تحقیق انتفاضه الاقصی

دانلود تحقیق انتفاضه الاقصی

تحقیق انتفاضه الاقصی

تحقیق-انتفاضه-الاقصی

دانلود تحقیق در مورد انتفاضه الاقصی،
در قالب word و در ۲۰ صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
انتفاضه، واژه ای است که از سال. ۱۳۶۶ ش وارد واژگان انقلابی سیاسی مصطلح روزمره شده است. تا پیش از این لفظ انتفاضه، فقط در کتابهای لغت مشهود بود، ولی با خیزش توده های مسلمان فلسطین و استمرار آن امروز شاید کمتر کسی باشد که نسبت به انتفاضه (قیام اسلامی فلسطین) بی اطلاع باشد. فلسطینیان معترض و خشمگین نسبت به نیروهای اشغالگر در مقابله با صهیونیست ها از سنگ استفاده می کردند و با پرتاب سنگ به طرف اشغالگران از خودشان دفاع می کردند به این جهت از انتفاضه به عنوان انقلاب سنگ نیز یاد شده است. 

در تاریخ معاصر فلسطین، از آغاز اشغالگری اسراییل تاکنون چهار انتفاضه رخ داده که عمر سه انتفاضه در طی سالهای ۱۳۰۰ ۱۳۱۲ ۱۳۱۸ نسبتا کوتاه بوده و به شکست انجامید در واقع روند سه انتفاضه در همان مقطع اول تاریخ معاصر فلسطین بوده است. اما از انتفاضه ای که از سال ۱۳۶۶ شروع شد به عنوان انتفاضه بزرگ یاد می شود که همچنان ادامه دارد. 

انتفاضه دارای دو ویژگی اصلی است: مردمی بودن و اسلامی بودن در واقع با شروع انتفاضه فلسطینیان پس از چهل سال در موضع تهاجمی و اسراییل در موضع تدافعی قرار گرفت. امنیت داخلی اسراییل به شدت به خطر افتاد و همین امر ضرورت طرح حل مساله فلسطین را برای اسراییلیها مطرح ساخت. انتفاضه توانست چند محور اساسی را در تحولات فلسطین ایجاد کند:
 
۱ ـ میدان مبارزه با اشغالگران را پس از سالها بار دیگر به داخل سرزمینهای اشغالی هدایت کرد. این درحالی بود که تعیین سرنوشت مردم فلسطین در مذاکرات دیپلماتیک پشت درهای بسته توسط دیپلمات های عربی و غربی خارج از اراضی اشغالی رقم می خورد…
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x