دانلود تحقیق آسانسور
تحقیق آسانسور
در قالب word و در ۱۳۲ صفحه، قابل ویرایش، شامل:
۱-۱-مقدمه : 3
تاریخچه صنعت آسانسور در جهان: 3
۱-۲- آسانسور: 7
۱-۲-۱-آسانسور کششی 8
۱-۲-۲-آسانسور گیربکس دار 10
۱-۲-۳- آسانسورهای بدون موتورخانه: 11
۱-۲-۴- آسانسور هیدرولیکی 12
۱-۳- تنوع در نحوه ی استقرار و انتقال نیرو به کابین: 16
۱-۴- مزایای آسانسورهای هیدرولیکی 17
۱-۵- محدودیت های آسانسورهای هیدرولیکی : 18
۱-۶- آسانسور پنوماتیکی 20
۱-۷- آسانسور پنوماتیکی : 20
چاه و آسانسور پنوماتیک: 23
۱-۸- چاه آسانسور: 26
۱-۹- موتورخانه: 28
۱-۱۰- اجزای آسانسور 28
۱-۱۱- موتورهای الکتریکی: 29
۱-۱۲-انواع موتورهای آسانسور: 30
۱-۱۲-۱- موتورهای گیربکسی تک سرعته کشش: 30
۱-۱۲-۲- موتور های گیربکسی دو سرعته کشش 30
۱-۱۲-۳- موتورهای گیربکسی ولتاژمتغیر کشش: 31
۱-۱۲-۴- موتورهای بدون گیر بکس ولتاژ متغیر کشش 31
۱-۱۳-ترمز موتور: 32
۱-۱۴- فن و ترمیک: 34
۱-۱۵- مگنت در بازکن 35
۱-۱۶-کابل متحرک 36
۱-۱۶- جعبه ریویزیون: 37
۱-۱۷-نمایشگر عدد: 37
۱-۱۸- شستی احضار: 39
۱-۱۹- میکروسوئیچ: 39
۱-۲۰- سری استپ 42
۱-۲۱- سخنگو 42
۱-۲۲- فن و روشنایی کابین 43
۱-۲۳- سنسور وزن: 43
۱-۲۴-گیربکس کاهنده : 44
۱-۲۵- محور حلزونی: 44
۱-۲۶- چرخ حلزونی 45
۱-۲۷- طول عمر گیربکس 45
۱-۲۸- فلکه ی کششی : 47
۱-۲۹- بار وارد بر محور فلکه کششی 48
۱-۳۰- فلکه ی کششی (در موتورهای گیربکسی) 48
۱-۳۱- شاسی موتور 49
۱-۳۲- کابین 49
۱-۳۳- ریل های راهنما 50
۱-۳۴- سیم بکسل ها 51
۱-۳۵- سر سیم بکسل 52
۱-۳۶- سیستم تعلیق 52
۱-۳۷- سیستم تعلیق دو به یک 54
۱-۳۹-: زنجیر جبران: 55
۱-۴۰- وزنه ی تعادل 56
۱-۴۱- سیستم ترمز ایمنی (پاراشوت) 56
۱-۴۱-درب ها و مشخصات آن: 57
۱-۴۱-۱-درهای لولایی 58
۱-۴۱-۲-درهای کشویی افقی: 58
۱-۴۳-گاورنر سرعت غیر مجاز (کنترل کننده ی مکانیکی سرعت و فعال کننده ی ترمز ایمنی) 59
۱-۴۴-ضربه گیرها: 59
۱-۵۰- انواع ضربه گیرها : 60
۱-۵۱- کفشک ها: 60
۲-۱-ترافیک: 62
۲-۲-عوامل فیزیکی و روانی: 62
۲-۳- مبانی محاسبات ترافیکی 64
۲-۴- پنج دقیقه ی بحرانی: 67
۲-۵- آسانسور با توقف زیاد: 69
۲-۶- احتمال توقف ها 69
۲-۷- جا به جایی بحرانی در ساختمان ها: 73
۲-۸- زمان پیاده و سوار شدن 74
۲-۸- زمان باز و بسته شدن درب ها 75
۲-۹- زمان حرکت آسانسور: 77
۳-۱- تاریخچه ی تابلوی کنترل آسانسور: 80
۳-۲- انواع تابلوی کنترل : 80
۳-۲-۱ تابلوی کنترل دیجیتال: 81
۳-۲-۲- تابلو با کنترل کننده برنامه پذیر یا PLC: 81
۳-۳- تابلوی میکروکنترلری: 81
۳-۴- مقایسه ی تابلوهای فرمان رله ای و میکروکنترلری: 82
۳-۴-۱-مصرف برق : 82
۳-۴-۲- سرعت عملکرد: 82
۳-۴-۳-انعطاف پذیر : 82
۳-۴-۴-سادگی : 83
۳-۴-۵- کارایی: 83
۳-۴-۶- مبنای عملکرد : 83
۳-۴-۷-حساسیت به نویز : 84
۳-۴-۸–اندازه و ابعاد : 84
۳-۴-۹-سرو صدا : 84
۳-۴-۱۰- سادگی در تولید: 85
۳-۴-۱۱-تعمیر و نگهداری : 85
۳-۴-۱۲-عیب یابی : 85
۳-۵- وظایف یک تابلوی کنترل آسانسور 86
۳-۵-۱- وظایف اصلی: 86
۳-۵-۲- وظایف جانبی: 86
۳-۶- منطق عملکرد تابلوی کنترل آسانسور: 89
۳-۷- حالت نرمال و رویزیون : 92
۳-۸- بررسی مرحله ای یک تابلوی کنترل آسانسور 92
۳-۹- تجهیزات یک تابلوی کنترل آسانسور: 94
۳-۹-۱- تجهیزات الکتریکی 95
۳-۱۰-کنتاکتورها: 96
۳-۱۱-ترتیب قطع و وصل شدن کنتاکتورها: 96
۳-۱۲- بررسی ویژگی های مداری کنتاکتور ها: 97
۳-۱۳- مدار قدرت تابلو: 97
۳-۱۴- جدول برابری کنتاکتور ها: 98
جدول ۳-۴ : جدول برابری کنتاکتورها 98
۳-۱۵-رله چیست : 99
۳-۱۶- انواع رله: 99
۳-۱۷- ویژگی های مکانیکی رله: 99
۳-۱۸- ویژگی های الکتریکی رله: 100
۳-۱۹-ترانسفورماتور تغذیه : 100
۳-۲۰-ترمینالها : 100
۳-۲۱- حفاظت الکتریکی تابلوی کنترل: 101
۳-۲۱-۱-فیوزها : 101
۳-۲۱-۲- بیمتال : 102
۳-۲۴- مراحل تنظیم رله کنترل بار : 102
۳-۲۵- کنترل فاز : 103
۳-۲۶- محافظ دیجیتالی موتور : 103
۳-۲۸- تجهیزات الکترونیکی : 104
۳-۲۹- سخن گو: 105
۳-۳۰- برد پل دیودی تغذیه : 105
۳-۳۱- برد پل دیود کنتاکتور ها : 105
۳-۳۲- تجهیزات مکانیکی جعبه تابلو : 106
۳-۳۳- تهویه ی تابلو : 106
۳-۳۴- قطعات جانبی : 107
۳-۳۵- تابلوی سه فاز : 108
۴-۱- مقاومت الکتریکی : 110
۴-۲-رنگ های موجود در مقاومت ها: 111
۴-۴- انواع ترانس های سه فاز: 112
-۱ کاهنده فشار قوی. 112
۲- افزاینده فشار ضعیف فشار ضعیف- فشار قوی 112
۳- اتوترانس فشار ضعیف خود به دو دسته افزاینده و کاهنده تقسیم میگردد. 112
۴-ترانس های حفاظت ترانس ایزوله 112
۴-۵- سنسور جریان: 112
۴-۶- حسگر تشخیص جریان: 113
۴-۷-کاربردهای حسگر تشخیص جریان: 113
۴-۸- خازنهای بدون قطب : 114
۴-۹- کد رنگی خازن ها : 115
۴-۱۰- خازن های تانتالیوم: 115
۴-۱۱- کد رنگی در خازن: 116
۴-۱۲- کد عددی خازن ها: 117
۴-۱۳- میکروکنترل :atmega8 117
۴-۱۴- مشخصات میکروکنترل های atmega8: 118
۴-۱۷- آی سی آپ امپ LM324: 120
۴-۱۸- کاربرد LM324: 120
۴-۱۹- دیودهای سیگنال: 121
۴-۲۰- استفاده از دیود زنر برای تهیه ولتاژ ثابت دیودهای زنر : 122
۴-۲۱-کلیدها: 124
LED-22-4 ها: 125
LCD-23-4: 127
۴-۲۴- بیزر: 128
۴-۲۵- موتور: 129
۴-۲۶- منبع تغذیه: 130
۴-۲۷- میکرو: 130
۴-۲۸-منابع : 132
چکیده تحقیق:
این تحقیق از چهار فصل تشکیل شده که در فصل اول به معرفی آسانسور و انواع آن پرداخته شده و هم چنین توضیحات مختر و مفیدی در رابطه با قطعات مکانیکی مهم و اصلی آسانسورداده شده و در فصل دوم به ترافیک آسانسور اشاره شده و اهمیت این موضوع در افزایش راندمان سرویس دهی آسانسور به بحث گذاشته شده است.
در فصل سوم قسمت مغز آسانسور که تابلو فرمان آن باشد، به صورت مختصر تشریح شده و قطعات به کار رفته در آن و کارایی و سایر مشخصاتشان توضیح داده شده است در فصل چهارم به طراحی مدل آسانسور سه طبقه پرداخته شده است.