تحقیق آزادی و آزادگی ۳۵ ص

تحقیق آزادی و آزادگی ۳۵ ص

تحقیق آزادی و آزادگی ۳۵ ص

تحقیق-آزادی-و-آزادگی-35--صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏۱
‏‹‹ به نام مهربانترین مهربانان ››
‏آزادی و آزادگی را از محرم بیاموز . زیرا که بهای این حماسه حسین آموختن آن است.
‏پاکی و صداقت را از مرور ایام که همچون انسانی باوقار و پرصبر سختی ها و کدورت را کنار می گذارند و از آنها عبور می کنند، یاد بگیر.
‏محبت را از نسیم گرم بهاری که وسعت زیباییهایش جوانه های نهفته در خاک را بیدار می کند.
‏طراوت و شادابی را از درختان و گل ها که درس شروعی دوباره و برخاستن از رخوت و سستی به ما می آموزند و این آموخته ها را به جوانه ها و نوگل های تشنه آموختن بیاموز.
‏این مجموعه تلاشی مستمر از همکاران با محبت و مهربان مدرسه راهنمایی شاهد ۳ به منظور تبادل اطلاعات و همیاری صورت گرفته و امیدواریم که بتواند حرکتی پویا و مثمر ثمر باشد.
‏بی تو
‏دلم قرار نمی گیرد از فغان، بی تو سپندوار ز کف داده ام عنان، بی تو
‏زتلخکامی دوران نشد دلم فارغ زجام عیش لبی تر نکرد جان، بی تو
‏چون آسمان مه آلوده ام ز تنگدلی پر است سینه ام از اندُه گران، بی تو
‏نسیم صبح نمی آورد ترانه شوق سر بهار ندارند بلبلان، بی تو
‏لب از حکایت شب های تار می بندم اگر امان دهدم چشم خونفشان، بی تو
‏۱
‏۱
‏‹‹ به نام مهربانترین مهربانان ››
‏آزادی و آزادگی را از محرم بیاموز . زیرا که بهای این حماسه حسین آموختن آن است.
‏پاکی و صداقت را از مرور ایام که همچون انسانی باوقار و پرصبر سختی ها و کدورت را کنار می گذارند و از آنها عبور می کنند، یاد بگیر.
‏محبت را از نسیم گرم بهاری که وسعت زیباییهایش جوانه های نهفته در خاک را بیدار می کند.
‏طراوت و شادابی را از درختان و گل ها که درس شروعی دوباره و برخاستن از رخوت و سستی به ما می آموزند و این آموخته ها را به جوانه ها و نوگل های تشنه آموختن بیاموز.
‏این مجموعه تلاشی مستمر از همکاران با محبت و مهربان مدرسه راهنمایی شاهد ۳ به منظور تبادل اطلاعات و همیاری صورت گرفته و امیدواریم که بتواند حرکتی پویا و مثمر ثمر باشد.
‏بی تو
‏دلم قرار نمی گیرد از فغان، بی تو سپندوار ز کف داده ام عنان، بی تو
‏زتلخکامی دوران نشد دلم فارغ زجام عیش لبی تر نکرد جان، بی تو
‏چون آسمان مه آلوده ام ز تنگدلی پر است سینه ام از اندُه گران، بی تو
‏نسیم صبح نمی آورد ترانه شوق سر بهار ندارند بلبلان، بی تو
‏لب از حکایت شب های تار می بندم اگر امان دهدم چشم خونفشان، بی تو
‏۱
‏۲
‏چو شمع کشته ندارم شراره ای به زبان نمی زند سخنم آتشی به جان، بی تو
‏زبیدلَی و خموشی چو نقش تصویرم نمی گشاید از بی خودی، زبان، بی تو
‏از آن زمان که فروزان شدم ز پرتو عشق چو ذره ام به تکاپوی جاودان، بی تو
‏عقیق صبر به زیر زبان تشنه نهم چو یادم آید از آن شکرین دهان، بی تو
‏گزاره غم دل را مگر کنم چو امین جدا ز خلق به محراب جمکران، بی تو
‏«حضرت آیت الله خامنه ای»
‏حضرت مهدی
‏مهدیا ، تو که یک گوشه چشمت غم عالم ببرد
‏حیف باشد که تو باشی و مرا غمم ببرد
‏حضرت مهدی موعود (عج) در میان سایر ادیان
‏مهدیا ، تو که یک گوشه چشمت غم عالم ببرد حیف باشد که تو باشی و مرا غمم ببرد
‏عقیده به مهدی و مصلح بزرگ جهانی از حوزه اعتقادات مسلمین فراتر است و در ادیان پیشین مانند زرتشتی، هندی، بودایی، مسیحیت و …‏ به عنوان یک باور مهم و قطعی مطرح بوده و همه انبیای گذشته به پیروان خود آمدن منجی و مصلح بزرگ و تشکیل دهنده حکومت واحد جهانی بشارت داده اند و به مظلومان و ستمدیدگان و مستضعفان و بیچارگان سپری شدن دوران ظلم و ستم بین المللی و ستم پیشگانی بی رحم و فرا رسیدن فصل شکوفایی عدالت و اجرا شدن قانون مقدس الهی در سراسر جهان را نوید داده اند.
‏۱
‏۴
‏در کتاب «اوستا و زرند» زرتشتیان و «شادکمونی و دید» هندیان و «دادتک و یاتیکل» برهماییان و در کتب مقدس بوداییان در «مزامیر و زبور» منسوب به حضرت داوود و در فصول «تورات» منسوب به حضرت موسی و «اسفار انجیل» منسوب به حضرت عیسی و …
‏سخن از ظهور منجی بشریت و مصلح کل و بر هم زننده بساط ستم و تشکیل دهنده حکومت واحد جهانی مبتنی بر پایه های عدالت نوید داده شده است. در هر یک از آیین و ادیان و مکاتب و ملل و اقوام از مصلح جهانی با تعبیرهای مناسب با فرهنگ خود نام برده و سخن گفته اند. در آیین زرتشت از او به نام «سوشیانت» یا «سوشیانس» نجات دهنده بزرگ جهان در میان یهودیان به نام «ماشیع» مهدی بزرگ جهان، در آیین هندی به نام «آوا تارا» و در آینن بودایی به نام «بودایی پنجم» و در برهمایی به نام «ویشنو» و در کتاب شادکمونی از کتب مقدس هندیان به نام «دادتک» برهماییان به نام «آخرین وصی ممتاطا» (محمد) و در کتاب یاتیکل به نام «راهنما» (هادی ، مهدی) تعبیر نموده اند.
‏اهالی صربستان در انتظار «مارکو کرالیویچ» و ساکنان جزایر انگلستان در انتظار «ارتور» و ایرانیان باستان در انتظار «گرزاسپه» و یونانیان در انتظار «کالویبرگ» و اقوام اروپایی مرکزی در انتظار «بوخص» و اقوام امریکای لاتین در انتظار «کوندل کوئل» و چینی ها در انتظار «کرشنا» بسر می برند.
‏طبق آنچه نقل شده این نتیجه حاصل می شود، اعتقاد به مصلح جهانی مختص ما مسلمانان نیست هر انسان به معنای واقعی انسانی به این امر مسلم معتقد و ایمان قلبی دارد. اما آیا فقط امید به ظهور داشتن کافی است؟ هیچ وظیفه ای بر عهده ما نیست؟ مگر نه این است که اگر امام عصر و زمان خود را نشناسیم و مرگ ما فرا برسد به مانند مردمی که در زمان جاهلیت مرده بلکه از آنها پست تریم؟

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x