تحقیق ارزیابی کارایی معلمان با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها (DEA)

تحقیق ارزیابی کارایی معلمان با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها (DEA)

تحقیق ارزیابی کارایی معلمان با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها (DEA)

تحقیق-ارزیابی-کارایی-معلمان-با-استفاده-از-تکنیک-تحلیل-پوششی-داده-ها-(dea)

توضیحات:
پایان نامه ارزیابی کارایی معلمان با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها (DEA)
، در قالب فایل word و در حجم ۹۸ صفحه.

چکیده:
مدلهای تحلیل پوششی داده ها به منظور پاسخگویی به نیازهای کاربردی سبب شده است که تحقیقات وسیعی در حوزه های علمی مختلف انجام گیرد. در همین راستا این پژوهش ارزیابی کارایی معلمان  آموزش و پرورش منطقه ۹ تهران با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها پرداخته است.تحقیق حاضر از نظر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی محسوب می شود. همچنین از نظر نحوه گردآوری داده ها این تحقیق توصیفی و از نوع علّی- مقایسه ای می باشد. جامعه آماری این تحقیق معلمان منطقه نه آموزش و پرورش شهر تهران می‌باشد. انتخاب نهاده ها و ستانده ها در این تحقیق با توجه به تحقیقات مشابه، مصاحبه و نظرسنجی از کارشناسان و خبرگان انجام گرفته است. معیارهایی که به عنوان نهاده انتخاب شده اند، عبارتند از تحصیلات ،تعداد دانش آموز و سابقه تدریس می باشد. در نهایت با توجه به تجزیه و تحلیل های انجام شده و با استفاده از نرم افزار DEA Solver از میان مدلهای متعدد DEA، مدل CCR ورودی محور به منظور ارزیابی کارایی  انتخاب شده است. نتایج نشان داد که۲۲ نفر از معلمان مدارس منطقه ۹ آموزش و پرورش شهر تهران کارا هستند.همچنین نتایج تحلیل حساسیت نشان داد درصد قبولی بیشترین تاثیر و نمره مهارت کمترین تاثیر را  بروی کارا و ناکارا بودن  معلمان مدارس منطقه ۹ آموزش و پرورش شهر تهران داشته است. همچنین نتایج مدل اندرسون پیترسون نشان داد که معلم شماره۱۱ کاراترین معلم در میان معلمان منطقه ۹ آموزش و پرورش شهر تهران می باشد و معلم شماره ۲۴ و ۳۱ در مکان های بعدی قرار دارند.

فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱- مقدمه
۱-۲- بیان مسئله
۱-۳- اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق
۱-۴- اهداف تحقیق
۱-۵- فرضیه ها
۱-۶- سوال های تحقیق
۱-۷- قلمرو تحقیق
۱-۸- تعریف تخصصی متغیر های تحقیق
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
مقدمه
۲-۱- بخش اول: مبانی نظری کارایی و کارایی معلمان
۲-۱-۱- تعریف کارایی
۲-۱-۲- مفهوم کارایی
۲-۱-۳- مفهوم‌ کارایی‌ از دیدگاه نظریه پردازان
۲-۱-۳-۱- کارایی‌ درنظریه فردریک‌ تیلور (نظریه‌ مدیریت‌ علمی)
۲-۱-۳-۵- کارایی‌ در مکتب‌ روابط‌ انسانی
۲-۱-۴- عوامل موثر بر کارآیی نیروی انسانی
۲-۱-۵- کارایی معلم
۲-۱-۶- عناصر مهم در کارایی معلم
۲-۱-۷- ویژگیهای معلمان کارآمد
۲-۱-۸- عوامل مؤثر در افزایش کارآیی در کشورهای توسعه یافته
۲-۱-۹- مفهوم کارایی و انواع آن
۲-۱- ۱۰- تفاوت کارآئی با بهرهوری
۲-۱- ۱۱- انواع کارآئی
۲-۱- ۱۲- کارایی نسبی
۲-۱- ۱۳- روشهای اندازه گیری کارایی
۲-۱- ۱۳-۱- روشهای پارامتری
۲-۱- ۱۳-۲- روشهای غیر پارامتری
۲-۲- بخش سوم : پیشینه تحقیق
۲-۲-۱- پیشینه خارجی
۲-۲-۲ – پیشینه داخلی
فصل سوم: روش تحقیق
۳-۱- مقدمه
۳-۲- روش تحقیق
۳-۲- تحقیق کاربردی
۳-۲-۱- تحقیق توصیفی- همبستگی
۳-۲-۲- تحقیق توصیفی
۳-۳- متغیرهای تحقیق
۳-۴- روشهای جمع‌آوری اطلاعات
۳-۵- قلمرو تحقیق
۳-۵-۱- قلمرو موضوعی تحقیق
۳-۵-۲- قلمرو مکانی تحقیق
۳-۵-۳- قلمرو زمانی تحقیق
۳-۶- جامعه آماری
۳-۷- روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات
۳-۸- معرفی تحلیل پوششی داده ها
۳-۸-۲- دیدگاههای ورودی ـ محور و خروجی ـ محور در حل مدل‌های CCR
۳-۸-۳- رتبه‌بندی واحدهای کارا
۳-۸-۴- ارائه مدل CCR با رویکرد ورودی – خروجی محور(CCR.IO)
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱- مقدمه
۴-۲- امار توصیفی
۴-۳- تحلیل پوششی داده ها
۴-۴- مدل BCC ورودی محور
۴-۵- تحلیل حساسیت
۴-۶- رتبه بندی معلمان
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱- مقدمه
۵-۲- نتیجه گیری
۵-۳- پیشنهادهای تجربی
۵-۴- پیشنهادات پژوهشی محققین آینده
منابع

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x