بررسی تأثیر خدمات پس از فروش بر فروش كالا

دانلود بررسی تأثیر خدمات پس از فروش بر فروش كالا

 

بررسی تأثیر خدمات پس از فروش بر فروش كالا

بررسی تأثیر خدمات پس از فروش بر فروش كالا

بررسی تأثیر خدمات پس از فروش بر فروش كالا

دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل docx
حجم فایل 67 کیلو بایت
تعداد صفحات 70
برای روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

بررسی تأثیر خدمات پس از فروش بر فروش كالا در 70صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

بررسی تأثیر خدمات پس از فروش بر فروش كالا

پیشگفتار

بررسی تحولات سالهای اخیر نشان می دهد،كه خدمات به صورتی وسیع گسترش یافته و این روند در سال های آتی با سرعت بیشتر توسعه می یابد.صنعت كوچك و خدمات بزرگ می شود .مدیران موٌسسات تولیدی و خدماتی در كلیه بخش های دولتی تعاونی و خصوصی به تدریج پی می برند كه تنها كیفیت محصول نمی تواند موجب تمایز آن ها از دیگران شود بلكه باید كانون توجه را از بازار گرایی به مشتری گرایی تغییر داد.

بسیاری از آن ها نه تنها تمام توجه خود را از بازار به مشتری معطوف كرده اند.بلكه به حفظ مشتریان فعلی به عنوان استراتژی ارزان تر ،راحت تر و شاید سود آور تر و جذاب تر می نگرند در نتیجه به منظور پشتیبانی و تقویت خدمت گرایی برای جلب رضایت گیرندگان ، تحقیقات ،همایش ها، مقالات ،كتاب ها و دوره های آموزشی و پروژه های مشاوره ای در سطوح مختلف تحت عنوان مدیریت خدمات و استراتژی

خدمات پیش از پیش شكل گرفته و گسترش می یابد.

خدمات یكی از بخش های اقتصاد است كه با توسعه روز افزون مواجه بوده است،در كشورهای پیشرفته بخش خدمات درصد چشم گیری از منابع و فعالیت ها را به خود اختصاص می دهد و ارزش افزوده متنابعی ایجاد می كند.

هدف از انجام تحقیق بررسی این مورد بود كه ببینیم آیا خدمات پس از فروش گارانتی ،ضمانت ،حمل ونقل و…)باعث افزایش فروش می شود؟

به این معنا كه اگر فروشندگان و توزیع كنندگان كالا به نحو احسن در صدد اجرای به موقع خدمات برآیند این كار باعث افزایش فروش می شود؟

“مقدمه”

امروزه مشتریان خواستار چیزی بیش از ارزش های مورد نظر خود هستند اگر چه به ارزانی بها می دهند باز هم از از آن ارزانتر می خواهند چنانچه به راحتی و سرعت به هنگام خرید اهمیت می دهند انتظار دارند كار از این هم آسان تر و شتابانتر شود،اگر به جنبه ی هنری كالا توجه دارند می خواهند هنر را در آن جلوه گر ببینند،اگر خواهان راهنمایی های كار شناسی هستند میل دارند چنان با صمیمیت ،دقت و شكیبایی ،با ان ها رفتار شود كه احساس كنند خود تنها مستری بنگاه می باشند ،امروزه هر مسزانی برای خواسته های مشتری تصور كنیم باز هم از آن فراتر می خواهد .از همین رواست كه شركت هایی همچون رولكس ،آی بی ام،جنرال موتورز به سرازیری افتاده اند .یك یا چند شركت در بازار این غولها به پا خاسته و با افزایش ارزشهایی كه به مشتریان می رسانند ،از راه كاستن از قیمت،بهسازی فرآورده ها و با خدمات دلخواه ،گوی سبقت را ربوده اند.

بنگاههای پیشتاز با درك این مطلب و افزون بر ارزش های مورد نظر مشتری بازار را در چنگ گرفته و رقبا را در پایین تپه جا گذاشته اند.از این میان آنهایی كه نتوانند همچنان به راه خود ادامه دهند از قله به زیر خواهند لغزید (رضایی نژاد،1375)

محور بحث ما در این تحقیق بررسی تاًثیر خدمات پس از فروش بر فروش كالا در كارخانجات ایران خودرو و نمایندگی ها می باشد كه سعی شده ابتدا تعریفی واضح از خدمات داده شود.

این تحقیق به د و بخش تقسیم بندی شده: بخش اول مباحث نظری است كه خود شامل چندین فصل است فصل اول مروری بر تاریخچه ،فصل دوم شامل مبانی نظری تحقیق می باشد .بخش دوم،بخش تحلیل می باشد كه خود شامل دو فصل است.فصل اول الگوی تحلیل فصل دوم نتیجه گیری و پیشنهادات .

بیان مسئله:

بررسی تاًثیر خدمات پس از فروش بر فروش كالا

هدف:

هدف از انجام تحقیق این بود كه بررسی شود كه خدمات پس از فروش كه شامل (گارانتی ،ضمانت،حمل ونقل و…) چه تاًثیری می تواند بر فروش كالا داشته باشد و ببینیم كه آیا با ارائه خدمات پس از فروش ،فروش بنگاه تولیدی افزایش می یابد یا كاهش می یابد.

………………………..

فهرست منابع و ماًخذ:

  1. آذر ،عادل ؛ آمار و كاربرد ان در اقتصاد؛چاپ چهارم ، انتشارات سمت ،جلد دوم ،1378.
  2. حافظ نیا ،محمد رضا ؛ مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی ؛چاپ اول ،انتشارات سمت ،تهران :1374.

3. ابراهیمی ، عبدالحمید ،”بررسی راهبرد های عناصر آمیخته بازاریابی 4P در شركت های موفق صادراتی ایران”،نامه تخصصی بازاریابی ؛شماره 17،تیر 1381،صفحات 23 تا 31

4. سعیدی كیا ،علی اكبر ،و مظفری فرد ،جعفر ؛مدیریت زنجیرهی تاًمین ؛مجله مهندسی صنایع ؛سال دهم ؛شماره 61.

5. بلوریان تهرانی ،محمد ؛بازاریابی و مدیریت بازار ؛اپدوم 1378،تهران :شركت چاپ ونشر بازرگانی (وابسته به موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی ).

6. كوپر،كونالد؛”در بازاریابی مبنی بر انسان ” ،مترجم حسین پرهیزی گشتی ،نامه تخصصی بازاریابی :شماره 20،مهر 1381،صفحات 52 تا 55.

7. تریسی ،مایكل ،و ویرزما،فرد؛اصول بازاریابی؛ترجمه عبدالرضا رضائی نژاد ،چاپ 1375،تهران:انتشارت موًسسه مطالعات پژوهشهای بازرگانی.

8. كاتلر،فیلیپ،و آرسترانگ،گری؛اصول بازاریابی،ترجمه بهمن فروزنده،چاپ1377،تهران:شهر آموزه با همكاری شركت آتریات.

  1. كمالی ، كمال ، و دادخواه ،محمد رضا ؛بازار یابی و مدیریت بازار ؛تهران : نشر شهر آشوب ، 1379.
  2. صمصاحی ،فرشاد ؛تجارت خدمات و نقش كشورهای در حال توسعه ؛چاپ 1371، تهران :مطالعات و پژوهش های بازرگانی.
  3. شاهرودی ،كامبیز ؛ “طراحی یك مدل ریاضی جهت بهینه كردن منافع زنجیره ی تاًمین كنندگان مواد اولیه و قطعات شركت ساپكو “پایان نامه كارشناسی ارشد ، دانشگاه تهران ؛1377
  4. هورویتز ،ژاك ؛ هفت كلید استراژی خدمات ؛مترجمین سید محمد اعرابی ، و داود ایزدی؛چاپ 1380،تهران :انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
  5. نو فرستی ،محمد؛ آمار در اقتصاد و بازرگانی ؛چاپ اول ،انتشارات سمت،تهران 1374.
  6. “كشورهای پیشرفته به ازای هر دلار سرمایه گذاری در تولید یك دلار در خدمات سرمایه گذاری می كنند”نامه تخصصی بازاریابی :شماره 20،مهر1381 ،صفحات 51-50
  7. نیو لند،دیوید ؛توسعه زنجیره عرضه ؛ترجمه علی اكبر عرب بازار ،چاپ ششم،2000.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

 

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *