اخلاق حرفه ای و حرفه روزنامه نگاری

اخلاق حرفه ای و حرفه روزنامه نگاری

اخلاق حرفه ای و حرفه روزنامه نگاری

اخلاق حرفه ای و حرفه روزنامه نگاری

اخلاق کاری عبارت است از مجموعه‏ای از «بایدها» و «نبایدها» کارکنان یک اداره در جهت تحقق کامل شرایط کمی و کیفی کاری که تعهد کرده اند، باید رعایت کنند

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۶
حجم ۰/۱۳۳ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc

توضیحات کامل

نمونه پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی

اخلاق حرفه ای و حرفه روزنامه نگاری

*قابل استفاده برای رشته مدیریت رسانه

 
مقدمه
اخلاق کاری عبارت است از مجموعه‏ای از «بایدها» و «نبایدها» کارکنان یک  اداره در جهت تحقق کامل شرایط کمی و کیفی کاری که تعهد کرده اند، باید رعایت کنند. اعتقاد و باور عمیق به توسعه، درک واقعی به انجام کارها به صورت گروهی، وجود فرهنگ رشد ملی به جای رشد فردی، توجه به رفاه عمومی و توسعه تولید، گسترش بازارهای صادراتی توسعه علم مدیریت نوین و پرداختن به دانش و دانایی در تمام سطوح که نتیجه آن تولد ابزارهای جدید ارتباطی – اطلاعاتی یا همان انترنت به صورت شبکه جهانی بوده است. 
 
این توسعه و رشد طی دو دهه بین سالهای ۲۰۰۰-۱۹۸۰ رخ داده است به گونه‏ای که بازارهای جهانی یکی پس از دیگری توسط کشورهای صاحب دانش و تکنالوژی شناسایی و مورد بهره برداری قرار گرفته است؛ اما یکی از دلایل ناپیدا؛ اما محسوس که باعث رسیدن به چنین رشد و توسعه در کشورهای پیشرفته شده است، شفاف سازی و ارائه تعاریف درست از اصولی است که حاکم بر اجرای کارهای مدیریتی و تولید است، یعنی اصول اخلاق حرفه‏ای که همگی در تمام سطوح و حرف باید به آن معتقد باشند و عمل نمایند. 
 
این اصول برمبنای برنامه‏ریزی درست از نظر اخلاق حرفه‏ای و وجدان کار در کشورهای توسعه یافته سالهاست مورد اجرا قرار گرفته و کوتاه مدتی است مورد توجه کشورهـای درحال توسعه نیز واقع شده است، به گونه‏ای که تعهد کاری و حس مسئوولیت را در انجام حرفه های فرهنگی، اجتماعی سیاسی و اقتصادی تحقق بخشیده است، اما اصول اخلاق کار حرفه‏ای چیست؟ و ابعاد آن تا به کجاست و چگونه می‏توان آن را تحقق بخشید؟ اینها پرسشهایی اند که در ادامه این مباحث می تــــوان پاسخ آنها را جستجو کرد که با هم می خوانیم: 
 
 
کلمات کلیدی:

اخلاق حرفه ای

اخلاق رسانه ای

حرفه روزنامه نگاری

اصول اخلاقی روزنامه نگار

 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه : ۲
هدف تحقیقResearch Target: ۵
اهمیت تحقیق :Research Importance ۶
طرح مسألهFeature Problem: ۹
چارچوب نظری تحقیق:Frame Work Of Research : ۱۰
محدود یت های تحقیق Research Limitation : ۱۰
نگاه گذرا به اخلاق حرفه ای و حرفه ژورنالیزم ۱۲
اخلاق کاری و ابعاد آن: ۱۳
تعهد و تعهد کاری: ۱۴
ژورنالیزم Journalism: ۱۵
ژورنالیزم شغل است یا حرفه؟ ۱۶
راهکارهای حرفه‏ای شدن ژورنالیست ۱۸
عناصر متشکله تعریف قانونی ژورنالیست ۲۲
ژورنالیست حرفه‏ای از دیدگاه برخی از کشورها ۲۷
هندوستان: ۲۹
بنگلادش: ۲۹
بر طبق ماده ۲ قانون بنگلادش – که تعریف‏های مختلف مورد نظر در قانون را در بر دارد – ژورنالیست حرفه‏ای چنین تعریف شده است: ۳۰
الجزایر: ۳۰
سوریه: ۳۰
ایران ۳۱
۱. کارکنان تحریری حقوق‏بگیر، که حقوق و مزایای مستمر ماهانه دارند و مشمول تمام مفاد و مزایای این پیمان هستند. ۳۱
۲. کارکنان تحریری حق‏التحریر بگیر که به ترتیب زیر در باره آنان عمل خواهد شد: ۳۱
الف. افرادی که ‏کار آنها، به‏طور غیر مستمر یا سفارشی و یا اتفاقی می‏باشد، مشمول این پیمان نمی‏باشند. ۳۱
افغانستان: ۳۲
آیا ژورنالیزم، حرفه‌ی خاص است؟ ۳۲
الف. وظایف فنی ژورنالیستان ۳۳
اصول ۹ گانه ژورنالیزم ۳۶
اساس تحقیق موسسه «پیو» به ۳۶
اخلاق و اصول اخلاقی ۴۰
منابع: ۴۹
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس ۰۹۲۱۴۰۸۷۳۳۶

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x