آنها اجتناب ناپذیر است ( نوع هیدرولیکی ، نسل اول کمک فنرهای دو تیوپه محسوب می شوند ، که همینک جای خود را به انواع گازی سپرده اند ) .
‏                                              
‏دو تیوپه‏ Foam‏ Cell‏ ‏:
‏در این نوع بجای اینکه اجازه داده شود گاز نیتروژن در تماس با‏ ‏سیال هیدرولیکی ( روغن ) قرار گیرد ، سلولهایی از‏ ‏نیتروژن اشباع شده بکار می رود ، این نوع نیز همانند نوع گازی ، از ایجاد کف هوا و روغن جلوگیری می نماید ، اما در صورتی که در دماهای بسیار‏ ‏بالا قرار گیرد ( کارکرد در جاده های با دست انداز بسیار زیاد در مدت زیاد ) پس از سرد شدن دیگر کیفیت اولیه خود را باز نخواهد یافت .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x