انتخاب یک سیستم خنک سازی توربین گازی
انتخاب یک سیستم خنک سازی توربین گازی
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | ۱۹.۳۰۱ مگا بایت |
تعداد صفحات | ۲۲۵ |
دریافت فایل
انتخاب یک سیستم خنک سازی توربین گازی
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………….۱
خنک سازی توربین بعنوان یک تکنولوژی کلیدی برای بهینه سازی موتورهای توربین گازی………………………………………………………………………………………………………………………………….۷
چالش های خنک سازی برای دماهای پیوسته درحال افزایش گاز ونسبت فشارکمپرسور……………………۸
تکنیک های خنک سازی استفاده شده متداول………………………………………………………………………….۱۴
تاثیر خنک سازی…………………………………………………………………………………………………………………۱۸
مشکلات خنک سازی…………………………………………………………………………………………………………..۲۲
ترکیب پوشش های حصار حرارتی و خنک سازی……………………………………………………………………….۳۰
فرایند بهبود خنک سازی ایرفویل…………………………………………………………………………………………..۳۲
تعریف پارامترهای شباهت انتقال جرم و حرارت اصلی…………………………………………………………………۳۵
کنش متقابل انتقال جرم – حرارت در لایه مرزی ایرفویل……………………………………………………………..۳۶
نقش تشابه در رقابت تجربی حرارت ایرفویل توربین و انتقال جرم…………………………………………………۴۲
موضوعات انتقال حرارت گذرا و پایدار در بخش داغ موتور……………………………………………………………۴۴
دمای فلز و تاثیر آن روی عمر اجزای توربین……………………………………………………………………………۴۶
موضوعات مربوط به تغییرمکان های دمایی گذرای روتوربه استاتوروکنترل فاصله نوک آزاد………………۴۸
خنک سازی نازل توربین……………………………………………………………………………………………………….۵۶
تقابل با محفظه احتراق…………………………………………………………………………………………………………۵۸
انتقال حرارت پره………………………………………………………………………………………………………………۶۵
-خمیدگی……………………………………………………………………………………………………………………..۶۹
-تاثیرات ناهمواری…………………………………………………………………………………………………………..۷۴
-اغتشاش…………………………………………………………………………………………………………………………………..۷۶
خنک سازی فیلم پره…………………………………………………………………………………………………………..۷۶
-نسبت دمش…………………………………………………………………………………………………………………۸۶
-انحنای سطح………………………………………………………………………………………………………………..۸۷
-گرادیان فشار……………………………………………………………………………………………………………….۸۸
-آشفتگی جریان اصلی…………………………………………………………………………………………………….۸۹
-شیارهای خنک سازی فیلم……………………………………………………………………………………………..۹۱
-تجمع فیلم…………………………………………………………………………………………………………………۹۲
-تاثیر تزریق هوای خنک سازی فیلم روی انتقال حرارت سطح………………………………………………۹۴
موضوعات خنک سازی دیواره نهایی……………………………………………………………………………………….۹۵
خنک سازی تیغه توربین…………………………………………………………………………………………………….۱۰۰
تاثیرات سه بعدی ودورانی روی انتقال حرارت تیغه…………………………………………………………………..۱۰۲
-نیروهای دورانی………………………………………………………………………………………………………….۱۰۲
-تاثیرات سه بعدی……………………………………………………………………………………………………….۱۰۵
پروفایل دمای گاز شعاعی………………………………………………………………………………………………….۱۰۶
تاثیرات ناپیوستگی……………………………………………………………………………………………………………۱۰۷
تکنیک های خنک سازی درونی تیغه……………………………………………………………………………………۱۰۹
-گذرگاههای درونی هموار………………………………………………………………………………………………۱۱۱
– تیرک ها/فین ها (نوارهای زاویه دار یا طولی)……………………………………………………………………۱۱۳
-پین فین ها………………………………………………………………………………………………………………۱۲۱
-تاثیر جت ………………………………………………………………………………………………………………………………۱۲۸
-جریان گردابی……………………………………………………………………………………………………………۱۳۸
-خنک سازی فیلم………………………………………………………………………………………………………..۱۴۱
موضوعات خنک سازی سکو و راس ………………………………………………………………………………………۱۴۴
خنک سازی ساختارهای روتور و استاتور………………………………………………………………………………..۱۴۸
-منبع خنک سازی و سیستم های هوای ثانویه …………………………………………………………………..۱۴۸
بافر کردن مجموعه دیسک و روشهای خنک سازی دیسک………………………………………………………..۱۵۳
خنک سازی ساختارحفاظتی نازل و جایگاه توربین…………………………………………………………………۱۵۸
خنک سازی محفظه احتراق………………………………………………………………………………………………..۱۶۱
-تاثیر تحول طراحی محفظه احتراق روی تکنیک های خنک سازی……………………………………….۱۶۱
خنک سازی تعریق…………………………………………………………………………………………………………..۱۶۷
خنک سازی نشتی……………………………………………………………………………………………………………۱۶۹
همرفتی بخش پشتی افزوده……………………………………………………………………………………………….۱۷۳
پوشش دهی حصار حرارتی…………………………………………………………………………………………………۱۷۷
انتقال حرارت تجربی پیشرفته و معتبر سازی خنک سازی…………………………………………………………۱۷۹
ارزیابی انتقال حرارت بیرونی و تکنیک های معتبر سازی خنک سازی………………………………………..۱۸۰
-رنگ حساس به فشار…………………………………………………………………………………………………..۱۸۲
-ارزیابی غیر مستقیم آشفتگی……………………………………………………………………………………….۱۸۵
ارزیابی های انتقال حرارت و جریان داخلی……………………………………………………………………………..۱۸۸
شبیه سازی انتقال حرارت مزدوج و معتبر سازی در یک آبشار داغ………………………………………………۱۹۴
-معتبر سازی تاثیر خنک سازی تیغه در آبشار داغ………………………………………………………………۱۹۴
شرایط مرزی تجربی دیسک توربین………………………………………………………………………………………۲۰۰
تائید خنک سازی در یک آزمون موتور………………………………………………………………………………….۲۰۴
-ابزار بندی متعارف……………………………………………………………………………………………………….۲۰۴
-پیرومتر درج شده درگاه بروسکوب………………………………………………………………………………..۲۰۵
-رنگ های حرارتی دما بالا……………………………………………………………………………………………..۲۰۶
بررسی های چند نظامی در انتخاب سیستم خنک سازی توربین………………………………………………..۲۰۷
مقدمه
این فصل عمدتاً روی موضوعات انتقال جرم و حرارت تمرکز می یابد چون آنها برای خنک سازی اجزا ی دستگاه توربین بکار می روند و انتظار می رود که خواننده با اصول مربوطه در این رشته ها آشنایی داشته باشد. تعدادی از کتابهای فوق العاده (۱-۷) در بررسی این اصول توصیه می شوند که شامل Streeter، دینامیک ها یا متغیرهای سیال Eckert و Drake، تجزیه و تحلیل انتقال جرم و حرارت، Incropera و Dewitt، اصول انتقال حرارت و جرم Rohsenow و Hartnett، کتاب دستی انتقال حرارت Kays، انتقال جرم و حرارت همرفتی Schliching، تئوری لایه مرزی، و Shapiro، دینامیک ها و ترمودینامیک های جریان سیال تراکم پذیر.