تحقیق آب شیرین کالاى کمیاب آینده ( هیدرولوژی مهندسی ) ۲۸ ص

تحقیق آب شیرین کالاى کمیاب آینده ( هیدرولوژی مهندسی ) ۲۸ ص

تحقیق آب شیرین کالاى کمیاب آینده ( هیدرولوژی مهندسی ) ۲۸ ص

تحقیق-آب-شیرین-کالاى-کمیاب-آینده-(-هیدرولوژی-مهندسی-)-28-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏عنوان‏ پروژه‏ :
‏ ‏ آب شیرین کالای کمیاب آینده
‏۱
‏عنوان‏ پروژه‏ :
‏ ‏ آب شیرین کالای کمیاب آینده
‏۲
‏رواناب ذوب برف به نهرها
‏در تمام دنیا، ذوب برف قسمت بزرگی از جابجایی آب در طبیعت است. در اقلیم سردتر بخش زیادی از جریان چشمه‌ها و جریان رودخانه‌ها از ذوب برف و یخ می‌باشد. هنگام سیلاب، ذوب سریع برف باعث لغزش زمین‌ و جریان‌های غلیظ می‌شود.
‏راه مناسب برای فهم تأثیر ذوب برف بر جریان رودخانه‌ها نگاه کردن به آبنمود یا هیدروگراف زیر است که جریان متوسط روزانه‌ (‏میانگین جریان در هر روز‏) برای چهار سال در رودخانه‌ی نورث فورک در محل سد نورث فورک در کالیفرنیای آمریکا نشان می‌دهد. هیدروگراف، نموداری است که نشان می‌دهد در هر زمان چه شدت جریانی آب در یک رودخانه در یک محل مشخص وجود دارد. ضمناً واحد شدت جریان مترمکعب در ثانیه (حجم در واحد زمان) می‌باشد. قله‌ی این نمودار که حداکثر شدت جریان را نشان می‌دهد به دلیل ذوب شدن برف می‌باشد. در فروردین ماه سال ‏۲۰۰۰‏ میلادی شدت جریان حدود ‏۳۴
‏۳
‏ مترمکعب در ثانیه می‌باشد در صورتی که در مرداد ماه که تمام برف‌ها ذوب شده‌اند،‌ جریان آب در رودخانه کاهش می‌یابد و به حدود ‏۶‏/‏۱‏ تا ‏۱‏/‏۲‏ متر مکعب در ثانیه می‌رسد.
‏جریان ناشی از ذوب برف در فصل‌های مختلف و سال‌های مختلف متفاوت می‌باشد. حداکثر جریان در سال ‏۲۰۰۰‏ را با حداکثر جریان در سال ‏۲۰۰۱‏ مقایسه کنید. به نظر می‌رسد که یک خشکسالی شدید در منطقه‌ی کالیفرنیا در سال ‏۲۰۰۱‏ اتفاق افتاده است. کمبود حجم ذخیره‌ی آب برف در زمستان کمتر از مقدار آب دردسترس در بقیه‌ی سال می‌باشد. این موضوع بر روی حجم آب داخل مخازن پایین‌دست تأثیر می‌گذارد و این موضوع نیز یعنی حجم آب کمتر برای کشاورزی، شرب و بهداشت مردم.
‏جریان آب سطحی (رواناب): آب بارندگی که بر روی سطح خاکی حرکت می‌کند و به رودخانه‌ها می‌روند
‏رواناب سطحی بارندگی روی سطح زمین می‌باشد
‏بسیاری از مردم فکر می‌کنند که بارندگی‌ها بر روی خشکی‌ها می‌ریزند، روی آنها جریان می‌یابند(رواناب) و به سمت رودخانه‌ها می‌روند و در نهایت به داخل اقیانوس‌ها تخلیه می‌شوند. اما واقعاً قضیه کمی پیچیده‌تر می‌باشد، چون‌که رودخانه‌ها دائم در حال گرفتن آب و دادن آب به زمین می‌باشند. اما به هرحال، باز هم بیشتر آب داخل رودخانه‌ها مستقیماً از بارندگی‌ها و رواناب آنها می‌باشد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x