اهمیت مطالعه کردن در تعلیم و تربیت

دانلود اهمیت مطالعه کردن در تعلیم و تربیت

اهمیت مطالعه کردن در تعلیم و تربیت

اهمیت مطالعه کردن در تعلیم و تربیت

دسته بندی تاریخ و ادبیات
فرمت فایل doc
حجم فایل ۱۰۰ کیلو بایت
تعداد صفحات ۱۱۶
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

مقاله اهمیت مطالعه کردن در تعلیم و تربیت در ۱۱۶ صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

-۲ مقدمه

گسترش علم و دانش و پیدایش رشته‌های علمی جدید در هر مقعطی از زمان مه پشت سر گذاشته می‌شود موجب توسعه اندیشه انسان و نشر دست‌آوردها و اندیشه‌های او در پهنه جهان است و کتاب در این میان کماکان نقش ویژه‌ای دارد. کتاب چه در زمینه شعر و قصه و چه مضامین آموزشی – علمی می‌تواند نقش مؤثری در رشد و تربیت صحیح کودکان بازی کند. محمود حکیمی نویسنده کتاب نوجوانان درباره کتاب این چنین می‌نویسد کتاب خوب می‌تواند در کودک و نوجوان شوق و پرس‌جو و کنجکاوی فراهم کند و او را به جهان انسان بودن یعنی دنیای دانستن و آزاد زیستن رهبری کند، انسان آگاه و آزاد، ستم‌پذیر و بنده آدمیان نیست هر چه می‌شوند و می‌خواند کورکورانه نمی‌پذیرد، مغزش را به کار می‌گیرد، پیش از آنکه سخنی را بپذیرد اندیشه می‌کند، کتاب ابزار انتقال فرهنگ و تمدن و دانش بشری است همچنین عامل محرک انسانها می‌باشد. کتاب سازنده و توسعه دهنده فرهنگ نخبگان است ادیانی که تا امروز دوام آورده‌اند صاحب کتاب بوده‌اند و جامعه‌ای که به کتاب اهمیت و اعتبار می‌دهد و در نشر و توسعه و توزیع آن سرمایه‌گذاری می‌کند جامعه‌ای که به پژوهش و تحقیق بها می دهد، آن جامعه فرهنگی پویا سازنده دارد کتاب یکی از پایه‌های چهارگانه آموزش پرورش است سه پایه دیگر آموزگار، برنامه و روش می‌باشد، بدون داشتن کتاب، آموزش و پرورش ناقص است و کتاب با معلم همکاری بسیار صمیمانه‌ای می‌نماید او را در آموزش مطالب یاری می‌دهد، لازمه لذت بردن از هر کاری مهارت داشتن در آن کار است مطالعه کتاب نیز بدین نحو می باشد اگر شخصی به امر مطالعه عادت و مهارت کافی نداشته باشد به هر بهانه‌ای از انجام آن خودداری خواهد کرد. علاقه و استعداد تنها عوامل مؤثر در این امر نیستند بلکه فرصتهای زمانی هم اهمیت بسیار دارد، زیرا عادت در طول یک دوره شکل می‌گیرند و ممکن است که روزها، ماهها و یا سالها طول بکشد.

فصل اول

مقدمه تحقیق

۱-۱ مقدمه

۲-۱ بیان مسئله

۳-۱ اهداف تحقیق

۴-۱ اهمیت موضوع تحقیق

۵-۱ فرضیه‌های تحقیق

۶-۱ تعریف عملیاتی مفاهیم و متغیرها

فصل دوم

الف) ادبیات تحقیق

۱-۲ مقدمه

۲-۲ تاریخچه شروع کتاب‌نویسی برای کودکان در ایران

۳-۲ اشاره به مسئله کتاب و کتابخانه در دیگر کشورهای جهان

۴-۲ ادبیات کودکان و اهداف آن

۵-۲ اهمیت مطالعه

۶-۲ ویژگی و معیارهای اساسی کتاب کودک

۷-۲ راههای ایجاد عادت به مطالعه در کودکان

۸-۲ رغبت‌های مطالعه در کودکان و نوجوانان چیست

۹-۲ کتابخانه‌ای برای کودکان فراهم کنیم

۱۰-۲ همکاری خانه و مدرسه

۱۱-۲ نقش مطالعه در توسعه فرهنگی

ب) پیشینه تحقیق

فصل سوم

روش تحقیق

۱-۳ مقدمه

۲-۳ جامعه آماری

۳-۳ نمونه و روش نمونه‌گیری

۴-۳ ابزار اندازه‌گیری

۵-۳ روش جمع‌آوری اطلاعات

۶-۳ روش آماری تحقیق

فصل چهارم

تحلیل یافته‌های تحقیق

۱-۴ مقدمه

۲-۴ طبقه‌بندی داده‌ها

۳-۴ اجرای آزمون آماری خی دو ()

۴-۴ بررسی وضعیت هر یک از فرضیه‌های تحقیق

فصل پنجم

نتایج تحقیق

۱-۵ بحث و نتیجه‌گیری

۲-۵ محدودیتهای تحقیق

۳-۵ پیشنهادهای تحقیق

فصل ششم

خلاصه تحقیق

منابع و مآخذ

همکاری در فروش فایل  بهترین سایت فروش پاورپوینت

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x