تحقیق ابونصر فارابی

دانلود تحقیق ابونصر فارابی

تحقیق ابونصر فارابی

تحقیق-ابونصر-فارابی

دانلود تحقیق با موضوع ابونصر فارابی،
در قالب word و در ۳۹ صفحه، قابل ویرایش، شامل:

زندگی‌‌نامه
ارسطوی‌ ثانی‌
نظر ابن‌‌خلدون‌ درباره‌ فارابی‌
فارابی‌ موسیقیدان‌
فارابی؛ تنها و فکور
فارابی‌ برتر از کندی‌
کتب‌ و رسالات‌ فارابی‌
فارابی‌ از نگاه‌ دیگران‌
و …


بخشی از متن تحقیق:
زندگی‌‌نامه:
پس‌ از روزگار ترجمه‌ی‌ آثار یونانی‌ به‌ زبان‌ تازی، نخستین‌ حکیم‌ و فیلسوف‌ جامع‌ ایرانی‌ بدون‌ هیچ‌ تردیدی‌ فارابی‌ است. ‌ابونصر محمدبن‌ طرخان‌ بن‌ اوزلغ‌ فارابی، که‌ او را فیلسوف‌ المسلمین‌ نام‌ داده‌اند، بی‌شک‌ یکی‌ از بزرگ‌ترین‌ فیلسوفان‌ اسلام‌ و یکی‌ از نوابغ‌ ایران‌ است. ‌در نام‌ و اصل‌ و نسب‌ و منشأ او میان‌ عالمان‌ رجال‌ اختلاف‌ است. ابن‌ الندیم‌ در الفهرست، و شهر زوری‌ در تاریخ‌ الحکمأ، و ابن‌ ابی‌ اصیبعه‌ در طبقات‌ الأطبأ، نسبت‌ او را فارسی‌ می‌دانند و برخی‌ از دانشمندان‌ روزگار ما هم‌ بر این‌ عقیده‌اند. 

 ما از روزگار زندگی‌ و جریان‌ حیات‌ فارابی‌ چیز زیادی‌ نمی‌دانیم‌ و نیز به‌ طور قطع‌ و یقین‌ نمی‌دانیم‌ که‌ سیر تحصیل‌ و کسب‌ دانش‌ و بینش‌ او به‌ چه‌ نحوی‌ بوده‌ است. گفته‌اند که‌ پدر فارابی‌ «امیر لشکر» بوده‌ و اصل‌ او پارسی، و خود فارابی‌ در وسیع‌ یکی‌ از دیه‌های‌ فاراب‌ ماورأالنهر متولد شده‌ است.

‌فارابی‌ یک‌ بار به‌ قصد تحصیل‌ از ماورأالنهر به‌ بغداد آمد و بیشتر علوم‌ را در همان‌ جا فرا گرفت و در عربیت‌ ورزیده‌ شد، در حران‌ به‌ حلقه‌ی‌ درس‌ معلمی‌ نصرانی‌ در آمد به‌ نام‌ یوحنابن‌ جیلان و پیش‌ همو و شاید گروهی‌ دیگر از ترسایان‌ مجموعه‌های‌ ثلاثی‌ و رباعی را فرا گرفت. فارابی‌ بار دیگر به‌ بغداد باز آمد و …
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x