تحقیق احمد شاملو

دانلود تحقیق احمد شاملو

تحقیق احمد شاملو

تحقیق-احمد-شاملو

دانلود تحقیق در مورد احمد شاملو،
در قالب word و در ۳۹ صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
اول موضع جشن مهرگان
قضیه ضحاک
حقیقتی تلخ
نگاهى به ادیان موجود جهان
و …


بخشی از متن تحقیق:
احمد شاملو، شاعر بزرگ معاصر ایران در ماه آوریل ۱۹۹۰ (۱۳۶۹) در آمریکا میهمان مرکز پژوهش و تحلیل مسائل ایران (سیرا) بود و در هشتمین کنفرانس این مرکز در دانشگاه کالیفرنیا، برکلى سخنرانى کرد. کتابى که در دست دارید متن کامل این سخنرانى است.

سخنرانى شاملو به دلایل متعدد، بحث‏هاى زیادى را برانگیخت. بویژه آنکه نسخه‏ هاى دستکارى شده یا ناکاملى از آن نیز در جراید چاپ و یا در رادیوها و تلویزیون‏ها پخش گردید. به همین دلیل و به منظور جلوگیرى از هرگونه پیش داورى و همچنین کمک به ایجاد زمینه عینى براى بحث منطقى حول مسائل طرح شده از سوى شاملو، سیرا تصمیم گرفت که متن کامل این سخنرانى را در اختیار دوستداران ادب و فرهنگ ایران قرار دهد.

چکیده بحث شاملو را مى ‏توان در این جملات از گفته ‏هاى خود او بیان کرد:

۱- یکى از شگردهاى مشترک همه جباران تاریخ، تحریف تاریخ است؛ و در نتیجه، متأسفانه چیزى که ما امروز به نام تاریخ در اختیار داریم جز مشتى دروغ و یاوه نیست که چاپلوسان و متملقان دربارى دوره‏ هاى مختلف به هم بسته‏اند. و این تحریف حقایق … به حدى است که مى ‏تواند با حسن نیت ‏ترین اشخاص را هم به اشتباه اندازد.»

 2- دولت‏ها و سانسورشان به نام اخلاق، به نام بدآموزى، به نام پیشگیرى از تخریب اندیشه و به هزار نام و هزار بهانه دیگر سعى مى‏ کنند توده مردم را از مواجهه با «حقایق و واقعیات» مانع شوند…
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x