دانلود مقاله ناتوانی یادگیری ۸۲ ص

دانلود مقاله ناتوانی یادگیری ۸۲ ص

دانلود مقاله ناتوانی یادگیری ۸۲ ص

دانلود-مقاله-ناتوانی-یادگیری-82-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۸۶ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏ ناتوانی یادگیری
‏مقدمه:
‏چه بسیارند کودکانی که تنها به دلیل داشتن ضعف خاص در دیکته، حساب یا روخوانی علی‏‌‏رغم داشتن هوش عادی، توانایی جسمی خوب و روانی سالم به دلیل شکستهای پی درپی تحصیلی برای همیشه با دنیای کتاب، مشق و مدرسه خداحافظی کرده‏‌‏اند. چه بسیارند استعدادهایی که بدین سان نشکفته پرپر گشته و می‏‌‏شوند و چه بسیارند زیانهایی که جامعه ما از این راه متحمل می‏‌‏گردد.
‏ناتوانیهای یادگیری مقوله خاص دیگری است که درحیطه کودکان استثنایی قرار دارد و درصد چشمگیری از کودکان را در بر می‏‌‏گیرد. ناتوانیهای یادگیری، نارساییهای یادگیری خاصی است که در صورت عدم شناسایی آن معمولاً تحقیرها، توهینها، مقایسه‏‌‏های نابجای خردکننده وشکستهای تحصیلی پی در پی را به بار می‏‌‏آورد. میلیونها کودک در سراسر جهان به اختلالات یادگیری مبتلا هستند. آنان علی‏‌‏رغم رشد جسمی،‏‌‏ذهنی، زبانی، اجتماعی، اخلاقی و عاطفی طبیعی هنگامی که به سنین مدرسه می‏‌‏رسند با مشکلاتی ویژه روبرو می‏‌‏گردند که عرصه را بر آنها تنگ می‏‌‏کند. اشکال بزرگ این اختلال آن است که بر خلاف نابینایی ، ناشنوایی، سرآمدی، ناسازگاری و معلولیتهای جسمی که تشخیص آن در سنین پیش‏‌‏دبستانی به آسانی امکانپذیر است،‏‌‏براحتی نمی‏‌‏توان آن را در سنین پیش‏‌‏دبستانی تشخیص داد. کودک مبتلا به اختلال یادگیری خود نیز از این که نمی
‏۲
‏ ناتوانی یادگیری
‏‌‏تواند در انجام تکالیف تحصیلی همانند دیگر همسالانش موفق باشد،‏‌‏رنج می‏‌‏برد. او نیز همانند دیگر کودکان تصویری توانا و مثبت از خود ساخته است که به دلیل این اختلال و رویارویی پی در پی با ناکامیهای اصلی، فرعی تحصیلی این تصویر خدشه‏‌‏دار می‏‌‏شود واحساس حقارت درونی جایگزین آن می‏‌‏گردد‏۱‏ مرتضی حاج بابایی و یاور دهقانی هشتجین ، آشنایی با ویژگیها و مسایل کودکان استثنایی ، تهران، نشر ایران، ۱۳۷۲، ص ۱۱۴
‏.
‏مسئله ناتوانیهای خاص یادگیری اخیراً به طور چشمگیری توسعه پیدا کرده و توجه متخصصان و دست اندرکاران مسائل آموزش کودکان را بیش از پیش به خود جلب نموده است، درکنار کودکان ناشنوا، نابینا و عقب‏‌‏مانده ذهنی کودکانی هستند که بدون اینکه ناشنوا باشند کلمات را درک نمی‏‌‏کنند و بعضی دیگر با اینکه نابینا نیستند اما آنچه را که می‏‌‏بینند درک نمی‏‌‏کنند. و گروهی دیگر از کودکان علیرغم آنکه از نظر ذهنی عقب مانده نبوده و همانند سایر همسالان خود هستند با روشهای معمول آموزشی قادر به یادگیری مفاهیم نمی‏‌‏باشند. معلمان مدارس استثنایی بسیار با این کودکان برخورد داشته‏‌‏اند. که به علت ناتوانیهای خاص در یادگیری خواندن، صحبت‏‌‏کردن ، هجی‏‌‏کردن، نوشتن وحساب کردن و… در این مدارس آموزش می

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x