آشنایی با کامپیوتر (دانلود رایگان)

آشنایی با کامپیوتر (دانلود رایگان)

آشنایی با کامپیوتر (دانلود رایگان)

آشنایی-با-کامپیوتر-(دانلود-رایگان)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
‏مقدمه
‏انسان ، هر روزه با موفقیت های چشمگیری در زمینه علوم روبرو می شود و گاه ، مسایل جدیدی رو در روی او قرار می گیرد .
‏کامپیوتر از جمله مسائلی است که شناخت آن لازم است . کامپیوتر در اواسط قرن اخیر پا به عرصه وجود گذاشت و در طول مدت کوتاه ، تحولات عظیمی را به خود دید .
‏معرفی کوتاه کامپیوتر
‏کامپیوتر در انواع و شکل های مختلف در دسترس می باشد : کامپیوترهای معمولی که در ادارات ، بانکها ، پست و غیره به کار می روند و کامپیوترهای بسیار دقیق و پیچیده که در کنترل پرواز سفینه های فضایی و نظارت بر کار ماشین ها نقش دارند . شما می توانید در اوقات بیکاری با کامپیوترها ، بازیهای فکری انجام دهید . ماشین های حساب کوچک که برای انجام عملیات ابتدایی ریاضی به کار می برید نیز نوعی کامپیوترند . کامپیوترهای متعددی برای انجام اعمال مختلف ساخته شده اند که بعضی از آنها ارزان و بعضی گران قیمت می باشند .
‏کامپیوترها می توانند اطلاعات موجود در حافظه خود را منظم کرده و حفاظت کنند . از یک لحاظ ، کامپیوتر ، حافظه و مغز را با هم داراست ؛ ولی در واقع ، کامپیوتر مغز ندارد و قادر به تفکر نیست .
‏تاریخچه کامپیوتر
‏کامپیوتر از آغازپیدایش تاکنون مراحل پیچیده ای را طی کرده است . قبل از اختراع کامپیوتر امروزی ، وسایلی مانند چرتکه (Abacus)‏ برای محاسبه و عملیات ریاضی به کار می رفت .
‏اولین کامپیوتر الکترونیکی در سال ۱۹۴۰ ساخته شد . کارآمدترین کامپیوتر الکترونیکی ، کامپیوتر مارک I‏ بود که کامپیوتری بزرگ با هزینه فراوان بود و در دانشگاه منچستر به کار گرفته شد .
‏انواع کامپیوتر
‏کامپیوتر از نظر قدرت پردازش و کارآیی به سه دسته عمده تقسیم می شود :
۲
‏۱ – کامپیوتر های بزرگ (Main Frame)‏
‏۲ – کامپیوترهای کوچک (Mini Computer)‏
‏۳ – ریز کامپیوترها (P .C .)‏ ‏یا (Micro Computer)‏
‏سخت افزار و نرم افزار‏
‏سخت افزار به مجموعه عناصر الکتریکی و قطعات ، از قبیل صفحه کلید ، صفحه . نمایش ، چاپگر و غیره گفته می شود . به مجموعه دستور العمل هایی که به سخت افزار کامپیوتر داده می شود تا اعمالی از پیش تعییین شده را انجام دهد ، نرم افزار گفته می شود .
‏سخت افزار دارای چهار واحد اصلی می باشد که به ظاهر از یکدیگر جدا هستند ولی در حقیقت ، با هم عمل می کنند . این واحد ها عبارتند از :
‏۱ – واحد ورودی (Input unit)‏
‏۲ – واحد پردازش مرکزی (Central Processing)‏
‏۳ – واحد حافظه (Memory)‏
‏۴ – واحد خروجی (Output unit)‏ .
‏واحد ورودی (Input Unit)‏ ‏
‏این واحد ، داده ها و اطلاعات را دریافت و به کامپیوتر منتقل می کند و نقش چشم و گوش کامپیوتر را دارد . داده ها توسط صفحه کلید یا ابزاری دیگر از قبیل دسته فرمانی (Joystick)‏ و کاوشگر به کامپیوتر منتقل می شود .
‏سپس صفحه کلید این اطلاعات را برای پردازش به قسمت بعدی می فرستد . صفحه کلید کامپیوتر مانند ماشین تایپ از کلیدهای حروف الفبا ، ارقام و علائم تشکیل شده است .
‏الف – واحد محاسبه و منطق‏ (Arithmetic & Logic Unit)‏ یا Alu ‏
‏در این قسمت ، عملیات ریاضی و محاسبات انجام می گیرد . سرعت عمل آن به قدری زیاد است که حاصل یک جمع ساده را در کسری از ثانیه بدست می آورد .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x