دانلود پاورپوینت کامل با عنوان تیپ های شخصیتی مشتریان و رفتار فروشندگان

دانلود پاورپوینت کامل با عنوان تیپ های شخصیتی مشتریان و رفتار فروشندگان

دانلود پاورپوینت کامل با عنوان تیپ های شخصیتی مشتریان و رفتار فروشندگان

پاورپوینت کامل با عنوان تیپ های شخصیتی مشتریان و رفتار فروشندگان

پاورپوینت کامل با عنوان تیپ های شخصیتی مشتریان و رفتار فروشندگان

فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .ppt
تعداد صفحات: 8
حجم فایل: 119
قیمت: 22000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 8 صفحه

قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :

تیپ های شخصیتی مشتریان و رفتار فروشندگان ضمیر بازار – ضمیر بازار یاب ها – ضمیر مصرف کنندگان « ضمیر بازار » تازه ترین واژه در حوزه بازاریابی است که در ایران به تازگی مورد توجهقرار گرفته است . واژه ای که حاصل مطالعات بین رشته ای در حوزه « بازاریابی » و « روان شناسی » است . بازاریابی و روان شناسی بازاریابی با سه کلمه « شناسایی » ، « شناساندن » و « رضایت » قابل تعریف است . برای توفیقدر فرآیند شناساندن ، قدرت ارتباط فروشنده مهم است . ارتباط شایسته و موثر با بهره وریاز روان شناسی ارتباط با مشتریان میسر می شود . روانشناسی عبارت است از : مطالعه علمی رفتار و فرآیندهای ذهنی .ضروری است تاکید شود روان شناسی افزون بر مطالعه مشکلاتی نظیر افسردگی ، اضطراب ،وسواس ، اختلالات خوردن که جنبه های منفی رفتار متمرکز است ، با جنبه های مثبت رفتارنیز سروکار دارد . جنبشی که امروزه به جنبش روان شناسی مثبت نگر از آن نام می برند . « بازار » به معنای دقیق کلمه جایی نیست که در آن تعارض رخ دهد بلکه برقراری تعامل میتواندسازمان را به سمت اهداف بازاریابی سوق دهد.« بازاریاب » تنها در پناه شناخت تیپ شخصیتی خود و تیپ شخصیتی دیگران است که می تواندارتباطی مطلوب با دیگران برقرار سازد . این ارتباط در جهت تعامل بیشتر و تعارض کمتر شکلخواهد گرفت . تقسیم بندی تیپ های شخصیتی انسانها : 1- تیپ A و تیپ B (رهبر، مقلد) 2- تیپ برون گرا و تیپ درون گرا 3- تیپ نه گانه ( مدل Anagram ) جنبش روان شناسی مثبت نگر بر سه موضوع کلی تاکید دارد: (ادامه) بازاریابی و روان شناسی 1- تجاربی که مردم برای آنها ارزش قائل هستند مثل امید ، خوش بینی ، شادی 2- صفات فردی مثبت مثل ظرفیت عشق ، کار ، فعالیت ، قریحه و مهارتهای میان فردی . 3- ارزشهای مثبت گروهی و شهروندی مثل مسئولیت پذیری ، دلگرمی دادن و شکیبایی . تیپ های نه گانه را می توان به سه تیپ « حرکتی » ، « احساسی » و « ذهنی » تقسیم بندی کرد . تیپ های حرکتی: 1- انسانهای عالی طلب و جدی هستند . 2- دوست دارند تمام کارها به نحو احسن انجام شود .3- مسئولیت پذیر هستند .4- سخت گیر هستند .5- جدی در مدیریت و بدون تعارف .6- کار برای آنها در درجه نخست قرار دارد .7- صفت مشخصه آنها خشم است .8- مناسب شغلهای پرچالش هستند .9- تمایل به کسب و کارهای مستقل دارند . رفتار بازاریاب در مقابل مشتریان « حرکتی » : در مقابل تیپ های حرکتی ، بازاریاب باید همه چیز را آماده کند ، با چیرگی صحبت کند ،از افراد یا مشتری اش انتقاد نکند . این نوع افراد تعریف مثبت و به جا را بسیار دوست دارند . این افراد چون جدی هستند در کنار آنها نباید از غم و اندوه حرف بزنند . تیپ های احساسی: 1- امداد رسان و کمک کننده هستند .2- مهرطلب و نوازش خواه هستند .3- دوست دارند دیده شوند ، از آنان سخن نیک گفته شود و به گوش آنان برسد .4- اهل ارتباط و دوستی و دارای روایط عمومی بالا هستند .5- قدردانی کلامی آنان را به وجد می آورد .6- صفت مشخصه آنها غم است . رفتار بازاریاب در مقابل مشتریان « احساسی » : بر عکس تیپ های حرکتی ، بازاریاب باید جنبه های انسانی موضوع را برای آنها تشریح کند . باید با آنها دوست شوید و از اعتمادشان سوء استفاده نکنید . به جنبه های ظاهری کار اشاره کنید .موضوعات احساسی و حتی موارد غم انگیز، آنان را به گفتگوهای کلامی برمی انگیزد.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

 

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *