تأثیر فقر اقتصادی و عوامل آموزشی بر افت تحصیلی دانشجویان در دانشگاه ایذه
تأثیر فقر اقتصادی و عوامل آموزشی بر افت تحصیلی دانشجویان در دانشگاه ایذه
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۰ صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
تأثیر فقر اقتصادی و عوامل آموزشی بر افت تحصیلی دانشجویان در دانشگاه ایذه
چکیده
نظام آموزش عالی کشور به عنوان یک نهاد و دانشگاه به عنوان یک سازمان اجتماعی در جامعه انسانی، وظیفه تأمین نیازهای جامعه از نظر سرمایه انسانی، حفاظت و حراست از دستاوردهای فکری و علمی و انتقال آنها به نسل های آینده را دارد. افت تحصیلی نظام آموزشی کشور را از اهداف پیش بینی شده دور نموده و بخشی از سرمایه ها و فرصت ها را از دست می دهد. پیامدهای این پدیده به صور مختلف از جمله اخراج، انصراف، ترک تحصیل و یا مشروط شدن دانشجو جلوه گر می شود. در این مقاله تأثیر فقر اقتصادی و عوامل آموزشی بر افت تحصیلی فرد مفروض بوده که به روش پیمایشی (survey) مورد بررسی قرار گرفته اند. جامعه آماری این تحقیق دانشجویان دانشگاه ایذه می باشند که ۳۲۰ نفر از آنها به عنوان حجم نمونه به روش تصادفی انتخاب شده اند.
در این تحقیق دو نوع پرسشنامه یکی خاص دانشجویان مشروطی و دیگری خاص دانشجویان انصرافی و اخراجی استفاده شده است و اطلاعات جمع آوری شده در قالب جداول فراوانی و نمودارها و آزمونهای آماری توصیف و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. نتایج این تحقیق نشان می دهد که فقر خانواده مهمترین عامل افت تحصیلی دانشجویان انصرافی و اخراجی بوده است.
واژگان کلیدی
دانشجو، افت تحصیلی ، اخراجی، انصراف ، مشروط
مقدمه
شهرستان ایذه ۲۴۴۴ کیلومتر مربع وسعت و براساس سرشماری سال ۱۳۷۵، دارای ۳۸۸۱۷۱ نفر جمعیت بوده است که از این تعداد ۳۶۳۳۶۸ نفر در نقاط شهری و ۲۴۸۰۳ نفر در نقاط روستایی زندگی می کنند. بدین ترتیب نسبت شهرنشینی ۹۴ درصد است. تراکم نسبی جمعیت در شهرستان ایذه ۱۵۹ نفر در کیلومتر مربع و در شهر ایذه ۳۲۸۴ نفر در کیلومتر مربع می باشد.
بعد یا متوسط تعداد افراد در خانوارهای شهرستان ایذه ۵/۴ نفر است و ضریب تکفل یا نسبت جمعیت به شاغلان شهرستان ۹۵/۳ نفر بوده است. از تعداد ۳۴۲۳۳۱ نفر جمعیت ۶ ساله و بیشتر شهرستان ۲۹۷۱۳۱ نفر یعنی ۸۷ درصد باسوادند. نرخ فعالیت یا میزان علاقمندی افراد به شرکت در فعالیت های اقتصادی در سطح شهرستان ۳۴ درصد است و شاغلان شهرستان
تأثیر فقر اقتصادی و عوامل آموزشی بر افت تحصیلی دانشجویان در دانشگاه ایذه
چکیده
نظام آموزش عالی کشور به عنوان یک نهاد و دانشگاه به عنوان یک سازمان اجتماعی در جامعه انسانی، وظیفه تأمین نیازهای جامعه از نظر سرمایه انسانی، حفاظت و حراست از دستاوردهای فکری و علمی و انتقال آنها به نسل های آینده را دارد. افت تحصیلی نظام آموزشی کشور را از اهداف پیش بینی شده دور نموده و بخشی از سرمایه ها و فرصت ها را از دست می دهد. پیامدهای این پدیده به صور مختلف از جمله اخراج، انصراف، ترک تحصیل و یا مشروط شدن دانشجو جلوه گر می شود. در این مقاله تأثیر فقر اقتصادی و عوامل آموزشی بر افت تحصیلی فرد مفروض بوده که به روش پیمایشی (survey) مورد بررسی قرار گرفته اند. جامعه آماری این تحقیق دانشجویان دانشگاه ایذه می باشند که ۳۲۰ نفر از آنها به عنوان حجم نمونه به روش تصادفی انتخاب شده اند.
در این تحقیق دو نوع پرسشنامه یکی خاص دانشجویان مشروطی و دیگری خاص دانشجویان انصرافی و اخراجی استفاده شده است و اطلاعات جمع آوری شده در قالب جداول فراوانی و نمودارها و آزمونهای آماری توصیف و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. نتایج این تحقیق نشان می دهد که فقر خانواده مهمترین عامل افت تحصیلی دانشجویان انصرافی و اخراجی بوده است.
واژگان کلیدی
دانشجو، افت تحصیلی ، اخراجی، انصراف ، مشروط
مقدمه
شهرستان ایذه ۲۴۴۴ کیلومتر مربع وسعت و براساس سرشماری سال ۱۳۷۵، دارای ۳۸۸۱۷۱ نفر جمعیت بوده است که از این تعداد ۳۶۳۳۶۸ نفر در نقاط شهری و ۲۴۸۰۳ نفر در نقاط روستایی زندگی می کنند. بدین ترتیب نسبت شهرنشینی ۹۴ درصد است. تراکم نسبی جمعیت در شهرستان ایذه ۱۵۹ نفر در کیلومتر مربع و در شهر ایذه ۳۲۸۴ نفر در کیلومتر مربع می باشد.
بعد یا متوسط تعداد افراد در خانوارهای شهرستان ایذه ۵/۴ نفر است و ضریب تکفل یا نسبت جمعیت به شاغلان شهرستان ۹۵/۳ نفر بوده است. از تعداد ۳۴۲۳۳۱ نفر جمعیت ۶ ساله و بیشتر شهرستان ۲۹۷۱۳۱ نفر یعنی ۸۷ درصد باسوادند. نرخ فعالیت یا میزان علاقمندی افراد به شرکت در فعالیت های اقتصادی در سطح شهرستان ۳۴ درصد است و شاغلان شهرستان
تأثیر فقر اقتصادی و عوامل آموزشی بر افت تحصیلی دانشجویان در دانشگاه ایذه
چکیده
نظام آموزش عالی کشور به عنوان یک نهاد و دانشگاه به عنوان یک سازمان اجتماعی در جامعه انسانی، وظیفه تأمین نیازهای جامعه از نظر سرمایه انسانی، حفاظت و حراست از دستاوردهای فکری و علمی و انتقال آنها به نسل های آینده را دارد. افت تحصیلی نظام آموزشی کشور را از اهداف پیش بینی شده دور نموده و بخشی از سرمایه ها و فرصت ها را از دست می دهد. پیامدهای این پدیده به صور مختلف از جمله اخراج، انصراف، ترک تحصیل و یا مشروط شدن دانشجو جلوه گر می شود. در این مقاله تأثیر فقر اقتصادی و عوامل آموزشی بر افت تحصیلی فرد مفروض بوده که به روش پیمایشی (survey) مورد بررسی قرار گرفته اند. جامعه آماری این تحقیق دانشجویان دانشگاه ایذه می باشند که ۳۲۰ نفر از آنها به عنوان حجم نمونه به روش تصادفی انتخاب شده اند.
در این تحقیق دو نوع پرسشنامه یکی خاص دانشجویان مشروطی و دیگری خاص دانشجویان انصرافی و اخراجی استفاده شده است و اطلاعات جمع آوری شده در قالب جداول فراوانی و نمودارها و آزمونهای آماری توصیف و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. نتایج این تحقیق نشان می دهد که فقر خانواده مهمترین عامل افت تحصیلی دانشجویان انصرافی و اخراجی بوده است.
واژگان کلیدی
دانشجو، افت تحصیلی ، اخراجی، انصراف ، مشروط
مقدمه
شهرستان ایذه ۲۴۴۴ کیلومتر مربع وسعت و براساس سرشماری سال ۱۳۷۵، دارای ۳۸۸۱۷۱ نفر جمعیت بوده است که از این تعداد ۳۶۳۳۶۸ نفر در نقاط شهری و ۲۴۸۰۳ نفر در نقاط روستایی زندگی می کنند. بدین ترتیب نسبت شهرنشینی ۹۴ درصد است. تراکم نسبی جمعیت در شهرستان ایذه ۱۵۹ نفر در کیلومتر مربع و در شهر ایذه ۳۲۸۴ نفر در کیلومتر مربع می باشد.
بعد یا متوسط تعداد افراد در خانوارهای شهرستان ایذه ۵/۴ نفر است و ضریب تکفل یا نسبت جمعیت به شاغلان شهرستان ۹۵/۳ نفر بوده است. از تعداد ۳۴۲۳۳۱ نفر جمعیت ۶ ساله و بیشتر شهرستان ۲۹۷۱۳۱ نفر یعنی ۸۷ درصد باسوادند. نرخ فعالیت یا میزان علاقمندی افراد به شرکت در فعالیت های اقتصادی در سطح شهرستان ۳۴ درصد است و شاغلان شهرستان
تأثیر فقر اقتصادی و عوامل آموزشی بر افت تحصیلی دانشجویان در دانشگاه ایذه
چکیده
نظام آموزش عالی کشور به عنوان یک نهاد و دانشگاه به عنوان یک سازمان اجتماعی در جامعه انسانی، وظیفه تأمین نیازهای جامعه از نظر سرمایه انسانی، حفاظت و حراست از دستاوردهای فکری و علمی و انتقال آنها به نسل های آینده را دارد. افت تحصیلی نظام آموزشی کشور را از اهداف پیش بینی شده دور نموده و بخشی از سرمایه ها و فرصت ها را از دست می دهد. پیامدهای این پدیده به صور مختلف از جمله اخراج، انصراف، ترک تحصیل و یا مشروط شدن دانشجو جلوه گر می شود. در این مقاله تأثیر فقر اقتصادی و عوامل آموزشی بر افت تحصیلی فرد مفروض بوده که به روش پیمایشی (survey) مورد بررسی قرار گرفته اند. جامعه آماری این تحقیق دانشجویان دانشگاه ایذه می باشند که ۳۲۰ نفر از آنها به عنوان حجم نمونه به روش تصادفی انتخاب شده اند.
در این تحقیق دو نوع پرسشنامه یکی خاص دانشجویان مشروطی و دیگری خاص دانشجویان انصرافی و اخراجی استفاده شده است و اطلاعات جمع آوری شده در قالب جداول فراوانی و نمودارها و آزمونهای آماری توصیف و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. نتایج این تحقیق نشان می دهد که فقر خانواده مهمترین عامل افت تحصیلی دانشجویان انصرافی و اخراجی بوده است.
واژگان کلیدی
دانشجو، افت تحصیلی ، اخراجی، انصراف ، مشروط
مقدمه
شهرستان ایذه ۲۴۴۴ کیلومتر مربع وسعت و براساس سرشماری سال ۱۳۷۵، دارای ۳۸۸۱۷۱ نفر جمعیت بوده است که از این تعداد ۳۶۳۳۶۸ نفر در نقاط شهری و ۲۴۸۰۳ نفر در نقاط روستایی زندگی می کنند. بدین ترتیب نسبت شهرنشینی ۹۴ درصد است. تراکم نسبی جمعیت در شهرستان ایذه ۱۵۹ نفر در کیلومتر مربع و در شهر ایذه ۳۲۸۴ نفر در کیلومتر مربع می باشد.
بعد یا متوسط تعداد افراد در خانوارهای شهرستان ایذه ۵/۴ نفر است و ضریب تکفل یا نسبت جمعیت به شاغلان شهرستان ۹۵/۳ نفر بوده است. از تعداد ۳۴۲۳۳۱ نفر جمعیت ۶ ساله و بیشتر شهرستان ۲۹۷۱۳۱ نفر یعنی ۸۷ درصد باسوادند. نرخ فعالیت یا میزان علاقمندی افراد به شرکت در فعالیت های اقتصادی در سطح شهرستان ۳۴ درصد است و شاغلان شهرستان