دانلود پاورپوینت کامل با عنوان تیپ های شخصیتی مشتریان و رفتار فروشندگان
پاورپوینت کامل با عنوان تیپ های شخصیتی مشتریان و رفتار فروشندگان
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .ppt
تعداد صفحات: 8
حجم فایل: 119
قیمت: 22000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 8 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
تیپ های شخصیتی مشتریان و رفتار فروشندگان ضمیر بازار – ضمیر بازار یاب ها – ضمیر مصرف کنندگان « ضمیر بازار » تازه ترین واژه در حوزه بازاریابی است که در ایران به تازگی مورد توجهقرار گرفته است . واژه ای که حاصل مطالعات بین رشته ای در حوزه « بازاریابی » و « روان شناسی » است . بازاریابی و روان شناسی بازاریابی با سه کلمه « شناسایی » ، « شناساندن » و « رضایت » قابل تعریف است . برای توفیقدر فرآیند شناساندن ، قدرت ارتباط فروشنده مهم است . ارتباط شایسته و موثر با بهره وریاز روان شناسی ارتباط با مشتریان میسر می شود . روانشناسی عبارت است از : مطالعه علمی رفتار و فرآیندهای ذهنی .ضروری است تاکید شود روان شناسی افزون بر مطالعه مشکلاتی نظیر افسردگی ، اضطراب ،وسواس ، اختلالات خوردن که جنبه های منفی رفتار متمرکز است ، با جنبه های مثبت رفتارنیز سروکار دارد . جنبشی که امروزه به جنبش روان شناسی مثبت نگر از آن نام می برند . « بازار » به معنای دقیق کلمه جایی نیست که در آن تعارض رخ دهد بلکه برقراری تعامل میتواندسازمان را به سمت اهداف بازاریابی سوق دهد.« بازاریاب » تنها در پناه شناخت تیپ شخصیتی خود و تیپ شخصیتی دیگران است که می تواندارتباطی مطلوب با دیگران برقرار سازد . این ارتباط در جهت تعامل بیشتر و تعارض کمتر شکلخواهد گرفت . تقسیم بندی تیپ های شخصیتی انسانها : 1- تیپ A و تیپ B (رهبر، مقلد) 2- تیپ برون گرا و تیپ درون گرا 3- تیپ نه گانه ( مدل Anagram ) جنبش روان شناسی مثبت نگر بر سه موضوع کلی تاکید دارد: (ادامه) بازاریابی و روان شناسی 1- تجاربی که مردم برای آنها ارزش قائل هستند مثل امید ، خوش بینی ، شادی 2- صفات فردی مثبت مثل ظرفیت عشق ، کار ، فعالیت ، قریحه و مهارتهای میان فردی . 3- ارزشهای مثبت گروهی و شهروندی مثل مسئولیت پذیری ، دلگرمی دادن و شکیبایی . تیپ های نه گانه را می توان به سه تیپ « حرکتی » ، « احساسی » و « ذهنی » تقسیم بندی کرد . تیپ های حرکتی: 1- انسانهای عالی طلب و جدی هستند . 2- دوست دارند تمام کارها به نحو احسن انجام شود .3- مسئولیت پذیر هستند .4- سخت گیر هستند .5- جدی در مدیریت و بدون تعارف .6- کار برای آنها در درجه نخست قرار دارد .7- صفت مشخصه آنها خشم است .8- مناسب شغلهای پرچالش هستند .9- تمایل به کسب و کارهای مستقل دارند . رفتار بازاریاب در مقابل مشتریان « حرکتی » : در مقابل تیپ های حرکتی ، بازاریاب باید همه چیز را آماده کند ، با چیرگی صحبت کند ،از افراد یا مشتری اش انتقاد نکند . این نوع افراد تعریف مثبت و به جا را بسیار دوست دارند . این افراد چون جدی هستند در کنار آنها نباید از غم و اندوه حرف بزنند . تیپ های احساسی: 1- امداد رسان و کمک کننده هستند .2- مهرطلب و نوازش خواه هستند .3- دوست دارند دیده شوند ، از آنان سخن نیک گفته شود و به گوش آنان برسد .4- اهل ارتباط و دوستی و دارای روایط عمومی بالا هستند .5- قدردانی کلامی آنان را به وجد می آورد .6- صفت مشخصه آنها غم است . رفتار بازاریاب در مقابل مشتریان « احساسی » : بر عکس تیپ های حرکتی ، بازاریاب باید جنبه های انسانی موضوع را برای آنها تشریح کند . باید با آنها دوست شوید و از اعتمادشان سوء استفاده نکنید . به جنبه های ظاهری کار اشاره کنید .موضوعات احساسی و حتی موارد غم انگیز، آنان را به گفتگوهای کلامی برمی انگیزد.
دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336
بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل
دانلود سریع و مستقیم
دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول