تحقیق اصول و فنون تبلیغ

تحقیق اصول و فنون تبلیغ

تحقیق اصول و فنون تبلیغ

تحقیق-اصول-و-فنون-تبلیغلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏اصول و فنون تبلیغ
‏معنا و مفهوم تبلیغ : به معنای پخش کردن ، انشاء‌ کردن ، چیزی را شناساندن
‏امروزه واژه ‏ ‏تبلیغ سیاسی یا پروپاگاندا ‏ ‏بیشتر به معنای تاثیر گذاری ‏ ‏بر عقیده است و هدف برای تحت تاثیر قراردادن عقاید ،‌نگرشها و یا اعمال دیگران با استفاده از نمادهایی چون کلمات ،‌اشارات ، پلاکاردها ،‌موسیقی ،‌ لباس ، نشانها ، آرایش مو و…
‏تعریف تبلیغات ( تبلغ ) : تلاشی است سازمان یافته و آگاهانه به منظور دستکاری در احساس و ادراک و تغییر نگرش در رفتار مخاطب در جهت اهداف خاص مبلغ
‏اهداف تبلیغات :‏ ‏ ۱- شکل دهی به برداشت ها‏  ‏ ۲- دستکاری ادراکات‏  ‏ ۳- هدایت رفتارهای خاص
‏ارکان یا چهار رکن اصلی تبلیغات:
‏۱-گوینده و نویسنده پیام کیست ؟ ( پیام رسان )
‏۲- چه میگوید و چه مینویسد ؟ (‌پیام )
‏۳- چه وسیله ای برای گفتن و نوشتن به کار می برد؟ ‏ ‏(‌وسیله ارتباطی )
‏۴- برای چه کسانی می گوید و می نویسد؟ و تاثیر این گفتن و نوشتن چیست؟ ( پیام گیران )
‏ 
‏ویژگیهای پیام رسان (‌گوینده‏ ‏ و نویسنده‏ ‏ پیام )‏ ‏ :
‏الف )‌اعتبار : اعتبار پیام رسان یعنی میزان پذیرش او به وسیله مخاطبین در دو بعد ۱- کفایت‏ ‏ ۲- قابل اعتماد بودن
‏۱- متخصص و قابل اعتماد بودن
‏۲- ظاهرا طوری وانمود نماید که نفع شخصی ندارد
‏۲- تحت تاثیر قراردادن افراد
‏۳- دوست داشتن و تمایل مخاطب به پیام رسان
‏ب)‌ جذابیت: علاقه مخاطب را جلب و جذب نماید .
‏۱- همانند سازی یا مشابهت مسائلی چون سن ،‌شغل ، جنس ، تحصیلات و …
‏۲- آشنایی و‏ ‏ محبوبیت (‌استفاده از چهره های آشنا و محبوب و جذاب )
‏ج)‌ وسیله ارتباطی : ( ماهیت پیام ) :۱- ساختار پیام ‏ ‏استدلال و اثر تقدم و تاخر در پیام ( روشن بودن و ابهام نداشتن پیام —
‏ ‏۲-‏ ‏ ‏ ‏سبک پیام : قابل فهم بودن ، تکرار پیام ، تنوع در محتوای پیام‏ ‏ ‏  ‏۳-‏ ‏ ‏جاذبه پیام : ترغیب ، صریح بودن ، تحریک احساسات
‏ 
‏زمینه ارائه پیام و ویژگیهای آن :
‏۱- توجه : ( تیتر و فونت )‏    ‏ ۲- ادراک : (بعد از توجه باید درک کرد )‏   ‏ ۳- پذیرش: (‌توفیق پیام در پذیرش آن است )
‏ویژگیهای مخاطبان :
‏۱- جنسیت : (‌زن و مرد ) —
‏۲- عزت نفس : (‌بلند نظری ، تغییر عقیده به سختی )
‏۳- تجربه پیشین مخاطب : ( محیط آرام زندگی ، شخصی خوشحال و آسوده ، پیام راحت و بر عکس )
‏شیوه های مختلف تبلیغ و اقناع:
‏۱-‏ ‏ روش همراهی‏ ‏ ۲-‏ ‏ روش انگیزش تفکر‏ ‏  ‏ ۳- روش الگویی‏  ‏ ۴- روش تمثیلی‏   ‏ ۵- روش تدریجی و مرحله به مرحله
‏۶-‏ ‏ روش استدلالی‏   ‏ ۷-‏ ‏ روش غیر مستقیم : (۱- روش شایعه پراکنی‏ ‏ ۲- روش خبر رسانی )‏  ‏ ۸- روش تداعی معانی( از طریق شبیه سازی ،‌تکرار پیام تبلیغی ،‌تحریم ‌تشویق‏ ‏ شونده ، ترساندن تبلیغ شونده ،‌اثر جمع به فرد ) ۹- روش شعاری
‏رعایت موارد ذیل برای بکار گیری هر یک از شیوه های تبلیغ:
‏ ‏۱- شناخت و بکار گیری نظرات و استعدادهای نهفته انسانها
‏۲- بکارگیری وجدان اخلاقی و بیدار کردن وجدان‏ ‏
‏۳- استفاده از روشهای محسوس (‌حکایت ، تمثیل ، نمایش ،‌سمعی و بصری )
‏۴- طرح و برنامه ریزی جامع و شامل حال تمامی دسته ها و گروه ها
‏۵- متناسب با مخاطبین (‌کودکان ،‌جوانان ، و … فرق کند )
‏۶- باید متین ، سخن نرم و سرشار از مهر و محبت
‏ 
‏شیوه های تبلیغی از ‏ ‏نظر دادگران در مفهوم عام
‏۱- روش لقب گذاری‏   ‏ ۲- انتقال‏   ‏ ۳- شهادت‏  ‏ ۴- توده پسند‏   ‏ ۵- تکرار‏  ‏ ۶- ضد تبلیغ‏   ‏ ۷- پنهان و آشکار‏   ‏ ۸- شست شوی مغزی‏  ‏ ۹- تظاهر به یکپارچگی
‏ 
‏روشهای ‏ ‏شست شوی مغزی در تبلیغات سیاسی :

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x