‏اصلاح رفتاری- شناختی:

‏اصلاح رفتاری- شناختی:

‏اصلاح رفتاری- شناختی:

‏اصلاح-رفتاری-شناختی-لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏اصلاح رفتاری- شناختی:
‏این روش، رویکردی خودآمـوز در یـادگیری اسـت. بـه ایـن معنـی کـه افـراد بـا تقویـت و حـرف زدن بــا خــود و خودبــازبینی، بــرای یــادگیری برانگیختــه مــی شــوند و جریــان یــادگیری را کنتــرل مــی کنند.
‏برنامه رفتاری- شناختی خودآموز
‏مشتمل بر مراحل زیر است:
‏- معلم یک تکلیف را مدل سازی کـرده، در حـالی کـه بـا خـودش بـا صـدای بلنـد حـرف مـی زنـد،
۱
‏رفتار مدل شده توسط
‏دانش آموز در این مرحله مشاهده می شود.
۲
‏- دانش آموز تکلیف مدل شده توسـط معلـم را در حـالی کـه بـا خـود حـرف مـی زنـد بـا راهنمـایی
‏از سوی معلم انجام می دهد.
‏- دانش
‏آموز در حالی‏
‏که تکلیف‏
‏را ‏دنبال
‏می کند، دستورات آموزشی را نجوا می کند.
۳
۴
‏- دانش
‏آموز در حالی
‏که ‏تکالیف
‏را انجام
‏می دهد از گفتار درونی استفاده می کند.
‏- دانـش آمــوز از طریـق گفــتن ایـن جملــه بـه خــود »‏کـه چگونــه و چطـور عمــل کـرده ای؟«‏ بــر
۵
‏عملکردش نظارت می کند او در پاسخ بـه جملـه بـالا ممکـن اسـت بـه ایـن نتیجـه برسـد کـه خـوب
‏عمل کرده یا اینکه نیاز دارد آهسته تر عمل کند و …
‏دانــش آمــوزان نــاتوان در یــادگیری از ایــن روش مــی تواننــد در گونــه هــای مختلــف یــادگیری استفاده کنند.
‏یاد یارهای کلید واژه:
‏تحقیقـات نشــان داده انـد کــه اسـتفاده از یادیارهــا بـا دانــش آمـوزان بــا نـاتوانی هــای یـادگیری بــه ویــژه در تــدریس واژگــان بســیار ســودمند اســت (لیــود، فــورنس، و کــاوالی، .(۱۹۹۸‏ تکنیــک هــای
۳۱

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x