دانلود پاورپوینت کامل با عنوان تکنیک های آزمایش نرم افزار .
پاورپوینت کامل با عنوان تکنیک های آزمایش نرم افزار .
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .ppt
تعداد صفحات: 51
حجم فایل: 66
قیمت: 64000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 51 صفحه
قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :
فصل 17 تکنیک های آزمایش نرم افزار تکنیک های آزمایش نرم افزار اهمیت آزمایش نرم افزار و اثرات آن بر کیفیت نرم افزار نیاز به تاکید بیشتر ندارد. Deutch در این باره اینگونه بیان می نماید :توسعه سیستم های نرم افزاری شامل یک سری فعالیت های تولید می باشد که امکان اشتباهات انسانی در آن زیاد است. خطاها در ابتدای یک فرآیند و مراحل توسعه بعدی آن ظهور می نمایند که اهداف با خطا یا به صورت ناقص مشخص شده باشند. به دلیل عدم توانایی انجام کارها و برقراری ارتباط به صورت کامل، توسعه نرم افزار با فعالیت تضمین کیفیت همراه است.آزمایش نرم افزار عنصری حیاتی از تضمین کیفیت نرم افزار می باشد و مرور تقریبی مشخصه، طراحی، و تولید کد را نشان می دهد. قابلیت رویت در حال افزایش نرم افزار به عنوان عنصری از سیستم، و هزینه های مربوط به شکست نرم افزار، نیروهای محرکی هستند برای برنامه ریزی خوب از طریق آزمایش. برای یک سازمان توسعه نرم افزار، غیرمعمول نیست که بین 30 تا 40 درصد کل فعالیت پروژه را برای آزمایش صرف کند. در نهایت، آزمایش نرم افزاری که برای انسان حیاتی است (برای مثال، کنترل پرواز، نظارت راکتور هسته ای) سه تا پنج برابر، هزینه بیشتر از تمام مراحل مهندسی نرم افزار را در مجموع خواهد داشت. در این فصل، اصول بنیادی آزمایش نرم افزار اهداف قابل تغییری را برای آزمایش نرم افزار تعریف می نما یند. طراحی ابزار آزمایش بر مجموعه ای از تکنیک ها برای ا یجاد ابزارهای طراحی که اهداف کلی آزمایش را برآورده نمایند تاکید دارند. در فصل 18 ، استراتژی های آزمایش و اشکال زدایی نرم افزار ارائه می گردند . نگاهی گذرا در مورد چه چیزی بحث می شود؟ پس از تولید کد مبدا، نرم افزار باید مورد آزمایش قرار گیرد تا هر تعداد خطا را که ممکن است، قبل از تحویل به مشتری کشف (و تصحیح) نماید. هدف طراحی یک سری ابزارهای آزمایش می باشد که با احتمال بالایی خطاها را می یابند، اما چگونه؟ در این مرحله است که تکنیک های آزمایش نرم افزار ظاهر می شوند. این تکنیک ها، راهنمایی سیستماتیک را برای آزمایش هایی فراهم می کنند که (1) منطق داخلی مولفه های برنامه را مورد آزمایش قرار می دهد (2) محدوده ها ی ورودی و خروجی برنامه را آزمایش می کند تا خطاهایی را در عملکرد، رفتار، و کارایی برنامه بیابد. چه کسی آن را انجام می دهد؟ در ضمن مراحل اولیه آزمایش، مهندسی نرم افزار تما آزمایشها را انجام می دهد. به هر حال، با پیشرفت فرآیند آزمایش، متخصصین آزمایش نیز ظاهر می شوند . دلیل اهمیت آن چیست ؟ مرورها و فعالیت های SQA ، خطاها را آشکار می نمایند، ا ما کافی نیست. با هر اجرای برنامه، مشتری آن را آزمایش می نماید! بنابراین، باید برنامه قبل از مشتری اجرا گردد، با هدف یافتن و حذف تمام خطاها، به منظور یافتن بیشترین خطاها، آزمایشها باید بطور سیستماتیک هدایت شوند و ابزارهای آزمایش باید با استفاده از تکنیک های خاص طراحی گردند. نرم افزار از دو نما مورد آزمایش قرار می گیرد. نیازهای نرم افزار با استفاده از تکنیک های طر احی ابزارهای آزمایش جعبه سیاه مورد آزمایش قرار می گیرند. در هر دو حالت، هدف یافتن حداکثر تعداد خطاها با حداقل مقدار فعالیت و زمان می باشد. مراحل انجام آن چیست؟ محصول کاری چیست؟ مجموعه ای از ابزارهای آزمایش، برای آزمایش منطق داخلی و نیازهای خارجی برنامه، طراحی و مستند سازی می شوند. نتایج مورد انتظار تعریف می شوند، و نتایج واقعی ثبت می گردند . چگونه می توان از صحت انجام آن مطمئن شد؟ هنگام شروع آزمایش، دیدگاه خود را تغییر دهید. سعی کنید کار نرم افزار را مختل کنید! ابزارهای آزمایشی به صورت اصولی طراحی کنید و این ابزارهای آزمایش ایجاد شده را برای قوت آن ها مرور نماید 1-17 اصول آزمایش نرم افزار آزمایش، موارد غیرمعمول جالبی را برای مهندس نرم افزار آشکار می نماید. در ضمن فعالیت های اولیه مهندسی نرم افزار، مهندس، سعی در ایجاد نرم افزار با استفاده از مفهومی مجرد و بدست آوردن محصولی و اضع و کامل دارد . اینک آزمایش باید انجام شود. این مهندس یک سری ابزار آزمایش ایجاد می کنئد که باید نرم افزار ایجاد شده را با شکست روبرو نمایند. در واقع، آزمایش، یک مرحله در فرآیند نرم افزار است که می تواند به عنوان فرآیندی مخرب به جای سازنده در نظر گرفته شود (حداقل از نظر روانشناسی).طبیعت مهندسین نرم افزار سازندگی است. آزمایش نیازمند این است که توسعه دهنده، نکات اولیه صحت نرم افزار را صرف نظر کند و بر تناقض ایجاد شده در نتیجه تشخیص خطا غلبه نماید . Beizer این وضعیت را به این صورت بیان می کند : نکته غیر قابل باوری وجود دارد که اگر در برنامه نویسی به خوبی در نظر گرفته شود، خطایی برای یافتن وجود نخواهد داشت. اگر امکان تمرکز واقعی وجود داشته باشد، اگر همه از برنامه نویسی ساخت یافته، طراحی بالا به پایین ، و جداول تصمیم گیری استفاده کنند، اگر ابزار صحیح را در اختیار داشته باشیم، خطایی نیز وجود نخواهد داشت. خطاها وجود دارند، چون آنچه انجام می دهیم کاملاً درست نیست، و اگر این کارها درست انجام نشوند، در مورد آنها گناهکار هستیم. بنابراین، آزمایش و طراحی ابزار آزمایش، پذیرش شکست است، که به تدریج به گناه پذیرفته شده تبدیل می شود. و انجام آزمایش، تنبیهی است برای این خطاها. تنبیه برای چه؟ برای انسان بودن؟ گناه برای چه؟ برای شکست در رسیدن به تکامل؟ برای تشخیص ندادن بین آنچه یک برنامه نویس فکر می کند و آنچه بیان می کند؟ برای شکست در برقراری ارتباط تله پاتی؟ برای عدم حل مشکلات ارتباطات انسانی که به وجود می آیند… برای چهارده قرن؟ آیا آزمایش احساس گناه است؟ آیا آزمایش واقعاً مخرب است؟ پاسخ به این سئوالات «خیر» است! به هر حال، هدف از آزمایش چیزی است متفاوت از آنچه انتظار می رود.
دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336
بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل
دانلود سریع و مستقیم
دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول