تحقیق آثار تاریخی قزوین

دانلود تحقیق آثار تاریخی قزوین

تحقیق آثار تاریخی قزوین

تحقیق-آثار-تاریخی-قزوین

دانلود تحقیق با موضوع آثار تاریخی قزوین،
در قالب word و در ۷۳ صفحه، قابل ویرایش، شامل:

تاریخ و جغرافیای تاریخی قزوین
شهر قزوین
تقسیمات اداری- سیاسی 
نقش مسجد در فرهنگ اسلامی
مسجد جامع کبیر
مسجد جامع قزوین
ایوان های مسجد
ایوان و رواق های مسجد
درهای مسجد
هارونیه
مقصوره خمار ناشی یا طاق جعفری
عرقچین
بنایی عرقچین
هنر ایینه کاری معماری ایران ساختمان با اجزا مصالح سنتی
گچ بری مسجد        
ارمغان ایران به جهان معماری 
رنگ در مساجد   
رنگ سفید 
رنگ آبی 
رنگ لاجوردی 
رنگ قرمز 
رنگ زرد 
رنگ سبز 
رنگ فیروزه‌یی 
رمزپردازی در مسجد
حسینیه امینی ها 
حسینیه امینی ها 
تالار حسینیه 
موزه حسینه امینی ها
عمارت کاخ چهل ستون 
سردر عالی قاپو
موزه چهل ستون       
قوس نیم دایره  
ترسیم قوس نیم دایره
منابع مورد استفاده


مقدمه تحقیق:
سپاس پروردگار را که انسان را از خاک بی جان آفرید و به او نطق و بیان عطا فرمود. به انسان نوشتن آموخت تا او بتواند میوه بستان اندیشه های خود را به کام مشتاقانش بچپشاند و نغمه های جانبخش وجود را به گوش آیندگان برساند.
سرزمین قزوین با پیشینه ای در عرصه های علم، فرهنگ، اندیشه و دارای قدمتی دیرینه است و نشانه های تمدن ۹۰۰۰ سال پیش از میلاد را در خود نهان دارد که با پیدایش اسلام در ایران موقعیت و اهمیت به سزایی یافت و مهد پرورش علوم اسلامی از جمله حدیث، تغییر فلسفه، عرفان، کلام فقه، نجوم و ادب قرار گرفت و تا عصر حاضر این روند ادامه یافت.
ظهور چهره های نامداری هم چون، میرزا حسین خان سهپسالار قزوینی «صدراعظم»، یسد اشراف الدین حسینی قزوینی « نسیم شمال»، عارف قزوینی، علی اکبر دهمزا، علامه محمد قزوینی. حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترایی، شهیدان محمد علی رجایی و عباس بابایی و .. در این خطه به چشم می‌خورد که از تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی حکایت می‌کند. 
یورش بی امان تمدن پر زرق و برق ظاهر فریب ابزار و وسایل و تکنولوژی جدید، موجب جلب توجه اذهان و افکار کسانی خواهد شد که بیشتر به گذراندن زندگی مشغولند و کمتر به حقیقت آن می‌اندیشند. در پی این هیاهو و جنجال تبلیغاتی، فرهنگ بی ریشه و دنیا گرامی غربی به شیوه های نوین و جذابیتی کاذب، جای فرهنگ مذهبی ملی مردم را می‌گیرد که از پیشینه درخشان و هدفدار پدران خویش آگاهی می‌داشتند. شاید با درایت و شکیبایی هنرمندان، این هیاهوی بی معنا را به هیچ می‌انگاشتند و صراحت حیات را می‌پیمودند و پرچم پر افتخار پدرشان را دست به دست تا بی نهایت زندگی، دلیل راهشان می‌کردند. بی شک اثر ملتی بدانند که اجدادشان طالایه دار فرهنگ انسانی و پیش قرلولان تمدنی سالم و صالح بودند. با نازدنگی و بالندگی دیگری به زندگی و دنیا می‌نگریستند و البته که خفتگان ظلمت شب رهروان طلیعه را صواب را نمی یابند. 
نسل جدید، نسلی که نتواند فرزندان کیستند و خود را و فرهنگ خود را نشناسند بی گمان به ورطه گرامی فرهنگی نزدیک ترند، ما بر سر‌ آن نیستیم که تعجب جاهلی آباء و اجدادی را زنده کنیم که هرگز چنین مباد بلکه منادب آنیم که وظیفه همه کسانی که آینده فرجام و تمدن بیگانه را می‌دانند و می‌شناسند یک دل و صادقانه از هر آن چه هدایتی نباید، رسالتی بر دوش دارند و هم امروز ها جلو این شبیخون بی هویتی و واماندگی را گرفت که فردا دیر است…

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x