دانلود مقاله مدیریت بازاریابی و علم بازاریابی در سلامت اجتماعی

دانلود مقاله مدیریت بازاریابی و علم بازاریابی در سلامت اجتماعی

دانلود مقاله مدیریت بازاریابی و علم بازاریابی در سلامت اجتماعی

دانلود-مقاله-مدیریت-بازاریابی-و-علم-بازاریابی-در-سلامت-اجتماعیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱۱
‏دانشگاه آزاد اسلامی
‏واحد اراک
‏دانشکده علوم اداری
‏عنوان :
‏مدیریت بازاریابی و علم بازاریابی در سلامت اجتماعی
۲
‏نگاهی به فلسفه های مدیریت بازاریابی
‏مقدمه
‏مدیریت بازاریابی را کوششی آگاهانه برای دستیابی به نتایج مبادله مطلوب با‏ ‏بازارهای مورد نظر دانسته اند. شناخت فلسفه هایی که راهنمای اینگونه تلاش های ‏بازاریابی هستند و آگاهی از ارزش نسبی هر یک در رابطه با “ سازمان”،‏ ‏“ مشتریان” و “‏جامعه”،‏می باشد ‏. سازمانها فعالیت های بازاریابی ‏خود را بر اساس پنج دیدگاه قرار می دهند.
‏این دیدگاه ها عبارت اند از: تولید، ‏محصول، فروش، بازاریابی و بازاریابی اجتماعی
‏دیدگاه تولید:
‏گرایش تولید یکی از قدیمیترین فلسفه ها برای رهنمود دادن به فروشندگان است. ‏گرایش تولید بر پایه این فرض بنا شده است که مصرف کننندگان خواهان محصولاتی هستند ‏که در دسترس بوده، استطاعت خرید آن را داشته باشند؛ بنابراین مدیریت باید فعالیت ‏خود را بر بهبود کارایی تولید و توزیع متمرکز کند.
‏هنوز هم دیدگاه تولید یکی از دیدگاه های مفیدی است که در دو وضع زیر کاربرددارد. نخستین وضع مربوط به زمانی است که تقاضا برای محصول بیش از عرضه می باشد. در ‏اینجا مدیریت باید برای افزایش تولید در صدد یافتن راههایی برآید.
‏دومین وضع مربوط ‏به زمانی است که قیمت تمام شده محصول بسیار بالا باشد و باید برای کاهش آن چاره ای ‏اندیشید. برای مثال، فلسفه کلی هنری فورد بنیانگذار خودرو سازی فورد این بود که ‏فرآیند تولید خودروی مدل ؛تی؛ کامل شود، به گونه ای که هزینه آن کاهش یابد و مردم ‏از نظر مالی توان خرید آن را داشته باشند. او به شوخی می گفت که مردم باید هر رنگی ‏را که می خواهند انتخاب کنند، مشروط بر اینکه چیزی غیر از رنگ سیاه نباشد.
‏برخی از سازمانهای خدماتی، مانند نهادهای دولتی، از این فلسفه پیروی می کنند. ‏اگرچه این نهادها قادرند مشکلات ارباب رجوع بسیاری را برطرف کنند. ولی این نوع ‏مدیریت باعث نارضایتی مراجعه کنندگان می شود. در این سازمانها فرض بر این است که ‏ارباب رجوع به خدمات ارائه شده نیاز دارند، بنابراین برای راضی کردن این افراد به ‏طور بهینه اقدامی صورت نمی گیرد.
‏دیدگاه محصول (Product Concept):
‏یکی دیگر از دیدگاه های عمده ای که در بازاریابی وجود دارد دیدگاه محصول است. ‏این دیدگاه بر این اصل بنا شده است که مصرف کنندگان، محصولاتی را که بهترین کیفیت،کارکرد و شکل را دارند خواهند خرید؛ بنابراین سازمان باید انرژی خود را به بهبوددائم محصول اختصاص دهد. دیدگاه محصول می تواند به “ نزدیک بینی بازاریابی” منتهی ‏گردد. برای مثال، مدیران راه آهن آمریکا چنین می اندیشیدند که مصرف کنندگان خواستار ‏راه آهن هستند و نه وسیله حمل و نقل، از این رو به چالش بزرگ و روز افزونی که ‏بوسیله خطوط هوایی، اتوبوس، کامیون و خودرو شخصی در پیش رویشان قرار داشت توجه ‏نکردند.
‏بسیاری از دانشکده ها چنین فرض کردند که فارغ التحصیلان دبیرستانی خواستار آموزش ‏هنر هستند و از چالش فرآیند (مدرسه های حرفه ای) غافل ماندند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x