تاریخ معماری تزئینی

تاریخ معماری تزئینی

تاریخ معماری تزئینی

تاریخ-معماری-تزئینیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۱۶ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..pptx) : 
 

بسم الله الرحمن الرحیم
تاریخ معماری تزئینی
شاید به جرات بتوان گفت برای اولین بار ایرانی ها بودند
که آجر را درست کرده و از آن در معماری استفاده کردند .
مقدمه
عمر هنر در ایران به قدمت تاریخ است و معماری از کهن ترین هنرها است. رونق و اعتلای معماری در ایران از دوران باستان گواه آن است که این سرزمین از کانون های نخستین شهرسازی و نیزسدسازی و مهندسی بوده است که نمونه آن بناهای مختلف و سدهای باستانی و دهکده های متعدد در جای جای خاک این کشور است. آثاری که جسته و گریخته از میان نوشته های باستان شناسی و شرق شناسان به دست می آید روشنگر آن است که هنر و معماری از ۵۰۰۰ سال قبل در این مرز و بوم ریشه دوانده است .
معماری ایرانی
نظری اجمالی به معماری ایران در عهد باستان این ویژگی را آشکار می سازد که معماری ایرانی بر سه اصل استحکام، آسایش و انبساط پایه گذاری شده است. معماری ایرانی در طی تاریخ خود دارای اصالت طرح و سادگی توام با آرایش و تزیین بوده است.تمامی گستره ایران به ویژه روستاها و آثار قدیمی و باستانی آن چون کتاب زنده اما فرسوده ای از تاریخ معماری و هنر است که هر برگ از این کتاب در لحظه ای کوتاه دروازه چندین هزار سال تاریخ را بر روی تماشاگر می گشاید.
اولین بار ایرانی ها بودند که آجر را درست کرده
شاید به جرات بتوان گفت برای اولین بار ایرانی ها بودند که آجر را درست کرده و از آن در معماری استفاده کردند که نمونه بسیار قدیمی آن در معبد چغازنبیل واقع در شوش است که شاید بتوان با آن قدمت معماری بشر سنجیده شود و همچنین نشانه استعمال نخستین آجرها را در تپه سیلک کاشان، مناره ها و سدهای باستانی و بازمانده ساختمان های کهن در مرو، خرابه قصر هاتره در س ـ احل دج ـ له
و ویرانه های معبد کنگاور، ی ادگارخسروپرویز
در ق ـ صرش ـ ی ـ رین و طاق بستان ک ـ رمانش ـ اه
مشاهده کرد .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x