پاورپوینت بررسی تاثیر خرید یا عدم خرید لوله توسط پیمانكاران شركتهای آب و فاضلاب روستایی

دانلود پاورپوینت بررسی تاثیر خرید یا عدم خرید لوله توسط پیمانكاران شركتهای آب و فاضلاب روستایی

 

پاورپوینت بررسی تاثیر خرید یا عدم خرید لوله توسط پیمانكاران شركتهای آب و فاضلاب روستایی

پاورپوینت بررسی تاثیر خرید یا عدم خرید لوله توسط پیمانكاران شركتهای آب و فاضلاب روستایی

پاورپوینت بررسی تاثیر خرید یا عدم خرید لوله توسط پیمانكاران شركتهای آب و فاضلاب روستایی

دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 868 کیلو بایت
تعداد صفحات 16
برای روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پاورپوینت بررسی تاثیر خرید یا عدم خرید لوله توسط پیمانكاران شركتهای آب و فاضلاب روستایی در 16 اسلاید قابل ویرایش

مقدمه:

شركتهای آب و فاضلاب روستایی همواره با حجم بسیاربالایی از پروژه ها با مبالغ اجرایی پایین درگیر بوده اند ، در این راستا فهرست بهاء قدیم خط انتقال و توزیع (كه در آن تهیه مصالح بعهده كارفرما بوده است) تفاوت فاحشی با فهرست بهاء آب روستایی جدید دارد.
لذا نظر مدیران محترم صنعت آب و فاضلاب به ویژه مدیران محترم عامل روستایی استانهای کشور را به موارد زیر معطوف می دارم.

محاسن:

با خرید لوله توسط پیمانكار حجم كار شركتهای آب و فاضلاب روستایی در خصوص اقلام و محاسبه جزئیات اتصالات كاهش عمده ای پیدا می كند.
هزینه انبارداری كاهش می یابد و كنترل اقلام نیاز به تشریفات اداری جهت ورود و خروج ندارد.
كار دستگاه نظارت در خصوص كنترل مقدار لوله مصرف شده و لوله تحویل داده شده آسان می گردد.
4. با توجه به ملحوظ داشتن 30% هزینه بالاسری سود پیمانكاران به نحو مطلوب در این فهرست بها منظور گردیده است.
5. با عنایت به اینكه تهیه كلیه اقلام به عهده پیمانكار می باشد ، در پروژه ها اقلام برگشتی وجود نداشته و باعث كاهش حجم انبار داری شركتها می گردد.
6. با تاكید بر پیمانی شدن پروژه ها در صورت استفاده از فهرست بهاء آب روستایی ، موافقتنامه مبادله شده تماماً به صورت پیمانی مبادله خواهد گردید.

معایب:

با توجه به اینكه كارخانجات متعددی لوله پلی اتیلن تولید می كنند كه گاهاً قیمتها و كیفیتهای مختلفی را دارا می باشند ،كنترل كیفیت محصول خریداری شده توسط پیمانكار مشكل می باشد. (بخصوص اتصالات)
در اجرای مجتمع های آبرسانی ، لوله گذاری با قطرهای بالای 315 میلیمتر پیش بینی نگردیده است.
عدم وجود اعتبارات كافی از منابع استانی باعث نیمه تمام اجرا شدن پروژه ها گردیده و نمی توان پروژه ها را در یك مرحله اجرا نمود لیكن در فهرست بهای قدیمی خرید در یك مرحله و اجرا در مرحله دیگر انجام می گرفت.

نتیجه گیری :

بدیهی است كه استفاده بهینه از كلیه عوامل تولید و زمان، افزایش كارایی ، كاهش هزینه ها ، جلوگیری از اسراف و تبذیر دربودجه عمومی دولت ، ایجاد نظم و انضباط مالی ، توجه به تسریع در اتمام و بهره برداری پروژه ها تنها از طریق استفاده بجا از منابع مالی محدود دولت امكان پذیر است .
بنابراین پیشنهاد میگردد به جای افزایش قیمت تمام شده پروژه ها ی آب روستایی ، پرداخت تعدیل های گوناگون ( از قبیل شاخص تورم و ما به التفاوت قیمت ها) كه همراه با طولانی شدن اجرای پروژه ها می باشد ، از اجرای پروژه ها با قیمت تمام شده پایین حمایت كرد و دست دولت را برای سرمایه گذاری و خدمات دهی بیشتر به كشورباز گذاشت . البته اجرای این سیاست ها هیچ گونه منافاتی با واگذاری امور به بخش خصوصی ندارد . چرا كه بخش خصوصی كه همانا تولید كننده لوله ها و اتصالات هستند ، هیچ گونه رابطه ای با دولت ندارد بلكه با اجرای این سیاست ها، ییمانكاران میانی به جای افزایش بهره وری و اجرای كار فنی از قبیل خرید و فروش دوباره ی لوله و اتصالات به سود های كلانی خواهند رسید .

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

 

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *