دانلود مقاله صدمات ورزشی

دانلود مقاله صدمات ورزشی

دانلود مقاله صدمات ورزشی

دانلود-مقاله-صدمات-ورزشیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

۱
‏بهبود پیچیدگی مفصل مچ پا، با انجام حرکات تعادلی
‏ایسکانیوز ـ بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، انجام حرکات تعادلی ساده به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه در طول روز می‌تواند نقش بسزایی در جلوگیری از بروز پیچ خوردگی مفصل مچ پا در ورزشکاران و بخصوص در افرادی که سابقه پیچ خوردگی مفصل در آنها وجود دارد، داشته باشد.
به گزارش سرویس علمی پژوهشی ایسکانیوز، به نقل از forbes‏، بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد انجام حرکات تعادلی به مدت ۵ روز در هفته می‌تواند از بروز آسیب‌های مفصلی در افراد جلوگیری کند
‏به طوری که محاسبات نشان می‌دهد، احتمال پیچ خوردگی مفصل مچ پا و یا هر گونه آسیب‌های مفصلی در افراد و ورزشکارانی که به انجام حرکات تعادلی می‌پردازند، حدود ۳۸ درصد کمتر از افرادی است که در انجام این نوع تمرینات ورزشی ساده غافل هستند.
‏آسیب های ورزشی
‏آسیبهای ورزشی، آسیبهایی است که در اثر فعالیتهای ورزشی و یا عوارض و عواقب آن به وجود می‏آید و معمولا به دو گروه بزرگ حاد و مزمن تقسیم بندی می‏شوند. آسیبهای حاد، آسیبهایی هستند که به صورت ناگهانی به وجود می‏آیند و یا هنگام مراجعه به پزشک از بروز آن کمتر از دو هفته گذشته باشد. اما آسیبهای مزمن، آسیبهایی هستند که به مرور زمان به وجود آمده‏اند و یا آسیبهای حاد بوده‏اند که هنگام مراجعه به پزشک از زمان بروز آن بیشتر از دوهفته گذشته باشد.
۳
‏از آسیبهای حاد می‏توان به شکستگیها، در رفتگیها، بریدگیها و سوختگیها اشاره کرد و از آسیبهای مزمن، می‏توان به آرنج تنیس بازان و زانوی دوندگان اشاره کرد. از طرف دیگر فرض کنید یک ورزشکار دچار پیچ خوردگی مچ پا شده ولی برای درمان اصولی آن اقدامی نکرده و پس از دو هفته با درد مچ پا به پزشک مراجعه نموده است، این آسیب در ابتدا از نوع حاد بوده ولی به علت عدم درمان و گذشت زمان به یک آسیب مزمن تبدیل شده است.
‏علل اصل‏ی‏ ایجاد صدمات ورزش‏ی‏ چیست؟
‏عدم‏ آمادگ‏ی‏ بدن‏ی‏،گرم‏ نکردن بدن پیش از شروع فعالیت ورزش‏ی‏،استفاده‏ از تکنیک ها‏ی‏ نادرست و نیز ماهیت خود رشته ورزش‏ی‏ از جمله دلایل ایجاد آسیب ها‏ی‏ ورزش‏ی‏ هستند.
‏چگونه‏ م‏ی‏ توان از بروز صدمات ورزش‏ی‏ جلوگیر‏ی‏ کرد؟
‏ارتقا‏ دانش و سطح معلومات مربیان و خود ورزشکاران،داشتن سطح آمادگ‏ی‏ بدن‏ی‏ مطلوب و گرم کردن بدن به اندازه کاف‏ی‏ و قبل از مبادرت به انجام فعالیت م‏ی‏ توانند از میزان بروز آسیب ها‏ی‏ ورزش‏ی‏ بکاهند
‏التهاب تاندون آشیل :
‏شایع ترین آسیب مچ پا ، تاندونیت یا التهاب حاد تاندون آشیل و تندنیوزیس یا تخریب بافتی تاندون و ضخیم شدن تاندون آشیل می باشد . آسیب های خفیف مکرر منجر به پارگی های کوچک تاندون در ناحیه فوقانی محل اتصال تاندون به استخوان پاشنه می شود . در همین ناحیه دچار درد شده که با خم کردن مچ پا به طرف بالا تشدید می یابد .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x