دانلود نمونه آزمون انجام شده وکسلر بزرگسالان – نمونه اجرا شده آزمون وکسلر با تفسیر (نمونه دوم)
نمونه آزمون انجام شده وکسلر بزرگسالان – نمونه اجرا شده آزمون وکسلر با تفسیر (نمونه دوم)
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 934 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 10 |
دریافت فایل
نمونه اجرا شده آزمون وکسلر بزرگسالان با تفسیر
تعداد صفحات: 10
نوع فایل:WORD
فهرست مطالب:
معرفی آزمودنی
معرفی مقیاس تجدید نظر شده هوشی وکسلر بزرگسالان
تعریف هوش
سطوح تفسیریWAIS-R
سطح 1:تفسیر هوشبهر كلی
سطح 2
الف – نمره های هوشبهر کلامی وعملی
ب) نمره های عامل
ج) گروه بندی های اضافی
نیمرخ ACID:
گروه بندی های هورن
سطح 3:تفسیر پراكندگی خردهآزمونها
سطح 4:تغییر پذیری درون خرد آزمون ها
بخشی از متن فایل:
سطح 2
الف – نمره های هوشبهر کلامی وعملی
Verbal IQ= 122
Performance IQ= 103
بین هوشبهر كلامی و عملی 19 نمره تفاوت وجود دارد (V>P) كه این اختلاف در سطح 0.01 معنادار می باشد.این اختلاف از دو جهت قابل توضیح می باشد. از طرفی آزمودنی فردی با تحصیلات بالا و متعلق به خانواده ای با سطح اجتماعی- اقتصادی بالا می باشد كه این عوامل تا حدودی می تواند باعث بالاتر بودن هوشبهر كلامی نسبت به عملی باشد و از طرفی آزمودنی تکالیف مقیاس های عملی را با کندی و بی حوصلگی انجام می داد که این می تواند در کاهش نمرات عملی موثر بوده باشد.
ب) نمره های عامل
- نمرات عامل را با استفاده از نمره های مقیاسی اصلاح شده بر حسب سن محاسبه می كنیم.
Verbal Comprehension Index: 1.4 (I+V+C+S)+44
Verbal Comprehension Index= 1.4 (13+13+17+12)+ 44= 121
Perceptual Organization Index: 2 (PC+BD+OA)+40
Perceptual Organization Index= 2 (10+15+11)+40= 112
Freedom from Distractibility Index: 2.8 (DSP+A)+44
Freedom from Distractibility Index= 2.8 (4+14)+44= 94.4
- 2. میانگین نمره های استاندارد مربوط به هر سه عامل را محاسبه می كنیم.
= (121+112+94.4) /3 = 109.13
- 3. تفاوت نمره های استاندارد هر یك از عامل ها را از این میانگین محاسبه می كنیم.
Xve– = 121 –109.13 =11.87
Xpe– = 112– 109.13 = 2.87
Xfr– = 94.4 – 109.13 =-14.73
- معنادار بودن تفاوت نمره ها را آزمون می كنیم.
همان گونه كه مشاهده می شود، عامل اول یعنی درك و فهم كلامی تقریباً11.87نمره با میانگین اختلاف دارد كه این تفاوت به لحاظ آماری معنادار می باشد(تفاوت 7 نمره ای در سطح 0.05 برای سنین 74 – 20 سال معنادار است) و باید تفسیر شود. از آن جایی كه این عامل، شاخص نسبتاً خالصی از توانایی های كلامی است با توجه به سطح تحصیلات و سطح اجتماعی – اقتصادی قابل توجیه می باشد، همان گونه كه این تفاوت در مورد هوشبهر كلامی و عملی نیز صادق بود.
در مورد عامل دوم یعنی سازمان دهی ادراكی تفاوت تقریباً 2.87 نمره ای با میانگین وجود دارد (سازمان دهی ادراكی 2.87 نمره از میانگین كمتر است) كه این تفاوت نیز از نظر آماری معنادار نمی باشد (تفاوت 9 نمره ای در سطح 0.05 برای سنین 74 – 20 سال معنادار است).
در مورد عامل سوم یعنی رهایی از حواسپرتی اختلاف تقریباً 14 نمره ای وجود دارد كه به لحاظ آماری معنادار می باشد (تفاوت 9 نمره ای در سطح 0.05 برای سنین 74 – 20 سال معنادار است). این نمره ، ضعف در تمرکز، ضعف در حافظه و زنجیره ای کردن، ضعف در توانایی عددی، اضطراب، خودبازبینی و دشواری در انتقال ذهن را نشان می دهد.
دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336
بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل
دانلود سریع و مستقیم
دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول