تاریخچه کامپیوتر (دانلود رایگان)

تاریخچه کامپیوتر (دانلود رایگان)

تاریخچه کامپیوتر (دانلود رایگان)

تاریخچه-کامپیوتر-(دانلود-رایگان)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مقدمه
‏بشر برای کندو کاو در طبیعت و فضای اطراف خود به ابزار و وسایل بسیار توانمندی دست یافته و همیشه نیاز منشأ اختراع چنین ابزاری بوده است. از جمله این اختراعات بسیار مهم می‏‌‏توان به کامپیوتر (رایانه) اشاره نمود که پیدایش آن باعث تحولی شده است که از بعضی جهات می‏‌‏توان آن را با تحولی که بر اثر انقلاب صنعتی به وجود آمد مقایسه کرد. البته این تحول به مراتب وسیعتر و فراگیرتر از تحول ناشی از انقلاب صنعتی است، به گونه‏‌‏ای که در روش زندگی،‏‌‏کار و نگرش ما به دنیا تغییرات اساسی بوجود آورده است. در دوران انسانی اروپا، فرهنگ از طریق ماشین چاپ انتشار یافت و اکنون کامپیوتر در قلب انقلاب جدید تکنولوژیکی قرار دارد. به این دلیل عصر حاضر را عصر کامپیوتر یا عصر انفورماتیک نامیده‏‌‏اند.
‏اهمیت کامپیوتر در دنیای امروز و در دنیای آینده بر همگان روشن است بسیاری از موفقیتهایی که انسان در سالهای اخیر به دست آورده است بدون کامپیوتر هرگز حاصل نمی‏‌‏شد. کامپیوتر یکی از مهمترین ساخته‏‌‏های بشر است. اگر در چند دهه‏‌‏ گذشته کامپیوترها انسان را از کارهای یکنواخت و تکراری آلوده کرده‏‌‏اند،‏‌‏ در سالیان اخیر مفاهیمی مانند هوش مصنوعی سیستمهای خبره سیستمهای تشخیص کلام و صدای انسان و … مطرح گردیده‏‌‏اند که به کامپیوتر این امکان را می‏‌‏دهند تا بیشتر شبیه انسان عمل نماید.

‏چرا باید علم کامپیوتر را بیاموزیم؟
‏امروزه همگان متفق القول‏‌‏اند که فراگیری استفاده عملی از کامپیوتر کاری اجتناب ناپذیر برای زندگی در دنیای فوق مدرن امروزی است و هر کس باید شناخت پایه‏‌‏ای از کامپیوتر و مصارف آن را داشته باشد ،‏‌‏ که اصطلاحاً‏‌‏ سواد کامپیوتری گفته می‏‌‏شود با آنکه اصطلاح سواد کامپیوتری معانی متفاوتی بین افراد مختلف دارد اما اکثراً فرد با سواد کامپیوتری را شخصی می‏‌‏دانند که:
‏شناخت پایه‏‌‏ای از اینکه کامپیوتر چه کارهایی را می‏‌‏تواند انجام دهد داشته باشد.
‏قادر به استفاده از کامپیوتر به عنوان ابزاری شخصی در حرفه خود باشد.
‏قادر به ارتباط با کامپیوتر و استفاده از برنامه‏‌‏های تجاری مانند واژه پردازها بانکهای اطلاعاتی صفحه گسترده‏‌‏ها یا برنامه ‏‌‏های مشابه تجاری باشد.
‏آگاهیهایی از تأثیر اجتماعی تکنولوژی فعلی کامپیوتر و اثر آن در آینده داشته باشد.
‏نیاز به روشهای مؤثر پردازش
‏از تبعات مهم انقلاب صنعتی افزایش سریع حجم داده‏‌‏هایی بود که باید در کمترین زمان ممکن مورد پردازش قرار می‏‌‏گرفتند. از این رو صاحبان صنایع و سازمانهای تجاری متوجه شدند که برای پردازش داده‏‌‏ها نیاز به روشهای سریعتر،‏‌‏ ارزانتر و مؤثرتر دارند برای رفع این نیاز انواع مختلف ماشینها تولید شدند و به کار رفتند. جدیدترین و مؤثرترین این ماشینها کامپیوتر دیجیتال الکترونیکی است که امروزه برای پردازش داده‏‌‏ها سریعتر و حرفه‏‌‏ای ترین ابزار به شمار می‏‌‏رود و با گذشت زمان سریعتر و ارزانتر خواهد شد.
‏کامپیوتر چیست؟
‏کامپیوتر ابزاری است که بر روی آنچه به آن می‏‌‏دهند ( و اصطلاحاً‏‌‏به آن ورودی گفته می‏‌‏شود) عملیاتی انجام می‏‌‏دهد که به آن پردازش می‏‌‏گویند و نتیجه مطلوب را به دست می‏‌‏دهد که خروجی نامیده می‏‌‏شود. ولی آیا این تعریف برای چنین دستگاهی که هر لحظه در حال تغییر و دگرگونی است کافی است؟ ابزار مواد خام را می‏‌‏گیرند و آنها را به یک محصول تبدیل می‏‌‏کنند مواد خام کامپیوتر،‏‌‏ارقام و مطالب هستند که اصطلاحاً داده‏‌‏ها نامیده می‏‌‏شوند از جمله‏‌‏ انواع داده‏‌‏ها می‏‌‏توان به داده‏‌‏های عددی ،‏‌‏ صوتی، و تصویری اشاره نمود به محصولی که از این مواد خام به دست می‏‌‏آید اصطلاحاً‏‌‏ اطلاعات می‏‌‏گویند کامپیوتر بر اساس دستوراتی که انسان به آن می‏‌‏دهد عمل می‏‌‏کند این دستورات بنامه نامیده می‏‌‏شود با استفاده از این دستورات به کامپیوتر می‏‌‏گوییم که چگونه عمل کند و وظایف خود را انجام دهد.
‏اهمیت کامپیوتر
‏در پرتو امکانات بی شماری که بوسیله کامپیوتر فراهم آمده است امروزه جوامع بشری با گامی محکم و استوار به سوی تسلط هر چه بیشتر بر علم و تکنولوژی پیش می‏‌‏روند. کامپیوتر دستگاهی است که برای هر کاری استفاهد می‏‌‏شود و کاربرد آن تقریباً نامحدود به نظر می‏‌‏آید کامپیوتر در زمینه‏‌‏های علمی فنی تجاری و تحقیقاتی کاربرد فراوانی دارد. با گرایشی که در حال حاضر به استفاده از کامپیوتر وجود دارد و با استقبالی که از این وسیله اعجاب انگیز به عمل می‏‌‏آید،‏‌‏ در آینده نزدیک کامپیوتر فرمانروا وکنترل کننده‏‌‏ تمام امور خواهد بود. دیری نخواهد گذشت که کامپیوتر به عنوان یک وسیله

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x