تحقیق افسردگی در زنان

تحقیق افسردگی در زنان

تحقیق افسردگی در زنان

تحقیق-افسردگی-در-زنان

توضیحات:
تحقیق با موضوع افسردگی در زنان، در قالب doc و در ۱۰ صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن:
افسردگی مسئله شماره یک سلامتی در دنیاست و به قدری توسعه پیدا کرده که آن را سرماخوردگی اختلالات دماغی نامیده اند. این اختلال شایع یک انحراف خلقی است؛ به عبارت دیگر؛ افکار منحرف و فریب آلود مجموعه ای از احساسات غم و اندوه‘ عدم اعتماد به نفس‘ بی تفاوتی‘ بی حوصلگی‘خستگی و ضعف‘ ناامیدی و یأس و…. را تحت عنوان افسردگی در فرد به وجود آورده است. به عقیده یکی از روان شناسان مشهور‘ اختلال افسردگی شامل تغییراتی در پنج حوزه رفتاری عمده می شود که عبارتند از:
۱. عواطف منفی
۲. شناخت های منفی
۳. انگیزش منفی
۴. تغییرات منفی
۵. تغییرات رفتاری
۶. تغییرات نباتی.
‌‌‌‌تاریخچه افسردگی :
افسردگی از زمان های بسیار دور در نوشته ها آمده است و توصیف هایی از آنچه ما امروزه اختلالات خلقی می خوانیم‘ در بسیاری از منابع طبی قدیم وجود دارد. داستان «عهد عتیق » شاه سائول ( King saul ) و داستان خودکشی آژاکس در ایلیاد هومر هر دو یک سندرم افسردگی را توصیف کرده اند.
حدود ۴۵۰سال قبل از میلاد‘بقراط اصطلاح مانی و ملانکولی را برای توصیف اختلالات روانی بکار برد. در حدود ۱۰۰ سال قبل از میلاد‘ کورنلیوس ساسوس در کتاب افسردگی را ناشی از صفرای سیاه معرفی نمود. این اصطلاح را پزشکان دیگر از جمله ارسطو(۱۲۰ تا ۱۸۰ سال بعد از میلاد) و جالینوس (۱۲۹ تا ۱۹۹ سال بعد از میلاد) نیز بکار بردند.

فهرست مطالب:
افسردگی
‌‌‌‌تاریخچه افسردگی
علل افسردگی
نشانه های بیماری
رفرنس درون متنی دارد
منابع دارد

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x