دانلود تحقیق تاثیرات نئورئالیسم بر سینمای ایتالیا
تحقیق تاثیرات نئورئالیسم بر سینمای ایتالیا
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 30 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 32 |
دریافت فایل
توضیحات :
تحقیق تاثیرات نئورئالیسم بر سینمای ایتالیا در قالب Word دارای 32 صفحه.
بخشی از متن :
تئورئالیسم
زواتینی نظریه پرداز سبك نئورئالیسم در 1942، پیدایش نوع تازه ای از سینما را اعلام كرد ـ سینمایی كه پیرنگ از پیش طراحی شده و شسته رفته را كنار می نهد، از بازیگران حرفه یی استفاده نمی كند، و برای ارتباط مستقیم با واقعیت های اجتماعی دوربین و تجهیزاتش را به خیابان ها می برد . او اعتقاد داشت كه پیرنگ ( طرح داستانی ) شگردی است كه ساختاری مصنوعی بر ((زندگی روزمره)) تحمیل می كند و بازیگران حرفه یی انباشته از ظاهرسازی و دروغند: ((از شخصی می خواهیم داستانی را حساب شده به میل ما بازی كند. )) زواتینی بر آن بود كه لازم است همین متانت و تقدیس زندگی معمولی و روزمره ی مردمی را كه توسط آرمان فاشیسم به انحراف كشیده شده با واقعگرایی نو ضبط كنیم. بعد ها پس از تثبیت نئورئالیسم در سینمای ایتالیا چنین نوشت: ((واقعیتی كه در زیر اسطوره ها مدفون شده بود اكنون به آرامی دوباره جوانه زده است و سینما بار دیگر به خلق دنیای واقعی انسانها روی آورده است . در این جا درختی بود؛ این جا مردی سالخورده ؛ این جا یك خانه ؛ این جا مردی كه غذا می خورد ؛ مردی كه خوابیده ؛ مردی كه می گرید … سینما … باید آن چه را كه معاصر است بدون قید و شرط بپذیرد : امروز امروز امروز . ))
اومبرتو باربارو منتقر بانفوذ و از مدرسان مركز تجربی در اوایل 1943 در مقاله ای به سنت های واپسگری سینمای ایتالیا حمله كرد و اصلاح (( نئورئالیسم )) را به عنوان جایگزین آن سنت ها پیشنهاد كرد . منظور او از سنت پیشین واقعگرایی شاعرانه ی فرانسوی بود ـ تاثیرات موج تازه بر جوان هایی كه ((واقعگرایی نو )) را طلب میكردند فراوان و متنوع بود . از یك سو اغلب آن ها علاوه بر آن كه منتقدانی حرفی یی بودند، در خفا به ماركسیسم گرایش داشتند و هدفشان از (( واقعگرایی )) بازگشت به واقعگرایی القاگرانه ی شوروی، یعنی سینمای آیزنشتاین، پودفكین و داوژنكو بود. از سوی دیگر، این تاثیر كمتر تكنیكی و بیشتر ایدئولوژیك بود، لذا نئورئالیسم ایتالیا شباهت اندكی به واقعگرایی القاگرانهی شوروی داشت.
تاثیرات مستقیم تر و عملی تر نئورئالیسم از جانب واقعگرایی شاعرانه ی فرانسه می آمد كه تا 1939 شهرتی فراگیر یافته بود . فیلم های واقعگرای فرانسوی علاوه بر تكنیك درخشان نوعی انسان مداری سوسیالیستی را مدنظر داشتند كه ایتالیایی ها آن را در تبلیغات ماركسیسم شوروی می یافتند. فیلم تونی (1934 ) از رنوار درامی از كارگردان مهاجر ایتالیایی، كه در مكان اصلی و در جنوب فرانسه فیلمبرداری شده بود، الگوی ساختاری مهمی فراهم كرده بودند. اما شاید مهمتر از همه این واقعیت بود كه سینمای واقعگرای شاعرانه برای هنرمندان ایتالیایی كه در منگنه ی استودیوهای ایتالیایی به سطوح آمده بودند نوعی آزادی روشنفكرانه و زیبایی شناختی فراهم می كرد. فاشیسم با بستن دست و پای هنرمندان سینما در واقع بیش از هر گونه انگیزه ی تاریخی در پیدایش نئورئالیسم سهم داشته است .
و…
دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336
بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل
دانلود سریع و مستقیم
دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول