اثر پارک (پارکینگ) حاشیه ای بر شاخص زمان سفر اتوبوس های درون شهری در خیابان طالقانی بیرجند

اثر پارک (پارکینگ) حاشیه ای بر شاخص زمان سفر اتوبوس های درون شهری در خیابان طالقانی بیرجند

اثر پارک (پارکینگ) حاشیه ای بر شاخص زمان سفر اتوبوس های درون شهری در خیابان طالقانی بیرجند

اثر-پارک-(پارکینگ)-حاشیه-ای-بر-شاخص-زمان-سفر-اتوبوس-های-درون-شهری-در-خیابان-طالقانی-بیرجند

توضیحات:
تحقیق اثر پارک (پارکینگ) حاشیه ای بر شاخص زمان سفر اتوبوس های درون شهری، در  قالب فایل pdf و در حجم ۹ صفحه.
در این تحقیق، جهت تعیین مقدار اثر پارکینگ حاشیه ای بر شاخص زمان سفر
اتوبوس های درون شهری از نرم افزار شبیه ساز ترافیکی ایمسان (aimsun)
استفاده شده است.
بخشی از متن:
پارکینگ حاشیه ای یا به عبارتی پارکینگ های خیابانی مقطعی از خیابان را از
دسترس وسایل نقلیه عبوری خارج میکنند و این امر به تبع سبب اخلال در وضعیت
عبور و مرور شبکه و تاثیر نامطلوب بر وضعیت عمکلردی وسایل نقلیه شخصی و
عمومی می شود. در این پژوهش وضعیت سامانه اتوبوسرانی در خیابان طالقانی
بیرجند در دو حالت با پارک حاشیه ای و بدون پارک حاشیه ای با نرم افزار
شبیه ساز ایمسان (aimsun) مورد بررسی قرار گرفته و در پایان طبق خروجی های
نرم افراز مشخص شده است که شاخص زمان سفر سامانه اتوبوسرانی در عبور از این
خیابان در حالت وجود پارک حاشیه ای و حالت حذف پارک حاشیه ای چه تفاوتی با
یکدیگر دارند.
شبیه سازی دو حالت فوق با نرم افزار به مدت یک ساعت
صورت پذیرفته است و با توجه به اینکه وضعیت پارک حاشیه ای در خیابان
طالقانی اغلب به صورت بلند مدت است فرض بر این گرفته شده است که در مدت
زمان یک ساعت، خط کناری خیابان کاملا در اختیار وسایل پارک شده بوده و ورود
و خروجی از پارکینگ حاشیه ای صورت نگرفته است، همچنین از اعمال پارک دوبل
صرف نظر شده است. برای بهتر مدل شدن شرایط هندسی و ترافیکی منطقه مورد
مطالعه، خیابان های فرعی متصل به خیابان طالقانی، میدان های دو طرف خیابان
به علاوه طول کوتاهی از خیابان های منتهی به این دو میدان نیز در نرم افزار
رسم و جزو شبکه محسوب شده است. برای شبیه سازی در نرم افزار علاوه بر طرح
هندسی شبکه، علائم ترافیکی مانند چراغ های راهنمایی و… نیز در نرم افزار
بارگذاری شده است و همچنین کلیه حجم های وسایل نقلیه شخصی و عمومی که ورود و
خروج به خیابان طالقانی یا از فرعی های متصل به آن داشته اند نیز آمار
برداری شده است تا شبیه سازی درست صورت گیرد. در این مقاله تعداد تردد
سامانه اتوبوسرانی در خیابان، خروجی های عددی و نموداری حاصل از شبیه سازی و
همچنین نتایج حاصله آورده شده است.
چکیده
حمل و نقل عمومی یکی از
اجزای ضروری برای زندگی امروزی محسوب می شود. یکی از مهم ترین اهداف سیستم
حمل و نقل عمومی ارائه خدمات و عملکرد بهینه است. چنانچه عواملی موجب اخلال
در عملکرد این سامانه شوند موجب بروز نارضایتی در مسافران و کاهش استفاده
از این سیستم می شود. از طرفی بروز وضعیت نامطلوب در سامانه های حمل و نقل
عمومی باعث افزایش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و به تبع آن مشکلات ترافیکی
پیچیده تری خواهد شد. یکی از نیازهای مهم و ضروری وسایل نقلیه پارکینگ می
باشد. با توجه به نیاز بالای پارکینگ در مناطق شهری، چنانچه توجه ای به
احداث پارکینگ های عمومی و غیر خیابانی نشود موجب می گردد تا خیابان ها این
کمبود را جبران نموده و مقطعی از آنها در اختیار ترافیک ساکن قرار گرفته و
به این صورت از دسترس شبکه خارج شوند. مطمئنا بروز این امر موجب اخلال در
کل شبکه و ترافیک عبوری به خصوص سیستم های حمل و نقل عمومی می شود. هدف این
مقاله بررسی اثر پارک های حاشیه ای بر پارامتر زمان سفر اتوبوس های شهری و
تحلیل آن می باشد. روش تحقیق در این مقاله جمع آوری حجم جریان (تعداد
وسایل نقلیه) در خیابان در ساعت اوج ترافیک و وارد کردن این داده ها در نرم
افزار Aimsun و تحلیل نمودارهای حاصله می باشد که حجم جریان با استفاده از
آمارگیری به دست می آید. نرم افزار Aimsun از قویترین نرم افزارهای ترافیکی
است که چند سالی است در ایران نیز کالیبره شده است. در این مقاله خیابان
طالقانی بیرجند به عنوان محدوده مطالعاتی انتخاب و نتایج این تحقیق نشان
داد که پارک حاشیه ای موجب زمان سفر اتوبوس ها می شود که بالا رفتن این
پارامتر نشان دهنده افزایش زمان انتظار مسافران، نارضایتی آنها و تلف شدن
مقدار بسیاری انرژی و زمان می باشد.
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
معرفی نرم
افزار Aimsun
خروجی های نرم افزار
داده های میدانی و تحلیل آنها
بررسی میزان تردد اتوبوسهای درون شهری در خیابان طالقانی
زمان سفر
نتیجه گیری و پیشنهادات
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x