دانلود پاورپوینت درس 10 اوضاع اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی ایران در عصر صفوی

دانلود پاورپوینت درس 10 اوضاع اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی ایران در عصر صفوی

پاورپوینت درس 10 اوضاع اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی ایران در عصر صفوی

پاورپوینت درس 10 اوضاع اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی ایران در عصر صفوی

فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .ppt
تعداد صفحات: 13
حجم فایل: 57
قیمت: 25000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :

بسم الله الرحمن الرحیم درس 10 : اوضاع اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی ایران در عصر صفوی دلایل رونق زندگی اجتماعی و اقتصادی در دوران صفویه: 1- وجود حکومت مرکزی نیرومند 2- برقراری نظم و امنیت در سراسر کشور جمعیت ایرا ن در آن دوره : حدود 10 میلیون نفر بیشترین ساکنان ایران : روستاییان و کو چ نشینان دو نمونه از منابع عمدهٔ درآمد حکومت صفوی: 1-مالیاتی بود که از کشاورزان و دامداران می گرفتند. 2- عوارضی بود که از کاروا نهای تجاری گرفته می شد. حدود 10 تا15 درصد ایرانیان :شهرنشینان مقام های حکومتی نظامیان، کارکنان ادار ه ها روحانیون ،بازرگانان پیشه وران، صنعتگران و کارگران در آن زمان چه کسانی نیازهای گوناگون جامعه رابرطرف می کردند؟ پیشه وران و صنعتگران ماهر و توانمند ایرانی صادارات دوران صفوی : خشکبار پارچه های مخملی، ابریشمی و حریر قالی های نفیس در دورهٔ شاه عباس اوّل کارگاه های بافندگی در اصفهان، کاشان، یزد، مشهد، استرآباد (گرگان)، گیلان شاه و اعضای خاندان او مالک بیشتر این کارگاه ها بودند.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
پاورپوینت درس 10 اوضاع اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی ایران در عصر صفوی

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

 

دانلود پاورپوینت درس 10 اوضاع اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی ایران در عصر صفوی

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *