دانلود تحقیق آموزش املای فارسی
تحقیق آموزش املای فارسی
دانلود تحقیق با موضوع آموزش املای فارسی،
در قالب word و در ۱۴ صفحه، قابل ویرایش، شامل:
چکیده
مقدمه
هدفهای آموزش املا
شیوههای آموزش املا
اشکال املای تقریری
مشکلات آموزش املا و راه حلها
نقد و بررسی روشهای ارزشیابی املا
نتیجهگیری
بخشی از متن تحقیق:
چکیده:
از ابتدای آموزش رسمی خواندن و نوشتن به کودکانمان میآموزیم که چگونه بنویسند تا بتوانند آموختههای خویش را در هر دقیقه به کار بندند. اما با کاستیها و ضعفهایی که درآموزش نادرست این درس وجود دارد بسیاری از دانش آموزان درنوشتن کلمات آموخته شده در متنهایی به جز متن درسی مشکل ندارند. معمولاً آموزش املا به شیوههای زیر انجام میشود:
از ابتدای آموزش رسمی خواندن و نوشتن به کودکانمان میآموزیم که چگونه بنویسند تا بتوانند آموختههای خویش را در هر دقیقه به کار بندند. اما با کاستیها و ضعفهایی که درآموزش نادرست این درس وجود دارد بسیاری از دانش آموزان درنوشتن کلمات آموخته شده در متنهایی به جز متن درسی مشکل ندارند. معمولاً آموزش املا به شیوههای زیر انجام میشود:
۱- املای کامل کردنی
۲- املای تقریری
۳- املای گروهی
۴- املای پای تختهای
۵- املای گروه کلمه
که هریک ازاین ۵ روش فواید و معایبی رابه دنبال دارد و بهتر است از این روشها به صورت تلفیقی استفاده شود و مشخص کردن اشتباهات املایی به تنهایی کافی نیست، بلکه باید به بررسی دقیق نقاط ضعف فراگیران پرداخت و با رفع نارسانویسی وارونه نویسی و قرینه نویسی و ضعف حافظه دیداری و تمیز حافظه دیداری و حساسیت شنیداری و… به تقویت این مهارتها پرداخت. متنهای املا تا حد امکان باید هم به تربیت غیرمستقیم اجتماعی آنها کمک کند و هم موجب وسیع کردن اطلاعات لغوی و عمومی آنها شود و