الگوی طرح درس کامل «سناریوی آموزشی»
الگوی طرح درس کامل «سناریوی آموزشی»
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۴ صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
۱
الگوی طرح درس کامل «سناریوی آموزشی»
اجرا در: کلاسهای چند پایه
بخوانیم پایه اول
عنوان
کتاب کار هدیههای آسمان سوم
موضوع:
«روز برفی» «یاد او»
مجری: بهزاد رضوانی
آدرس منزل:
استان چهارمحال وبختیاری-بروجن-بلوار بوعلی-خ طوس جنوبی-بین کوچه ۲۸و۳۰- جنب چاه موتور شهرداری-داخل بمب بست-منزل شخصی بهزاد رضوانی
کدپستی: ۸۸۷۱۹۶۹۱۵۸
پست الکترونیک:behzad_rezvani_boroujeny@yahoo.com
بهمن ۱۳۸۶
۳
بسم الله الرحمن الرحیم
الگوی طرح درس کامل یا سناریوی آموزشی مربوط به کلاسهای چند پایه
مشخصات
کلی طرح
پایه اول : عنوان درس : بخوانیم مقطع : ابتدایی موضوع : تدریس نشانه «فـ ف» «روز برفی»
صفحه : ۶۳ تعداد دانش آموز : ۷ نفر آموزشگاه : امام سجاد (ع) حسین آباد
مدل کلاس : U
نحوه کار با کلاس : محور ‹‹ م›› زمان : ۴۵ دقیقه
پایه سوم : عنوان درس : هدیه های آسمان، کتاب کار مقطع : ابتدایی صفحه : ۳۵- ۳۴
موضوع : حسین (ع) جانم تعداد دانش آموز: ۶ نفر آموزشگاه : امام سجاد (ع) حسین آباد
مدل کلاس: U
نحوه کار با کلاس : غیر محور ‹‹ غ م ›› زمان : ۴۵ دقیقه
* محور : ‹‹ م ›› خود آموخت یا غیر محور ‹‹ غ م ››
ویژگی های
فراگیران
«عمومی،شناختی،
اجتماعی،
اخلاقی»
فراگیران اول در آستانه ورود به دوران دوم کودکی و فراگیران سوم به دوره دوم کودکی وارد شده اند بین سنین ۹- ۷ بوده، اسلام این دوره را از رشد را دوران ‹‹ عبد ›› و اطاعت نامگذاری نموده و از نظر روانشناسان دوره تفکر عینی نام نهاده شده است ، دانش آموزان هر دو پایه تحصیلی مختلط بوده ، لذا معلم باید شیوه برخورد با آنها را مدنظر داشته باشد، از نظر جسمی سالم بوده و مشکل خاص حرکتی ندارند، در مرحله تفکر عینی و نگهداری ذهنی هستند و تغییرات ابعاد مختلف اجسام را درک می کنند، علاقه مند به تحرک و فعالیت بوده و تمایل به شیرین کاری دارند، در فعالیت های گروهی فعالانه شرکت می کنند، دایره لغات دختران کلاس از پسران بیشتر بوده و به آسانی مسائل مختلف را تجزیه و تحلیل می نمایند. نسبت به مسائل اجتماعی و وفای به عهد حساس بوده و احساس مسئولیت می نمایند. الگوپذیری خاصی دارند و سخن و عمل بزرگترها بخصوص معلم را ملاک قرار می دهند، پس لازم است بین سخنان و اعمال معلم و بزرگترها دو گانگی وجود نداشته باشد. و در پایان از بچه های سطح متوسط جامعه روستایی می باشند.
۳
اهداف کلی
الف : اول
- آشنایی دانش آموزان با نشانه ‹‹ فـ ف ››
- گسترش مهارتهای زبان آموزی در دانش آموزان
ب : سوم
- آشنایی با ویژگیهای عزاداری امام حسین (ع)
- ایجاد حس تنفر نسبت به دشمنان امام حسین (ع)
اهداف
جزئی
الف :
- پیشرفت فراگیران در خواندن متون فارسی
- آشنایی بیشتر فراگیران با فصل زمستان
- آشنایی بیشتر فراگیران با بازیهای رایج در فصل زمستان
- گسترش دایره لغات در فراگیران
- استفاده از لباس مناسب در روزهای سرد.
ب : سوم
- زنده نگاه داشتن عزاداری امام حسین (ع)
- تقویت حس آزادگی و زیر بار زور و ظلم نرفتن
- آموختن دفاع از دین اسلام
- پرورش تلطیف عواطف با رنگ آمیزی صفحه ۳۴
اهداف
رفتاری
«بادر نظرگرفتن سطوح مختلف
الف ) حیطه شناختی :
دانش آموزان پس از پایان درس :
۱- دو شکل ‹‹ فـ ف›› را به دقت و در حضور دانش آموزان و معلم بر روی تابلو می نویسد . (دانش)
۵
آموزشی»
درجه شرایط (معیار) رفتار
۲- دو شکل ‹‹ ف ›› را در کلمات درس شناسایی و می خواند . (درک و فهم)
۳- دو شکل (ف) را در کلمات بکار می برد. (کاربرد)
۴- محل قرار گرفتن دو شکل ف را به دقت تشخیص می دهد . (تجزیه و تحلیل)
۵- از دو شکل (ف) در حد توان در کلمات جدید غیر درس استفاده می کند (ترکیب)
۶- شناخت اعمالی که در مراسم عزاداری امام حسین (ع) انجام می شود.
هدفهای
رفتاری
ب) حیطه روانی حرکتی :
دانش آموزان پس از پایان درس :
۱- ا شکال ‹‹ ف ›› را در هنگام نوشتن معلم مشاهده می نمایند (مشاهده)
۲- برای نوشتن اشکال ‹‹ ف›› آمادگی لازم را بدست می آورند. (دقت در عمل)
۳- اشکال مختلف ‹‹ ف›› را در کلمات بکار می برند. (اجرای عمل بدون کمک دیگران)
۴- با توجه به نیاز از اشکال مختلف ‹‹ ف›› برای نوشتن کلمات استفاده می کنند (هماهنگی حرکات)
۵- نگارش گزارش مراسم عزاداری امام حسین (ع)
ج) حیطه عاطفی :
دانش آموزان پس از پایان درس :
۱- نسبت به کتاب شیرین فارسی و خواندن و نوشتن آن علاقه مند می شوند. (دریافت و توجه)
۲- در بحث های گروهی فعالانه شرکت می کنند . (پاسخ دادن)
۳- از کتاب فارسی و نوشته های آن بخوبی محافظت می کنند (ارزش گذاری)
۴- به امام حسین (ع) و یاران او ابراز علاقه می نمایند.
۵- پرورش یافتن عواطف با شیوه رنگ آمیزی صفحات ۳۵ – ۳۴
رئوس اصلی
مطالب
* روز برفی * آسمان آفتابی نیست
* فرزانه و فرشته آدم برقی درست می کنند. * کاش کفش داشتم و به مدرسه می رفتم.
* احساسی که از شنیدن و دیدن ابزار و وسایل عزاداری دارید بیان کنید.
پیش دانسته ها
الف) دانش :