بازیهای پرورشی در مدارس (طرح درس سالانه ) ۳۴ ص

بازیهای پرورشی در مدارس (طرح درس سالانه ) ۳۴ ص

بازیهای پرورشی در مدارس (طرح درس سالانه ) ۳۴ ص

بازیهای-پرورشی-در-مدارس-(طرح-درس-سالانه-)-34-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
‏بسمه تعالی
‏پروﮊه تحقیق
‏پیرامون درس تربیت بدنی در مدارس
‏طرح درس سالانه
‏فهرست ‏مطالب
‏عنوان ‏ ‏صفحه
‏اهداف عمومی تعلیم و تربیت ۱‏ ‏
‏طبقه بندی اهداف تربیت حرکتی و ورزشی ۱
‏اهداف اختصاصی تربیت حرکتی و ورزشی ۳
‏اهمیت تدوین اهداف در برنامه ریزی حرکتی و ورزشی ۳
‏مطالعه فرآیند رشدی در طول زندگی ۵
‏اهداف عمومی تربیت بدنی در دوره های راهنمایی ۷
‏خصوصیات رشد و اهداف تخصصی تربیت بدنی در مقطع راهنمایی ۸
۲
‏ویژگیهای جسمانی دخترهای نوجوان ۱۰
‏ویژگیهای ذهنی و احساسی اجتماعی دختران نوجوان ۱۱
‏آمادگی جسمانی مربوط به عملکرد ۱۲
‏ارائه چند بازی پرورشی و حرکات مناسب برای ‏چهارم و پنجم و دوره راهنمایی ۱۳
‏یک نمونه طرح درس سالانه برای دانش آموزان دختر راهنمایی ۲۱
‏یک نمونه طرح درس روزانه برای دانش آموزان دختر راهنمایی ۲۸
‏نمونه طرح تعیین ارزش یابی ۳۱
‏منابع ‏۳۲
‏اهداف عمومی تعلیم و تربیت
‏اهداف تعلیم و تربیت از فلسفه تعلیم و تربیت در هر جامعه تأثیر می پذیرد. فلاسفه و اندیشمندان تربیتی ، اهداف پرورشی و تربیتی متنوع ولی تقریباً مشابهی را برای تعلیم و تربیت رسمی بیان کرده اند. این اهداف بر رشد و پیشرفت جنبه های مختلف وجود آدمی متمرکز شده است .
‏در تعلیم و تربیت اسلامی نیز تربیت همه ابعاد وجودی دانش آموز مانند جنبه بدنی (بهداشت ، سلامتی و ورزش) ، شناختی ، اجتماعی و اخلاقی اهمیت دارد. بر این اساس مسیر تربیت دانش آموز باید در جهت رشد و تکامل همه جانبه قرار گیرد و او را به مقام والای انسانی و اخلاقی نزدیکتر سازد . اهداف تربیت حرکتی و ورزشی می تواند در جهت اهداف تعلیم و تربیت اسلامی قرار بگیرد . شاید به همین علت ، تربیت حرکتی و ورزشی بخش جداناپذیر و تفکیک نشدنی از تعلیم و تربیت است . مربیان می توانند از بستر مناسب و پذیرای فعالیتهای حرکتی و ورزشی در جهت تربیت همه جانبه دانش آموزان استفاده کنند.
‏ طبقه بندی اهداف تربیت حرکتی و ورزشی
‏۱. طبقه بندی اهداف تربیت حرکتی و ورزشی براساس مدل تغییر رفتار دانش آموزان .
‏۲. طبقه بندی اهداف تربیت حرکتی و ورزشی براساس هدفهای تربیتی و آموزشی .
۴
‏روند برنامه ها و فعالیتهای حرکتی و ورزشی
‏ رفتار ‏ ‏ نگرش‏ ‏دانش
‏در طبقه بندی اول ، تغییر رفتار دانش آموزان هدف اصلی و نهایی است . هدف تغییر رفتار این است که دانش آموزان از یک زندگی متحرک و فعال برخوردار شوند و رفتارهای مطلوبی از خود بروز دهند.
‏براساس این مدل ، اهداف تربیت حرکتی و ورزشی را می توان به سه دسته تقسیم کرد :
‏ ۱) اهداف شناختی یا ادراکی ، ۲) اهداف نگرشی ، ۳) اهداف رفتاری (حرکتی ـ مهارتی) .
‏در روش دوم رفتار یادگیرنده را می توان به سه حیطه تقسیم کرد : الف) حیطه شناختی ، ب) حیطه عاطفی ، ج) حیطه روانی ـ حرکتی .
‏تربیت حرکتی و ورزشی در هر حیطه به دنبال اهدافی است و هرگونه فعالیت یا یادگیری حرکتی و ورزشی باعث یادگیری و تربیت در هر سه حیطه یا حوزه می شود.
‏حیطه روانی ـ حرکتی
‏حیطه شناختی
‏حیطه عاطفی
‏اهداف اختصاصی تربیت حرکتی و ورزشی
‏اهداف اختصاصی تربیت حرکتی ـ ورزشی به اهداف حیطه روانی ـ حرکتی محدود ‏
‏نمی شوند و اهداف حیطه شناختی ، عاطفی ، اجتماعی و اخلاقی نیز جزء اهداف اختصاصی قرار می گیرند. به طور کلی اهدافی از قبیل تکامل شناختی ، تعامل اجتماعی ، درک ارزشهای اخلاقی و گروهی ، ابراز وجود ، پرورش حس خلاقیت ، درک و شناخت خود ، ثبات عاطفی ، استفاده معقول از اوقات فراغت ، رفع اضطراب و خستگی ناشی از زندگی و تقویت حس مسئولیت پذیری جزء اهداف اختصاصی تربیت حرکتی و ورزشی در نهادهای آموزشی تلقی می شوند .
۴
‏اهداف اختصاصی تربیت حرکتی و ورزشی عمدتاً تربیتی هستند و در هر سه حیطه قرار دارند. اهداف تربیتی در این حوزه از طریق فعالیتهای جسمانی و ورزشی تحقق پیدا ‏
‏می کند. توجه همزمان به این اهداف سبب می شود که اهداف تربیت بدنی و ورزش در جهت و راستای اهداف عمومی تعلیم و تربیت قرار گیرد .
‏۱ـ اهداف جسمانی و مهارتی ، ۲ـ اهداف اجتماعی عاطفی ، ۳ـ اهداف ادراکی ـ شناختی
‏اهمیت تدوین اهداف در برنامه ریزی حرکتی و ورزشی
‏تربیت حرکتی و ورزشی بخشی از برنامه های آموزشی و تفریحی را در نظام تعلیم و تربیت رسمی و غیررسمی تشکیل می دهد. از این رو در تحقق بخشی از اهداف عمومی تعلیم و تربیت نیز سهیم است .
‏اهداف رفتاری باید در سطح آگاهی یا معرفت ، نگرش و رفتار تعیین و تنظیم شود. ارزش برنامه های حرکتی و ورزشی در تعلیم و تربیت منوسط به وضوح اهداف و جهت گیری تربیتی آن است ؛ زیرا همیشه اعتبار برنامه های حرکتی و ورزشی در نظامهای تربیتی و آموزشی به ارتباط اهداف و نقشهای تربیتی آن با مجموعه تعلیم و تربیت وابسته است و براساس آن ارزیابی می شود.
‏محتوای برنامه های حرکتی و ورزشی باید با اهداف و نیز با واقعیتهای موجود مانند امکانات و تسهیلات موجود همخوانی داشته باشد .
‏اهداف مشترک و معمول بین معلمین و مربیان ورزش در مدارس به شرح ذیل است :
‏الف) لذت بردن از بازی ، ایجاد شادابی ، نشاط و طراوت در دانش آموزان از طریق تأکید بر برنامه ها و فعالیتهای سرگرم کننده و تفریحی .
‏ب) کمک به توسعه و رشد روانی و اجتماعی مطابق با هنجارهای فرهنگی جامعه و بویژه ایجاد نگرش و عادت مثبت به فعالیتهای حرکتی و ورزشی .
‏ج) کمک به دانش آموزان جهت پیشرفت در آمادگی جسمانی ، آمادگی حرکتی ، سلامتی و بهداشت .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x