تحقیق آسانسور

دانلود تحقیق آسانسور

تحقیق آسانسور

تحقیق-آسانسور

دانلود تحقیق در مورد آسانسور،
در قالب word و در ۱۳۲ صفحه، قابل ویرایش، شامل:

۱-۱-مقدمه :    3
تاریخچه صنعت آسانسور در جهان:    3
۱-۲- آسانسور:    7
۱-۲-۱-آسانسور کششی    8
۱-۲-۲-آسانسور گیربکس دار    10
۱-۲-۳- آسانسورهای بدون موتورخانه:    11
۱-۲-۴- آسانسور هیدرولیکی    12
۱-۳- تنوع در نحوه ی استقرار و انتقال نیرو به کابین:    16
۱-۴-  مزایای آسانسورهای هیدرولیکی    17
۱-۵- محدودیت های آسانسورهای هیدرولیکی :    18
۱-۶- آسانسور پنوماتیکی    20
۱-۷- آسانسور پنوماتیکی :    20
چاه و آسانسور پنوماتیک:    23
۱-۸- چاه آسانسور:    26
۱-۹- موتورخانه:    28
۱-۱۰- اجزای آسانسور    28
۱-۱۱- موتورهای الکتریکی:    29
۱-۱۲-انواع موتورهای آسانسور:    30
۱-۱۲-۱- موتورهای گیربکسی تک سرعته کشش:    30
۱-۱۲-۲- موتور های گیربکسی دو سرعته کشش    30
۱-۱۲-۳- موتورهای گیربکسی ولتاژمتغیر کشش:    31
۱-۱۲-۴- موتورهای بدون گیر بکس ولتاژ متغیر کشش    31
۱-۱۳-ترمز موتور:    32
۱-۱۴- فن و ترمیک:    34
۱-۱۵- مگنت در بازکن    35
۱-۱۶-کابل متحرک    36
۱-۱۶- جعبه ریویزیون:    37
۱-۱۷-نمایشگر عدد:    37
۱-۱۸- شستی احضار:    39
۱-۱۹- میکروسوئیچ:    39
۱-۲۰- سری استپ    42
۱-۲۱- سخنگو    42
۱-۲۲- فن و روشنایی کابین    43
۱-۲۳- سنسور وزن:    43
۱-۲۴-گیربکس کاهنده :    44
۱-۲۵- محور حلزونی:    44
۱-۲۶- چرخ حلزونی    45
۱-۲۷- طول عمر گیربکس    45
۱-۲۸- فلکه ی کششی :    47
۱-۲۹- بار وارد بر محور فلکه کششی    48
۱-۳۰- فلکه ی کششی (در موتورهای گیربکسی)    48
۱-۳۱- شاسی موتور    49
۱-۳۲- کابین    49
۱-۳۳- ریل های راهنما    50
۱-۳۴- سیم بکسل ها    51
۱-۳۵- سر سیم بکسل    52
۱-۳۶- سیستم تعلیق    52
۱-۳۷- سیستم تعلیق دو به یک    54
۱-۳۹-: زنجیر جبران:    55
۱-۴۰- وزنه ی تعادل    56
۱-۴۱- سیستم ترمز ایمنی (پاراشوت)    56
۱-۴۱-درب ها و مشخصات آن:    57
۱-۴۱-۱-درهای لولایی    58
۱-۴۱-۲-درهای کشویی افقی:    58
۱-۴۳-گاورنر سرعت غیر مجاز (کنترل کننده ی مکانیکی سرعت و فعال کننده ی ترمز ایمنی)    59
۱-۴۴-ضربه گیرها:    59
۱-۵۰- انواع ضربه گیرها :    60
۱-۵۱- کفشک ها:    60

۲-۱-ترافیک:    62
۲-۲-عوامل فیزیکی و روانی:    62
۲-۳- مبانی محاسبات ترافیکی    64
۲-۴- پنج دقیقه ی بحرانی:    67
۲-۵- آسانسور با توقف زیاد:    69
۲-۶- احتمال توقف ها    69
۲-۷- جا به جایی بحرانی در ساختمان ها:    73
۲-۸- زمان پیاده و سوار شدن    74
۲-۸- زمان باز و بسته شدن درب ها    75
۲-۹- زمان حرکت آسانسور:    77

۳-۱- تاریخچه ی تابلوی کنترل آسانسور:    80
۳-۲- انواع تابلوی کنترل :    80
۳-۲-۱ تابلوی کنترل دیجیتال:    81
۳-۲-۲- تابلو با کنترل کننده برنامه پذیر یا PLC:    81
۳-۳- تابلوی میکروکنترلری:    81
۳-۴- مقایسه ی تابلوهای فرمان رله ای و میکروکنترلری:    82
۳-۴-۱-مصرف برق :    82
۳-۴-۲- سرعت عملکرد:    82
۳-۴-۳-انعطاف پذیر :    82
۳-۴-۴-سادگی :    83
۳-۴-۵- کارایی:    83
۳-۴-۶- مبنای عملکرد  :    83
۳-۴-۷-حساسیت به نویز :    84
۳-۴-۸–اندازه و ابعاد  :    84
۳-۴-۹-سرو صدا :    84
۳-۴-۱۰- سادگی در تولید:    85
۳-۴-۱۱-تعمیر و نگهداری :    85
۳-۴-۱۲-عیب یابی :    85
۳-۵- وظایف یک تابلوی کنترل آسانسور    86
۳-۵-۱- وظایف اصلی:    86
۳-۵-۲- وظایف جانبی:    86
۳-۶- منطق عملکرد تابلوی کنترل آسانسور:    89
۳-۷- حالت نرمال و رویزیون :    92
۳-۸- بررسی مرحله ای یک تابلوی کنترل آسانسور    92
۳-۹- تجهیزات یک تابلوی کنترل آسانسور:    94
۳-۹-۱-  تجهیزات الکتریکی    95
۳-۱۰-کنتاکتورها:    96
۳-۱۱-ترتیب قطع و وصل شدن کنتاکتورها:    96
۳-۱۲- بررسی ویژگی های مداری کنتاکتور ها:    97
۳-۱۳- مدار قدرت تابلو:    97
۳-۱۴- جدول برابری کنتاکتور ها:    98
جدول ۳-۴ : جدول برابری کنتاکتورها    98
۳-۱۵-رله چیست :    99
۳-۱۶- انواع رله:    99
۳-۱۷- ویژگی های مکانیکی رله:    99
۳-۱۸- ویژگی های الکتریکی رله:    100
۳-۱۹-ترانسفورماتور تغذیه :    100
۳-۲۰-ترمینالها :    100
۳-۲۱- حفاظت الکتریکی تابلوی کنترل:    101
۳-۲۱-۱-فیوزها :    101
۳-۲۱-۲- بیمتال :    102
۳-۲۴- مراحل تنظیم رله کنترل بار :    102
۳-۲۵- کنترل فاز :    103
۳-۲۶- محافظ دیجیتالی موتور  :    103
۳-۲۸- تجهیزات الکترونیکی :    104
۳-۲۹- سخن گو:    105
۳-۳۰-  برد پل دیودی تغذیه :    105
۳-۳۱- برد پل دیود کنتاکتور ها :    105
۳-۳۲- تجهیزات مکانیکی جعبه تابلو :    106
۳-۳۳- تهویه ی تابلو :    106
۳-۳۴-  قطعات جانبی :    107
۳-۳۵- تابلوی سه فاز :    108

۴-۱- مقاومت الکتریکی :    110
۴-۲-رنگ های موجود در مقاومت ها:    111
۴-۴- انواع  ترانس های  سه فاز:    112
-۱ کاهنده فشار قوی.    112
۲- افزاینده فشار ضعیف فشار ضعیف- فشار قوی    112
۳-    اتوترانس فشار ضعیف خود به دو دسته  افزاینده و کاهنده تقسیم میگردد.    112
۴-ترانس های حفاظت ترانس ایزوله    112
۴-۵- سنسور جریان:    112
۴-۶- حسگر تشخیص جریان:    113
۴-۷-کاربردهای حسگر تشخیص جریان:    113
۴-۸- خازنهای بدون قطب :    114
۴-۹-  کد رنگی خازن ها :    115
۴-۱۰- خازن های تانتالیوم:    115
۴-۱۱- کد رنگی در خازن‌:    116
۴-۱۲- کد عددی خازن ها:    117
۴-۱۳- میکروکنترل :atmega8    117
۴-۱۴- مشخصات میکروکنترل های atmega8:    118
۴-۱۷- آی سی آپ امپ LM324:    120
۴-۱۸- کاربرد LM324:    120
۴-۱۹- دیودهای سیگنال:    121
۴-۲۰- استفاده از دیود زنر برای تهیه ولتاژ ثابت دیودهای زنر :    122
۴-۲۱-کلیدها:    124
LED-22-4 ها:    125
LCD-23-4:    127
۴-۲۴- بیزر:    128
۴-۲۵- موتور:    129
۴-۲۶- منبع تغذیه:    130
۴-۲۷- میکرو:    130
۴-۲۸-منابع :    132

چکیده تحقیق:
این تحقیق از چهار فصل تشکیل شده که در فصل اول به معرفی آسانسور و انواع آن پرداخته شده و هم چنین توضیحات مختر و مفیدی در رابطه با قطعات مکانیکی مهم  و اصلی آسانسورداده شده و در فصل دوم به ترافیک آسانسور اشاره شده و اهمیت این موضوع در افزایش راندمان سرویس دهی آسانسور به بحث گذاشته شده است.

در فصل سوم قسمت مغز آسانسور که تابلو فرمان آن باشد، به صورت مختصر تشریح شده و قطعات به کار رفته در آن و کارایی و سایر مشخصاتشان توضیح داده شده است در فصل چهارم به طراحی مدل آسانسور سه طبقه پرداخته شده است.

دانلود فایل

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x