تحقیق ارزیابی استراتژی عملکرد سازمان بیمه ایران با کارت امتیازی متوازن، مطالعه موردی شهرستان سبزوار

دانلود تحقیق ارزیابی استراتژی عملکرد سازمان بیمه ایران با کارت امتیازی متوازن، مطالعه موردی شهرستان سبزوار

تحقیق ارزیابی استراتژی عملکرد سازمان بیمه ایران با کارت امتیازی متوازن، مطالعه موردی شهرستان سبزوار

تحقیق-ارزیابی-استراتژی-عملکرد-سازمان-بیمه-ایران-با-کارت-امتیازی-متوازن-مطالعه-موردی-شهرستان-سبزوار

دانلود تحقیق در مورد ارزیابی استراتژی عملکرد سازمان بیمه ایران با کارت امتیازی متوازن، مطالعه موردی شهرستان سبزوار،
در قالب doc و در ۸۳ صفحه، قابل ویرایش، شامل:

چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
۱.۱. مقدمه
۱-۲. تعریف مسئله و بیان موضوع تحقیق
۱-۳. تعاریف کلیدی 
۱-۴. ضرورت انجام تحقیق 
۱-۵. سوالات تحقیق
۱-۶. فرضیات تحقیق
۱-۷. اهداف اساسی از انجام تحقیق
۱-۸. نتایج مورد انتظار پس از انجام تحقیق
۱-۹. جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق
۱-۱۰. روش تحقیق
۱-۱۱. روش و ابزار گردآوری اطلاعات
۱-۱۲-۱. تحقیقات داخلی
۱-۱۲-۲. تحقیقات خارجی

فصل دوم: ادبیات تحقیق
۲-۱. ارزیابی عملکرد
۲-۱-۱. تعاریف
۲-۱-۲. دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد
۲-۱-۳. تاریخچه ارزیابی عملکرد
۲-۱-۳-۱. ارزیابی عملکرد در ایران
۲-۱-۴. ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد
۲-۱-۵. ویژگی های نظام ارزیابی عملکرد سازمانی کار آمد
۲-۲. مدل های ارزیابی عملکرد
۲-۲-۱. مدل های اندازه گیری عملکرد
۲-۲-۱-۱. مدل سینک و تاتل
۲-۲-۱-۲. ماتریس عملکرد (۱۹۸۹)
۲-۲-۱-۳. هرم عملکرد (۱۹۹۱)
۲-۲-۱-۴. تحلیل ذی نفعان (۲۰۰۱)
۲-۲-۱-۵. چارچوب مدوری و استیپل(۲۰۰۰)
۲-۲-۱-۶. الگوی فیشر برای ارزیابی عملکرد
۲-۲-۲-۷. کارت امتیازی متوازن
۲-۲-۱-۸. مدل تعالی سازمانی اروپا
۲-۲-۱-۹. مدل دمینگ
۲-۲-۱-۱۰. مدل مالکولم بالدریج
۲-۲-۱-۱۱. مدل تعالی در کسب وکار
۲-۳. بررسی سیستم ارزیابی عملکرد و انتخاب مناسب ترین سیستم
۲-۳-۱. دلایل انتخاب کارت امتیازی متوازن
۲-۴. معرفی مدل کارت امتیازی متوازن
۲-۴-۱. روش امتیازی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد
۲-۴-۲.منظرهای روش امتیازی متوازن
۲-۴-۲-۱. منظر مالی
۲-۴-۲-۲. منظر مشتری
۲-۴-۲-۳. منظر فرایندهای داخلی کسب  و کار
۲-۴-۲-۴.منظر یادگیری و رشد
۲-۴-۳. روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد
۲-۴-۴. چرا استراتژی ها در عمل پیاده نمی شوند؟.
۲-۴-۴-۱.مانع مربوط به عدم انتقال استراتژی
۲-۴-۴-۲. مانع مربوط به عدم  هم سویی کارکنان با استراتژی
۲-۴-۴-۳. مانع مربوط به عدم تعهد مدیریت ارشد
۲-۴-۴-۴.مانع مربوط به عدم تخصیص منابع لازم
۲-۴-۵.بر طرف کردن موانع اجرای استراتژی به کمک روش ارزیابی متوازن
۲-۴-۵-۱. بر طرف کردن مانع مربوط به انتقال استراتژی
۲-۴-۵-۲. برطرف کردن مانع مربوط به عدم هم سویی کارکنان
۲-۴-۵-۳ . بر طرف کردن مانع مربوط به عدم تخصیص منابع لازم
۲-۴-۵-۴. برطرف کردن مانع مربوط به عدم تعهد مدیریت ارشد
۲-۴-۶. توازن در ارزیابی متوازن
۲-۴-۶-۱. توازن بین سنجه های مالی و غیر مالی
۲-۴-۶-۲. توازن بین ذی نفعان داخلی و خارجی
۲-۴-۶-۳. توازن بین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت
۲-۴-۶-۴. توازن بین شاخص های هادی و توابع عملکرد
۲-۴-۷. نقشه استراتژی
۲-۴-۷-۱. وجوه نقشه استراتژی
۲-۵. سیستم جامع مدیریتی کارت امتیازی متوازن
۲=۵=۱. سیستم جامع مدیریت کارت امتیازی متوازن برای متصل ساختن استراتژی به عملیات
۲-۵-۱-۱. مرحله نخست: تنظیم استراتژی
۲-۵-۱-۲. مرحله دوم :برنامه ریزی استراتژیک
۲-۵-۱-۳. مرحله سوم : هم سویی سازمان با استراتژی
۲-۵-۱-۴. مرحله چهارم:برنامه ریزی عملیات
۲-۵-۱-۵. مرحله پنجم: کنترل، نظارت و یادگیری
۲-۵-۴-۶. مرحله ششم: سنجش و ساز گار کردن استراتژی
۲-۵-۲. سنگ بنای موفقیت
۲-۵-۳. حمایت مدیریت ارشد 
۲-۵-۳. مدیریت پروژه  
 
فصل سوم: روش تحقیق
۱-۳. بیان مسئله و هدف پژوهش 
۳-۳. تاریخچه بیمه ایران
۳-۴. وظایف و اختیارات
۳-۵. جمعیت آماری
۳-۶. شیوه نمونه گیری
۳-۷. روش محاسبه حجم نمونه
۳-۸. محاسبات مربوط به پژوهش
۳-۹.فرضیه ها
۳-۹-۱. آزمون فرض وجه مالی         
۳-۹-۲. آزمون فرض وجه مشتری     
۳-۹-۳. آزمون فرض وجه فرایندهای داخلی
۳-۹-۴. آزمون فرض وجه رشد ویادگیری
۳-۱۰. نتایج آزمون مربوط به چهار وجه کارت امتیازی متوازن    
۳-۱۱. نتایج پس از فرضیه ها 
۳-۱۲. ویژگی های فردی و اجتماعی نمونه
۳-۱۲-۱. جنسیت افراد جامعه
۳-۱۲-۲. سطح تحصیلات
۳-۱۲-۳.میزان سن
۳-۱۲-۴. سابقه کاری

فصل چهارم: نتیجه گیری و پیشنهادات
۴-۱. مقدمه
۴-۲. برنامه پیاده سازی اهداف استراتژیک
۴-۳. پیشنهادات
۴-۴. پیشنهادات کاربردی
۵-۴. نتیجه گیری
۵-۴. منابع


مقدمه تحقیق:
امروزه مدیران ارشد بسیاری از شرکت‌ ها و سازمان‌ ها، وقت و انرژی و منابع مالی قابل توجهی را صرف تدوین استراتژی‌ های اساسی سازمان‌ های خود می‌کنند، ولی اکثر آن‌ ها از عدم اجرای مطلوب استراتژی‌ های خود سخن می‌ گویند. چشم اندازی که این مدیران برای سازمان خود تصور می‌کنند، برای خود آن‌ ها کاملاً روشن است، ولی آگاهی و درک کارکنان از این چشم انداز، بسیار کم و هم‌ سویی و همدلی آن‌ ها برای تحقق اهداف منبعث از این چشم انداز، بسیار کمتر است. بنابراین مدیران ارشد همواره در جست و جوی راه حلی برای حصول از اطمینان از اجرای استراتژی‌ های خود بوده‌ اند و در این میان، روش‌ های ارزیابی به عنوان ابزاری جهت کنترل اجرای استراتژی‌ های خود برگزیده‌ اند. در عصر اقتصاد مبتنی بر دانش، فعالیت ارزش آفرین سازمان‌ها، متکی به دارایی‌ های مشهود آن‌ ها نیست. امروزه دانش و قابلیت کارکنان روابط با مشتریان و تأمین کنندگان کیفیت محصولات و خدمات فن آوری اطلاعات و فرهنگ سازمانی، دارایی‌ هایی به مراتب ارزشمندتر از دارایی‌ های فیزیکی‌ اند و توانمندی سازمان‌ ها در به کار گیری این دارایی‌ های نامشهود، قدرت اصلی ارزش آفرینی آن‌ ها را رقم می‌ زند و ارزیابی‌ های مبتنی بر سنجه‌ های مالی، توانایی ارزیابی این دارایی‌ های نامشهود و انعکاس تأثیر آن‌ ها بر موفقیت سازمان‌ها را ندارند. در اوایل دهه ۱۹۹۰، روش ارزیابی متوازن توسط چند تن از محققین به دنیا معرفی شد. این روش معتقد بود که ارزیابی عملکرد نبایستی تنها به سنجه‌ های (مالی) متکی باشد، بلکه عملکرد را باید از منظر‌های مهم دیگری هم چون منظر (مشتری) (فرآیندهای داخلی) و (یادگیری و رشد) نیز مورد ارزیابی قرار داد…
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x